guys...bagi part nih..ada ringan2 skit..jangan baca klau tak brape minat, korang bleh skip..slamt membaca guys..vote n komen jgn lupa tau...
###########
"Dato u got a call from datin..she ask me to give u this address..she's waiting u there for dinner together.."Setiausaha Dato Ronald berkata semasa dia kluar dari bilik meeting.
"thanks alex..so, shall we go.."Dato Ronald melihat jam di tangannya dan berlalu kluar dari ofisnya.
"mummy..biarlah rees sorang je yang masak..mummy pergi rehat kat sofa depan tu..mummy jangan risau..rees pakar k dalam memasak tak macam orang tu, ajinamoto ngan garam pun bleh tertukar.."arees berkata sinis sambil menjeling pada sabrina yang sedang bermain ngan telefonnya di meja makan.
"hello...mulut jaga skit erk..mummy jom kita ke depan..biarkanlah dia sendiri memasak..nati kita kritik masakan dia sepuas-puasnya.."sabrina membawa datin michelle kluar.
"jangan nak bertengkar kat dapur nih..tak elok orang pompuan bergaduh kat dapur..sabrina tolong arees di dapur..mummy nak tengok sekeliling jap.."Datin michelle meninggalkan arees bersama sabrina. dia berlalu menuju ke bilik.
"assalamulaikum..kami dah balik..leesya jom masuk rehat luh.."kedengaran suara apple di muka pintu. sabrina memandang arees tapi arees bersahaja tidak mempedulikan pandangan sabrina.
"rees ko ada kat mane.."laung apple di muka pintu.
"dapur.."arees menjawab dengan suara agak lantang supaya apple dengar.
"apa yang ko buat.."langkah apple terhenti pabila melihat sabrina di meja makan dan rees sedang memasak. aleesya yang berhenti secara mendadak di blakang apple terkejut memang ke dapur.
"hi..both of u dah balik..nati kita makan sesama..rees yang masak.."sabrina bersuara sambil tersenyum pada aleesya dan apple.
"hi ladies..korang dari mane..waohhh..banyak ye shopping.."aleesya dan apple memandang pada empunya suara yang baru kluar dari bilik kerja arees. riak wajah mereka kelihatan terkejut dengan kehadiran seorang wanita cantik dan bergaya.
"jangan tengok auntie macam tu..tahu la auntie nih cantik..tutup mulut tu.."Datin Michelle mendekati mereka berdua. "kawan rees dan sabrina ke?" sambung Datin Michelle pada mereka berdua.
"mummy tu kawan rees dan sabrina..apple pergilah rehat luh..ajak aleesya ke bilik berehat..nati kita makan sesama.."arees menjawab bagi pihak apple dan aleesya.
"hishh..rees nih..mummy tanya mereka..jangan menyampuk bleh.."omel Datin Michelle. sabrina dah terkekeh ketawa.
"auntie nih mummy arees dan sabrina, michelle..korang..eh..jom kita berbual kat ruang tamu..mummy nak tahu tentang anak-anak mummy nih macam mane..jom.."Datin michelle mengajak apple dan aleesya ke ruang tamu.
"mummy..perlu ke..aleesya, apple jangan bagitau my mummy apa-apa.."sabrina bangun mengekori Datin michelle.
"sabrina..stay kat dapur tolong rees..mummy nak berbual dengan dua orang perempuan lawa nih.."sabrina terhenti melangkah pabila datin michelle berkata begitu. dia menarik muka dan kembali ke meja makan, duduk di sana.
"tu la u..nak sabotaj i sangat..skrang u yang kena..mai tolong i..hidangkan makanan..dah siap nih.."arees berkata sambil tersenyum sinis. dengan malas sabrina bangun mendekati arees.
Arees menghidangkan hot green tea pada tetamu-tetamunya. selesai makan malam sebentar tadi, mereka smua berkumpul di ruang tamu. arees sedikit kaget dengan kedatangan Dato Ronald Oh. tak sangka daddy nya itu juga turut datang makan malam di sini. mummy nya memang sengaja buat kejutan untuknya.
YOU ARE READING
Barista✔
Romance"Jadi barista pun bolehlah..daripada aku jadi penganggur terhormat kat rumah..sementara waktu ja..nati aku cari kerja len.."-apple. "nyesal plak datang kl..ingatkan dapat kerja bagus tapi susah juga nk cari kerja skrang..klo aku balik umah skrang na...