Part 5 - Buah Hati Faizul

1.1K 27 0
                                    

apa pandangan korang rupa Faizul Rahimi cam gambar kat atas..korang terpikat tak..hehehe..jom kita baca part nih..

#######

Pintu bilik di tolak, sabrina dan pasangannya tadi masuk ke dalam bilik yang tertera nama pengurus di pintu bilik itu.

"i missed this place..n i miss u so much sayang.."lelaki tadi duduk di kerusi kerja dalam bilik itu.  sabrina pulak mendekati lelaki tadi dan duduk di riba lelaki itu.

"miss u too..so mane buah tangan i.."sabrina bermain di kolar baju lelaki itu dengan tersenyum manja.

"tok..tok..tok.."

sabrina secara drastik terus bangun dari ribaan lelaki itu dan duduk dikerusi berhadapan lelaki itu.  lelaki tadi pula membetulkan duduknya.

"masuk.."laung lelaki itu.  kemudian, seorang lelaki masuk dengan senyuman lebar.  di tangannya beberapa fail di bawanya.  dia duduk di kerusi bersebelahan sabrina.

selepas meletakan fail di hadapannya dia bersuara. "bos..buah tangan saya mane..nih saya bawa buah tangan buat bos.."lelaki itu memberi fail yang di bawanya tadi pada bosnya.  sabrina serta lelaki itu tertawa pada lelaki yang masuk tadi.

"zul..ko nih aku baru je sampai..ko dah bagi aku kerja..takde chance langsung aku nak relax-relax.."lelaki tadi berkata sambil mengambil fail yang diberikan oleh Faizul.

"Rees..i rasa u yang tak bertimbang rasa..zul nih tak dapat cuti lagi dari u..dia baru masuk cafe ari nih tapi terus buat kerja.  cuba esok u bagi dia cuti, biar dia rehat.."sabrina bersuara.  Faizul mengangguk-angguk sambil tersenyum sumbing.

"zul ko bruntung coz sabrina back up ko..jadi ko gtau je bila n brapa lama ko nak cuti..bagi surat nati aku luluskan..tapi cuti ko paling lama hanya lima hari sahaja..kurang lagi bagus.."lelaki tadi fokus meneliti fail-fail yang diterima tadi.

"tok..tok..tok.."

"masuk.."

selepas lelaki tadi menyuruh masuk. pintu bilik itu terbuka dan seorang perempuan masuk dengan membawa dulang.

"apple bawa ke meja sana..sabrina, bos..jom kita bual kat sana..saya ada minta pekerja baru kita buatkan air favorite bos..bos mesti suka punya.."perempuan yang membawa dulang itu meletakkan air ke atas meja di hadapan  sofa. 

"ada apa-apa lagi.."apple bersuara sambil memandang mereka bertiga yang mendekati sofa.

"Rees kenalkan apple..apple nih bos besar n pemilik cafe nih.."lelaki tadi memandang pada apple dengan wajah tanpa riak.

apple tersenyum pada bos besarnya tapi senyumnya mati saat wajah serius bosnya itu menatapnya.  dia menunduk agar bos dia tidak syak riak wajahnya.

"dia anak Dato Rahim..kebetulan kita tengah mencari pekerja jadi Dato Rahim sarankan kita ambik anaknya jadi pekerja kita.  dia nak anak dia blajar tentang barista.  so dia barista baru kita kat sini.."lelaki tadi duduk di sofa dan mencapai caramel machiato untuk di minum.  dia menghidu bau air itu sebelum meminumnya.

dia memejamkan mata merasai kenikmatan air tersebut.."train dia lagi..banyak lagi yang dia perlu blajar..air nih biasa saja..zul ko ambik alih tugas cheryl ajar dia.."lelaki tadi berkata sambil mengambil cawan kedua yang berisi americano.

"sama.."lelaki itu meletakkan cawan tersebut dan mengambil cawan terakhir dan meminumnya.

"brapa lama dah dia di sini.."lelaki tadi meletakkan cawan terakhir dan menatap apple tajam. apple hanya menunduk tidak memandang langsung lelaki itu.

"baru lima hari Rees..skrang pun dia masih blajar dengan cheryl..minggu depan baru dia start kejenya.  minggu nih dia perlu blajar dulu..Rees apa kata u je yang ajar dia..u kan lebih hebat.."sabrina bersuara.

Barista✔Where stories live. Discover now