Part 8 - Pejam mata

1K 27 0
                                    

"masuk la..jangan berdiri je kat situ..ko tak sejuk ke.."apple memandang ruang dalam apartment tersebut. dia memandang pula sekeliling luar apartment. kakinya seperti kaku di situ dan dia tidak mampu gerakkannya.

"weh..apa yang ko pandang..macam penjahat je aku tengok..masuk je la.."Arees menarik tangan apple untuk masuk. dia menutup pintu dan membawa apple ke biliknya. apple seperti lembu yang di cucuk hidung. dia mengekori sahaja Arees yang menariknya.

Arees membawa apple ke bilik air di dalam biliknya. skrang mereka berada di dalam bilik air. apple masih terdiam seperti tadi. tapi dia mula terkejut dan menolak Arees jauh darinya bila air dari paip hujan jatuh ke badannya. dia tersedar akan apa yang berlaku skrang.

"apa yang ko buat nih..kluar..kluar la.."apple menolak Arees kluar dari bilik air itu.

"weh...aku cuma tak nak ko demam je..bukan nak wat pape pun la.."Arees sempat berkata sebelum dia di tolak kluar dan pintu bilik air tertutup..

"tak guna ko..dasar lelaki jadian.."suara apple mengamuk di dalam bilik air kedengaran. Arees hanya mampu mengelengkan kpala dengan tingkah apple.

Arees mendekati almari bajunya dan mengambil baju t-shirt, hotpant dan tuala. dia mendekati bilik air dan mengetuknya tiga kali sebelum dia tidak dengar sebarang bunyi di dalam bilik air.

"apple..aku tinggalkan baju, sluar dan tuala kat luar pintu nih..aku ada kat dapur..ko pakai la nati ganti baju ko yang basah tu.."Arees melaung agar apple yang di dalam bilik air mendengar suaranya. dia mendekatkan telinganya ke pintu untuk mendengar apa-apa. tapi masih senyap, lalu dia melangkah kluar meninggalkan apple sendirian.

"ehemmm...heemm.."

Arees yang sedang khusyuk membancuh hot chocolate terkejut dengan suara apple. dia memandang pada apple dan tersenyum sebelum fokus pada bancuhannya itu.

apple berlalu ke ruang tamu. remote tv dicapai dan di tekan. tv menyala dan dia mencari siaran yang menyeronokkan untuk di tonton.

"nah..tuk ko..agar ko segar skit..biar sejuk lam badan ko tu tak mlarat sampai demam plak..natikan aku juga yang susah.."Arees meletakkan gelas hot chocolate milik apple di meja hadapan mereka. manakala miliknya ada ditangannya. dia duduk di samping apple dan meneguk hot chocolatenya.

apple sedikit terkejut pabila Arees duduk di sisinya tapi dia tak boleh nak halang coz sofa kat ruangan itu hanya ada satu iaitu sofa panjang yang didudukinya skrang. jadi dia terpaksa menerima sajalah.

apple merasa berdebar. hatinya seperti sedang berlari. dia tak senang duduk kerana kehadiran Arees di sisinya. Dia sedar sejak-sejak akhir ini kehadiran Arees dalam hidupnya selalu membuat dia berdebar dan hilang fokus.

"ko tengok crita apa nih..mai sini aku nak layan citer aku.."apple terkejut pabila remote di tangannya dirampas. dia memandang cerita yang di tayangkan tetapi pipinya merasa merah pabila memandangnya. dia memandang pada Arees yang sepertinya tidak kisah dengan situasi skrang.

dia kembali memandang ke tv pabila Arees telah menukarnya pada siaran len. dia berasa lega dan bleh bernafas kembali. macam mane dia bleh tak sedar citer yang ditontonnya ada babak yang tak spatutnya di pertontonkan. tapi citer skrang..memang tak patut di tonton..bukan sebab dia 18SX tapi nih citer bebudak kot..

"ko knape buat muka camtu..apa yang ko tak puas hati.."Arees menyoal pabila melihat muka apple yang sedikit cemberut.

"ko agak ar tengok citer pun..nih citer anak sdara aku yang patut tengok kot..ko ingat ko budak-budak lagi ke?"apple bersuara. dia melihat Arees yang tidak mengendah dengan katanya sebaliknya khusyuk menonton crita itu.

Barista✔Where stories live. Discover now