apa pendapat korang klau muka apple cam kat atas, mirip cam Taylor Hill..cantikkan apple!!
#####
"zul mintak apple hantar beberapa jenis coffee yang dia dah mahir bancuh..skrang.. n bawa juga coklat kek skali.." arah Arees.
15 minit kemudian, pintu bilik Arees di ketuk. Arees menyuruh masuk. apple melangkah masuk dengan membawa dulang. dia ke meja kecil di hadapan sofa dan menghidangkan kek dan lima jenis minuman.
Arees bangun dari kerusi kerja dan duduk di sofa di hadapan Apple. dia menatap apple tajam sebelum memandang cawan-cawan yang berada di atas mejanya itu.
"espresso..kurang pekat.."Arees mencapai cawan kedua. matanya menatap apple yang sedang memandangnya.
"cappucino..kurang rasa.."cawan ketiga diambilnya.."caramel machiato..terlebih pekat.."cawan keempat diambil tapi dia tidak minum..sebaliknya cawan itu diberikan kpada apple.
"ko rasa apa?"apple mencapai cawan tersebut dan meneguknya. arees menyudu kek coklatnya dan memakannya.
Arees menatap apple pabila apple meletakkan cawan itu ke atas meja. "pada pendapat saya dah ok rasa dia bos..crimer dan coffeenya dimasukkan dalam kuantiti yang betul.."apple memberi komen.
"seperti ko bijak dalam memberi komen..bawa smua nih kluar..minggu depan ko still akan blajar bancuh kopi..slagi ko blum mahir..ko akan blajar je..klau perlu..ko perlu blajar extra..selepas abis kerja..aku akan ajar ko.." Arees bangun dari duduknya menuju ke krusi kerjanya.
"tapi bos..klau dah abis kerja, saya nak balik..umah saya jauh dari sini..takkan saya kena tido di sini..bos ajar la saya skrang..atau waktu kerja ke.."apple memujuk. dia memandang bosnya yangs sedang menuju ke krusi kerjanya.
"ko duduk mane?"soal Arees dengan menatap tajam pada apple.
"bangi..ulang alik..jauh tu bos..bos tak kesian kan saya ke.."apple bersuara perlahan.
"ko cari la rumah sewa..kat depan nih ada apartment..kat sekitar sini banyak rumah untuk disewa dan dijual..ko bli atau sewa la kat situ. ramai pekerja yang kerja kat sini duk sana tau..tu pun perlu aku ajar ke.."tegas arees bersuara.
"yang bos nak marah sangat knape..bos nak bayar extra gaji ke kat sana klau saya kerja lebih masa.."apple turut bertegas.
"masa bila ko kerja..cuba gtau aku.."Arees menatap apple tajam.
"tu..bos ajar saya selepas time kerja..kira kerja lebih masa la tu.."arees tersenyum sinis.
"lawak ko tak menarik..dah kluar..aku banyak kerja lagi nak buat..klo ko tak bleh nak bagi komitmen..ko bleh bagi surat berhenti kerja.."arees berkata tegas sambil membuka fail dihadapannya.
apple berlalu kluar, dia menghempas pintu bilik arees dengan kuat. terkejut arees dengan tindakan apple. sabrina yang berada di bilik sebelah turut memandang ke biliknya. arees hanya tersenyum sambil jungkit bahu pada sabrina manakala sabrina mengelengkan kpalanya.
*******
hujan di luar semakin lebat. tak sangka plak malam nih hujan. Arees mengambil jaketnya di kerusi kerja seblum berlalu kluar. kilat dan guruh berbunyi di langit. Arees berpikir perlu dia balik atau bermalam di sini. arees menatap jam di tangannya dah pukul 1.35 pagi.
Tadi dia melatih apple membancuh kopi seperti yang dia perkatakan petang tadi. pada mulanya, dia ingat apple akan membantah dan balik tapi tak sangka plak apple menunggunya. masa berlalu pantas sehingga dia tak sedar yang malam semakin larut. skrang baru selesai.
apple mungkin dah balik kot. Arees turun ke bawah untuk kluar dari cafenya. nasib baik keretanya ada kat depan cafe je, jadi tak perlu dia meredah hujan.
Arees mengunci cafenya dan mendekati keretanya. setelah berada di dalam kereta, enjin dihidupkan dan kereta itu meluncur ke apartmentnya.
Apple mencari fonnya di dalam poket. tapi tidak ke temu..dia baru tersedar telefonnya di dalam kereta. jam di tangan di lihatnya, dah kul 1.35.."shit..tak guna punya arees..smuanya salah ko..lelaki jadian.." apple menyumpah dalam hati.
dia skrang berdiri di sbuah bus stop kerana keretanya tiba-tiba mati. dia kluar untuk melihat apa yang rosak di bonet depan tapi hujan lebat plak. tak sempat nak lari masuk kreta dia berlari ke bus stop di sebelah keretanya. basah kuyup bajunya kerana tempias.
apple mula takut dengan sekeliling, dah la gelap lepas tu hujan plak. dia memeluk tubuh..ingin rasanya dia berlari memasuki kereta untuk mengambil fon. dia nak call papanya.
setelah bertekad, apple berlari masuk ke dalam kretanya. dia mengunci pintu dan mencapai fon. nombor di tekan pada keypad sebelum sempat menekan button dial, cermin tingkap keretanya di ketuk. dia terkejut dan memandang ke tingkap.
"shit.."hanya itu yang terkeluar dari bibirnya pabila wajah Arees terbias di cermin tingkap keretanya. dia membuka cermin kereta.
"ko apsal ada kat sini..penat sangat ke nak balik umah.."soal Arees tanpa prasaan.
apple mencebik dan menyumpah arees dalam hati. "tak guna..bukan nak tanya aku ok ke,. ada masalah ke..dia bleh kutuk aku..sakittttnya hatiii kitewww.."
"weh..aku tanya nih..hensem sangat ke aku sampai ko tenung macam tu..dah kluar aku antar ko..dah lewat nih.." Arees menarik lock button pada pintu dan membuka pintu kereta tersebut.
"tak payah..jap lagi papa aku datang..ko pergi la balik luh.."apple tak sedar yang dia telah ber'aku ko' dengan bosnya.
"jom..jangan nak degil sangat..nati jadi pape aku yang kena..ko masih bawah tanggungjawab aku slagi ko blum sampai umah..aku nih bos ko.."apple ditarik kluar dari kreta itu.
Dalam hujan lebat, Arees menarik apple memasuki keretanya. apple berada di kerusi penumpang bersebelahan pemandu. Arees menatap apple yang langsung tidak memandangnya. Arees menelan air liurnya saat melihat apple begitu seksi di matanya, dengan baju basah membuatkan bodynya terbentuk dan rambutnya yang basah membuat dia kelihatan begitu seksi.
"kita memang nak duk lam keta je ke sampai pagi esok.."Arees tersedar dari lamunannya pabila apple menyindirnya dengan pedas.
Arees memandang apple yang memeluk tubuh, mungkin kesejukan. Arees memandang kerusi blakang dan mengambil jaketnya dan diberi pada apple.
"pakai nih..nati ko tak sejuk skit.."arees memperlahankan aircond keretanya agar apple tidak kesejukan.
kereta meluncur laju menuju destinasi yang arees tentukan. sbuah bangunan tinggi dimasukinya tanpa mengendahkan soklan apple.
YOU ARE READING
Barista✔
Romance"Jadi barista pun bolehlah..daripada aku jadi penganggur terhormat kat rumah..sementara waktu ja..nati aku cari kerja len.."-apple. "nyesal plak datang kl..ingatkan dapat kerja bagus tapi susah juga nk cari kerja skrang..klo aku balik umah skrang na...