MUZAMMIL masuk ke dalam rumahnya. Tuan Marzuki pelik melihat anaknya yang secara tetiba masuk ke dalam rumah. Muzammil salam tangan ayahnya.
"Asal balik tak bagitahu?" Soal ayahnya.
"Saja. Rindu." Katanya.
"Mana ibu?" Soal Muzammil.
"Dia ada kat atas."
"Amil nak naik atas tau." Tuan Marzuki angguk kepalanya lalu Muzammil pun naik tingkat atas untuk berjumpa dengan ibu.
Masuk saja dalam bilik, Muzammil peluk dari belakang Puan Nurhayati yang sedang membaca buku.
"Bila Amil balik?" Soal Puan Nurhayati.
Tiba-tiba, Muzammil telah menitiskan air matanya sehingga jatuh ke atas bahu ibunya.
"Kenapa ni, Amil?" Puan Nurhayati duduk di hadapannya.
"Amil dapat jumpa my truly friend." Kata Muzammil sambil menangis dalam pelukan Puan Nurhayati.
"Then? Why you're crying?"
"Because I'm fail."
"Why?"
"Sebab Amil telah hancurkan hati dia."
"Oh, sabarlah sayang. Everything going to be okay. Ibu faham situasi Amil sekarang ni. Ibu tahu Amil ni kuat marah dan senang buat hati orang kecewa. Ibu rasa, biarlah dia tenangkan hati dia. Nanti ada masa, dia berbaliklah dekat Amil. Trust me, my treasure." Muzammil lagi peluk Puan Nurhayati dengan kuat.
"I know that you're trouble person.." Kata Puan Nurhayati dalam hati.
***
MUZAMMIL makan bersama dengan Hidayat di McDonald's, iOi City Mall. Pada masa yang sama, mereka berdua berbual.
"Mil.." Tegur Hidayat.
"Hmm?"
"Kau tak cerita lagi dekat aku kenapa kau datang Malaysia?"
"Oh! Lupalah." Muzammil garu kepalanya yang tidak gatal.
"Kalau aku cakap, kau janganlah geli dengan aku."
"Geli? Asal lak?"
"Aku gay." Hidayat hampir nak tersembur bila dia dengar.
"Kau gay, Muzammil?!" Muzammil angguk kepalanya.
"Asal reaction kau teruk sangat, yat?"
"Takdelah. Just pelik. Selama kita kenal, kau tak cakap pun yang kau dah bengkok."
"Bengkok?" Soal Muzammil lalu masukkan french fries ke dalam mulutnya.
"Songsang lah."
"Ohh.."
"Lagi satu, masa kau kat sekolah, bukan ke kau couple dengan Aleesha?"
"Aku macam terpaksa couple dengan dia. Actually, aku bukannya suka pun dekat dia. Sejak Nizam ada dekat sekolah ni aku suka dia."
"Nizam?" Soal Hidayat. Muzammil mengeluh kuat.
"Ala. Yang ada kes dengan Najwa tu."
"Oh.."
"Dia buat apa sekarang?" Soal Hidayat lagi.
"Dia baru balik Malaysia. That's why aku balik Malaysia jugak."
"Aku harap kau dapat jumpa dia balik, Mil."
"Aku pun harap begitu.." Kata Muzammil...
YOU ARE READING
M.N.N : SAKIT (#2)
Romance2017, sudah setahun setengah bulan NIZAM menjadi seorang pemuas nafsu bagi seorang lelaki yang kejam iaitu NICK HAIMAN. NIZAM tidak berdaya lagi akan peristiwa yang terlalu menakutkan ini. "Aku tahu kau sayang aku. You know, tugas kau kena layan aku...