Part 26 - Surat Jemputan

644 21 1
                                    

tau tak..dah nk abis citer br jumpa gambar yang sesuai untuk Aizat Rayqal..apa pendapat korang klau rupa Rayqal camtu..macho kan..tak caya plak si pembuat cake kat wanda cafe mirip taylor lautner..kihkihkih

###########

"sayang...ada surat untuk sayang.."lelaki itu menghulurkan sepucuk surat kepada isterinya. dia melabuhkan punggung di sisi isterinya dan menanti isterinya membuka surat itu. isterinya memandang heran padanya.

"surat apa nih bang..bila sampai.."isterinya bertanya sambil mengeluarkan isi sampul.

"tengah hari tadi..masa sayang kluar shopping ngan mama.."isterinya mengangguk dan membaca isi surat itu. wajahnya berubah saat mengetahui pengirim surat.

Kehadapan apple yang disayangi,

apple..di saat apple membaca surat ini, rees tahu apple telah menjadi kepunyaan orang len..tapi rees ingin meluahkan isi hati sebenar rees dan sebab knapa rees menolak apple.

apple..rees tahu rees telah kianati cinta apple..maafkan rees. rees sedar hubungan antara kita takkan ada penghujungnya. jadi lebih baik rees mengundurkan diri. apa yang rees halang dan elakkan dari berlaku pada sabrina seharusnya rees juga elakkan ia dari berlaku pada apple. sabrina atau apple, keduanya ada tempat tersendiri di hati rees. tapi pemilik sebenar hati rees bukan kalian berdua, baik sabrina atau apple..rees tidak punya kunci hati korang. mungkin apa yang apple rasa pada rees hanya mainan perasaan semata-mata. ia bukan cinta sejati atau cinta sebenar. rees tak sangka dalam rees cuba melupakan sabrina, apple menghulurkan tangan untuk membantu dan rees gagal skali lagi dalam mainan perasaan itu.

apple..rees telah jumpa pemilik kunci hati rees dan rees tau apple juga dah jumpa cinta hati apple. maaf coz rees tak datang masa wedding apple. rees blum kuat masa tu..maafkan rees.

dalam sampul tu..ada kad jemputan kawin rees..hope apple sudi datang memeriahkan majlis..k la..rees minta maaf skali lagi coz pernah lukai hati apple. rees sayang apple tapi sayang sebagai sahabat dan saudara. rees dah kembali pada pangkuan keluarga.. mereka menerima rees dan rees happy sangat.

apple..datang tau..rees tunggu..moga kita akan kekal jadi sahabat slamanya..

salam sayang dari Farisya allena buat Ammira damia.

apple mengalirkan air mata selepas habis membaca surat itu. dia mengambil kad yang berada dalam sampul itu dan membukanya.

dia tersenyum pabila melihat nama arees tertera dalam kad tersebut dan pasangannya. selepas dua tahun, arees akhirnya kembali jua..

******

majlis gilang-gemilang yang berlangsung di villa maria jasmine begitu meriah skali. apple berdiri di pintu gerbang masuk villa itu. hatinya berdebar, dia rasa kakinya lemah.

"sayang..jom kita masuk..jangan risau..abang ada dengan sayang.."apple memandang di sisinya. suaminya memeluknya dari tepi.

"jom..kita jumpa arees.."apple mengangguk. mereka beriringan masuk ke dalam. mereka melilau mata melihat sekeliling.

"kak apple.."apple terhenti pabila namanya di panggil. apple berpaling ke belakang melihat empunya suara. sepertinya dia begitu mengenali suara itu.

"aleesya.."apple memeluk aleesya yang berjalan mendekatinya.

"ehemm...hemm.."apple dan aleesya meleraikan pelukannya. mereka menatap lelaki yang berdiri di blakang aleesya.

"awak tak peluk saya macam tu pun..jeles tau tak.."lelaki itu bersuara.

Barista✔Where stories live. Discover now