evdeki gün

69 7 0
                                    

Orkun la tartıştıktan sonra orayı terk edip çadırıma gidip kıyafetlerimi değiştirdim çadırın önüne oturdum .O koca ormanda tek başıma kalmıştım sinirlerimi kontrol edemeyerek ağlamaya başladım .Arkam dan birisi nazik dokunuşlarıyla kendime getirdi arkama döndüğümde karşımda buğrayı buldum. Ben bunları haketmiyor dum bana resmen orkun bağımlısı demeye çalışmıştı.En çokta kalbimi bu kırmıştı .Ağlamaya devam ederken buğranın soğuk bakışlarına yakaladım.
"Ne işin var burada iyi misin sen?"
"İyim, yok bir şey git başımdan."
Sert sesiyle.Sakinleşmeye çalışarak.
"Neden ağlıyorsun o zaman?"
Cevap veremedim dişlerimi sıkarak ağlamamaya çalıştım ama başaramadım.Hıçkırıklarımı cevab olarak vermiştim.
"Buğra yalnız bırak beni."
Dalga geçercesine ses tonuyla
"Yine ne oldu sümüklü?" dedi.
"Seninle uğraşacak halde deyilim yalnız bırak beni."
Sesini yumuşatarak .
"Sen gerçekten de kötüsün."Öylemi ya bak sen gerizekalı bi kerede ilk seferde anlasan şaşırırdım."Anlatmak istermisin ?"
Hıçkırıklarımla konuşmaya çalışarak ."Şimdi...olmaz.. belki... sonra." Sakinleşmeye çalışıyordum ama olmuyordu işte .Yalvarır gibi bakışlarımla. "Beni buradan götür ne olursun burada iki dakika daha kalamam."
Ellerini saçlarına daldırdı biraz karıştırdı.Düşünüyor gibiydi.
"Tamam sakin ol sen."

Yanıma nazikçe oturdu beni kollarının arasına aldı. Kafamı tutarak göğüsüne yasladı .Hıçkırarak ağlamaya başladım buğranın nazikçe saçlarımı okşaması beni birazda olsun rahatlattı. Kafasını kaldırıp telefonunu cebinden çıkardı ve parmaklarıyla telefona basmaya başladı galiba mesaj yazıyordu .
Beni biraz kendinden uzaklaştırarak." hadi gel gidiyoruz."dedi.
Kafamı olumlu anlamda salladım.
Ormanın beton tarafına geldiğimizde buğraya dönüp.
"Nasıl gidiceğiz."
Dalga geçer ses tonuyla.
"Çok soru soruyorsun. Sen oraya karışma küçük hanım."
Ufak ta olsa yüzümü güldürmüştü.

Bir mesaj sesiyle cebindeki telefonunu çıkartıp ekrana baktı.Kahverengi gözleriyle bakarak."Hadi gidiyoruz ."dedi.
Elini uzatarak elini tutmamı bekler gibiydi. "Tamam geliyorum ."deyip.
Elini tutum ve yürümeye başladık. Bir siyah jip in yanına gelmiştik esmer bıyıklı uzun boylu adam arabanın önünde duruyordu galiba şöfördü galiba değil o şöfördü.
Buğra saçını dağıtarak.
Kahverengi gözlerini kısarak.
"Hadi bin arabaya."dedi.
Cevap vermeden arabanın arka koltuğuna yerleştim .Oda dolaşarak yanıma oturdu .
Şöför arabayı çalıştırarak sürmeye başladı.Hiç aramızda konuşma olmadı.Bu durumdan gayet memnundum ona daha
anlatamazdım eğer anlatırsam pek bir şey yapacağını sanmıyorum ama yinede daha zamanı olmadığını düşünüyordum.
Kafamı cama yaslanıp gözlerimi kapattım.
Araba durdu geldiğimizi düşünerek kafamı kaldırdım gözümü açtım. Tahmin ettiğim gibi gelmiştik. Kötü Akşam saat 8 'di ve kapının önüne kadar gelmiştik.
Arabadan indim buğra da hemen benim arkamdan indi.
Yanıma geldi.
"Her şey için teşekkürler .İyi akşamlar."
Kolumdan tutarak.
"Bu günlük anlatmanı beklemiyorum ama zamanı gelince anlatacaksın dır."
"İyi akşamlar."
Elime anahtarı alarak kapıyı açtım .İçeri girdim ayakkabılarımı çıkartıp. Kahverengi ahşap ayakkabılığa koydum.
Pencereden baktığımda araba gitmişti.
Annem yanıma gelerek."Kızım sen yarın gelmeyecekmiy din .Bir şey mi oldu."
"Yok bir şey sadece erken bitti ."
"Açmısın?"
"Yok sagol annem yorgunum yatacağım."
"Tamam kızım."
Odama yol alan merdivenleri adım adım çıktım.Odamın kapısını açtım.Duşa girdim .Duştan çıktıktan sonra dolabımı açarak kelebekli pijama takımlarımı giydim.
Yorganının içine girerek uykuya daldım .Sonunda kötü gün bitmişti.
...
Güneşin gözlerime temas etmesiyle uyanmam birdi telefonumu hemen elime alıp arayanlara baktım hepsi cansuydu .Hemen cansuyu aradım. Bir kaç çalmadan sonra telefonu açtı.
Neredesin sen nasıl merak ettim senin haberin varmı?Her yerde seni aradım bide yetmezmiş gibi hocadan laf işittim .Olan biten herşeyi anlatacaksın buğrada yoktu ,yoksa siz ikiniz mi kaçtınız?
Yada kaçırıldın. Cansu bunları taramalı tüfek misali yağdırdıktan sonra .
"Cansu sakin ol her şeyi anlatacağım."
"Ee o zaman ne bekliyorsun anlat."
Tabi ben kızlara yüz yüze anlatırım diye düşünmüşdüm ama cansu o kadar dayanamazdı.
"Tamam iyi dinle şimdi ."derin bir nefes aldıktan sonra.
"Biz paintboil oynarken saklanmak için biyere gittim sonra işte orkun la karşılaştık tabi orkun bana içini döktü."
"Nasıl içini döktü ne dedi o pislik sana."
"Buğranın iyi birisi olmadığını. Gözünde her geçen gün Küçüldügümü.
Onun için hiç bir şey ifade etmiyor muşum yani .
Hiç ses çıkarmadan beni dinliyordu en sonunda bir çığlık sesi çıktı .
"Addi herif pislik ya nasıl bu kadar ileri gidebilir .Geberticegim onu sen ne dedin peki? "
Göz kapaklarımı indirerek .
"Ne geçmişim sin nede geleceğim dedim."
"Vayy süpersin anlamlı söz bundan sonra orkun yok yani .
"Yok nokta."
"Güzel noktayı da koymuşuz.Nasıl geldin peki eve?"
"Buğra getirdi sagolsun ."
"Vay ne romantik."
"Cansu..."
"Tamam tamam sen nasılsın peki yani moralin nasıl ."
"Normal işte "
"Anladım ben o zaman akşam buketi de alıp geliyorum hazırlan dışarı çıkıcaz."
"Hiç halim yok .Siz çıkın."
"Biz zaten senin için çıkıyoruz itiraz istemiyorum bide hiç halim yok diyor. Yoldan yeni döndük biraz dinleneyim olur mu." dedi
"İyi de siz yarın dönmüyecek miydiniz."
"Siz ortalıktan kaybolunca erken dönmeye karar aldılar."
"Eee o zaman akşamı iptal edelim "
"Olmaz itiraz istemem yemeğe çıkacağız. Bak lüks bir lokanta ona göre giyin.Hadi bay."dedi ve tam ben itiraz edecekken telefonu yüzüme kapattı.
Yumuşak kabarık yastığımdan kafamı kaldırıp.
Dolabıma yöneldim. Pijamamı değişerek günlük kıyafetlerimi giyindim .Kahvaltıya indim.
Annemin yanına gidip yumuşak pembiş yanaklarından öpücük aldım.
"Günaydın kuzum bu gün çok işimiz var hadi çabuk kahvaltıyı hazırlayalımda babangili gönderelim."
"Ne işimiz var da .Off ya yine mi temizlik?"
"Sen yokken ben temizliği yaptım.Bu gün sıram var."
"Hayır hayır benim işlerim var."
"Neymiş işin ."
"Hı ı akşam cansugille yemeğe gidecegiz."
"Şimdi mi söylüyorsun bunu."
"Anne daha yeni konuştuk çok ısrar etti ne olursun ."
Biraz düşündükten sonra.
"İyi tamam ben babanı ikna ederim ama bu gün bana yardım edeceksin.Hem zaten akşam gideceksin."
Anneciğimin boynuna sarılarak ."Teşekkür ederim annecim sen olmasan ben ne yaparım ."
"Tamam tamam."
Kahvaltı tabanlarını göstererek ."Hadi şunları masaya götür.Bende yumurtayı kırıp geliyorum ."
"Tamam içine kaşar peynirde koymayı unutma."dedim.
Ve tabakları alıp masaya gittim masanın üzerine bir düzen içerisinde yerleştirdim.
Babamı ve abi mi masaya çağırıp oturduk.Kahvaltımızı bi güzel yaptıktan sonra abim gili kapı dışarı ettik.
Odama çıkan merdivenleri çıkarak odama girdim.
Dolabımın kapağını bir hışımla açıp annem kahvaltıyı toplarken bende üstümü değiştim.
Yüksek bel ,dar ,buz mavisi kot pantolonum ve üzerine sarı desensiz ,belden bağlamalı ğömleğimi giydim.
Merdivenleri tek tek inerek mutfağa yöneldim .Annem önüme fırlayarak ."Ben mutfağı toparladım sende meyva suyu bardaklarını hazırla."
Sakince "Tamam. "dedim.
Annem sanki millet vekili gelecekmiş gibi heyecan ve telaş içindeydi."Eee o zaman niye duruyorsun hadi çabuk."
Gözlerimi devirerek mutfağa girdim.Annemde hızlıca odasına girdi.
Bardakları tek tek alarak tepsiye yerleştirdim.İş yapmak ,kendimi bir şeylerle oyalamak dünkü olanları birazda olsa unutturuyor du.
Tabaklarıda çıkartıp masanın üstüne çizdim.çatal ,kaşıklarıda tek tek tabağa yerleştirdikten sonra herşey hazır gibiydi.
Annem yanıma gelip telaşlı bir şekilde."Her şey hazır mı .Bardakları tepsiye çizdin mi kase çıkarttınnı .Eee hani ama kızım çıkartmamışın ."
Dolaba ellerimi tutuşturarak dolabımın kapağını açıp içi oyuk kasetleri aldım."Bak çıkarttım sakın ol."
Kaşlarımı kaldırıp ,hafif gülümseyerek."Yakıyorsun ortalığı .Çok güzel olmuşsun. Benim bebeğim."
Büyük kahkahalar atıp yanağına bir tane öpücük kondurdum . Ve zil...
Annem sesiyle   telaşlı  olduğunu belirterek ."Ayyy geldiler."dedi.
Kapıyı açarak her kezi salona aldı ve hoşgeldin faslında herkezin ellinci tek tek öptüm.Misafirlerimizi bir güzel ağırladıktan sonra onları tekrar uğurlamak için ellerini öpüp kapıdan dışarı attık.
Annem "ohhhh çok şükür sağ salim atlattık."dedi.
"Anne ya ben odama çıkıyorum .Birazdan cansugil gelecek."dedim ve hızlı adımlarla odama kaçtım.Annemse arkamdan mutfağı toplamam için bağırıyordu.

Benimsin Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin