Yúrüyerek okula ulaşmıştım. Bahçede buğragil arabaya yaşlanmış gurubuyla beraber duruyordu. Karşısında orkungil buğragile kaşlarını çatarak bakıyordu.İşte tam zamanı gelmişti bütüm okul dışarda en önemliside orkun dışardaydı.Yürüyerek buğraya yaklaştım.Yüksek bir sesle "Âşkım"diye bağırdım.Buğraya doğru koşarak ona sarıldım...
Evet tam istediğim gibi orkun bize bakıyordu.Daha doğrusu bütüm okul.Sesim o kadar yüksek çıkmıştıki bağdatdan bile duyulmuştu .Buğra kendini benden uzaklaştırdı.Kafamı eline almış top gibi elinde dolandırıyordu."Ne yapıyorsun sen ya?""Hiç kafanı biyeremi vurdun diye bakıyorum."
"Ne?"
"Diyorum ki durduk yere sen bana böyle davranmazsın.Kan gozukmedigine göre .İçten kanama demek."
"Haha çok komiksin."
Ağzı kıvrılmış şekilde.
"Şaka yapmıyorum neyin var senin."
"Yok bir şeyim.Öyle gerekiyordu."
"Haaa kullandın yani beni."
"Off amma uzattın ya ."
Kolundan tutup sürükleyerek ."Hadi sınıfa gidelim yürü."
Elleri cebinde ."Kesin sende bir şey var.Ama iyi aferim sahada benim beklediğim hareketler."dedi ve elimden tuttu ."Böyle daha rahat." Dedi yürümeye başladık . Hiç de itiraf etmemiştim Çünkü bu benim işime yarardı sınıfa girdiğimizde Buketle Cansu sırasına oturmuş beni bekliyor gibiydi.Bizi el elle görünce gözleri fal taşı gibi olmuştu.Cansu ayağa kalkmış bana öylece bakıyordu .Buğraya dönüp ."Ben cansugilin yanına gidiyorum."
Sesini yükselterek.
"Tamam bitanem."diyerek resmen orkunun duymasını ister gibiydi.Kulağıma yaklaşarak ."Nasıl iyi gidiyormuyum?"
Hiç cevap vermeden sırama gidip.Cansugilin vereceği cevabı bekliyordum. İlk ağzını açan buketi.
Kelimelerini uzatarak.
"Ohaa buneydi ya.Kızım ne oluyor."
"Yapıcam.İntikamımı alıcam."
Cansu:"İşte benim arkadaşım be."
Cansu:"Kesin emin misin?"
"Eminim , bana yaptıkları yetti artık."
Buket:"Hah işte şöyle."
Hoca içeriye girdi ve bizde yerlerimize geçtik. Ders çok sıkıcı geçmesine ragmen benim moralim yerindeydi.
Zil çaldıktan sonra herkez dağıldı. Üçümüz toplanıp
dedikodu yaparken yanımıza filiz geldi.
"Hayırlı olsun azra ."
Anlamamış tavırlarla filizle bakıyordum.
" Buğranın konuşmasından sonra biraz inanmıştım ama buğra üç gün sonra senden ayrılır diyordum fakat bu ğün senin o yüksek sesimle sahici galiba dedim."
Ayağı sertçe kalkarak" Ne diyorsun sen Filiz ."
Dalgacı ses tonuyla
" Sinirlenme hemen öyle sonuçta buğradan bahsediyoruz.Yani buğranın pek uzun ilişkisi olmamıştır."Ses tonuyla üstüne bastırarak. "En fazla üç gün."
dedi ve saçlarımı savurtarak hızlı adımlarla sınıftan çıktı.
Dişlerimi sıkmış arkasından bakıyordum.
Buket :"Bu neydi şimdi."
"Ne biliyim ben kendi kendine tavır yapıyo manyak."
Cansu kolumdan tutarak sıraya oturma mı sağladı."Sakin ol azra kafana takma şu manyağı. "
Buket :"Aynen öyle. "
"Ne takıcam ya."
Cansu:"Aaa filiz gelince aklıma senin şu dans grubun geldi ne oldu o iş."
"Bu gün yazılıcam siz yazılmaycak mısınız?"
Cansu :"Ben gidicem şimdi kaan hocanın yanına.Hadi beraber gidelim."
"Tamam. "dedim ve yakalandık.Bukette yanımızda gelmişti.
Kaan hocanın yanına gidip dans grubuna yazıldık.
...
Okul çıkışı ısrarla buğra bıraktı beni.Tabiki durağa kadar.Buda benim işime yaradı hem orkunu kıskandırır hemde yorulmazdım
otobüs dudaklarında.
Buğra:"Anlatmıyacak mısın "
Bilmemiş gibi davranarak."Neyi."dedim.
Kaşlarını çatarak bana baktı."Kamp günü ne oldu?İşte bunu ,niye orada sen aglıyordun? birden niye canın gitmek istedi?" O kadar sinirlenmiştiki adeta gözlerinden ateş saçıyordu.Derin bir nefes verip sakince "Ve en önemlisi de nasıl bu kadar kısa vakite bana davranışın değişti?"
Cevap vermem için beni bekliyor gibiydi.
"Niye bu kadar sinirlisin ?"
Buģra:"Sinirli değilim ben ."
"Sinirlisin"
Arabayı sertçe durdu camdan baktığımda durağa gelmiştik.Bana sesini yükselterek."Bu ğün orkun bana saçma sapan şeyler söyledi."
"Ne dedi sana?"
"'Ben senin için yedekmişim.'bu ne demek oluyor ?"
Tekrar bana sesini yükseltmişti.
Artık sinirlenmiştim bana böyle bağıramazdı."Bilmem bu soruyu benim sana sormam gerekmiyormu ."dedim ve sertçe kapıyı kapattım.
▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫
Eve geldiğimde annem telaş içinde masayı hazırlıyordu."Anne bu telaş ne?"
"Amcangil gelecek kızım."
Sevinç çığlıklarıyla yerimde zıplıyordum. " Kızım dur yıkıcan evimizi başımıza."
Anneme sarıldım o zaman ben hemen üstümü degişiyim.Merdivenleri Hızlıca
çıkarak odama girdim üstüne bogazlı gri diz boyunda biten tanığın ve altına siyah dar kotumu giydim. Saçlarımı at kuyruğu yapıp merdivenden kanguru misali zıplayarak inerken birden ayağım takıldı ve galiba düşüyorum.Allah allah niye hala düşmedim .Belimden beni tutan bir şey vardı. Kafamı çevirdim ve bu kişi benim kahraman abimdi."Az kalsîn düşünüyordun kızım."
"Sen tutnasaydın şu an tahtalı köye yol almıştım."
Sırıtarak "ah nerde o günler."
Tek kaşımı kaldırarak."Ömer."
"Ben senin abinin okul arkadaşın değil isimle hitap etme."
"Sadece benden iki yaş büyüksün."
"Uzatma azra."
"Uff aman senle bu gün uğraşıp sinirlerimi boşa yoraman hiç ömer."
Üstüne bastırarak ömer deyip yanından kaçıp babamın yanına girdim."Ayaklarını uzatmış habere bakıyordu.Bende camın önündeki tekli koltuğa oturdum ,gözlerimi ara sokağa dikmiş 2 senedir görmediğim kayseri den gelecek olan yiğiti ve biricik yengem ve amcamı bekliyordum.
Onları çok özlemiştim Amcamın işleri yüzünden kayresiye gitmek zorunda kalmışlardı.
Ben derin düşüncelere takılmış bakarken birden yengemgilu görmüştü.Sevinçle bağırarak"Geldiler geldiler"diyerek kapıya koştum. Kapıyı açtığımda hepsine tek tek sarılarak hasretimiz giderip .Salona oturduk O kadar birbirimizi özlemişiz ki lafa dalıp yemeğe ğeçmeyi unutmuş.Hemen masaya oturup yemeklerimizi yedik .Yiğit annemin yemeklerini çok sevdiği için öve öve bitirememişti.
Masadan kalkıp balkona geçtik benim bol köpüklü kahve den içerek sohbet ediyorduk.Kahvemizi içtikten sonra üçümüz oturma odasına geçtik.
Yiğit:Eee anlatın bakalım ben yokken ne yaptınız."
Sevgili abim hemen atlıyarak.
"Valla be yanıtım işte okul iş .Asıl sen ne yaptın "
"Bende de aynı."
Bana dönerek "Azra Arıkan kolejine gitmeye başlamış sın.Nasıl gidiyor?"
Gülümseyerek ve tabi yalan söylüyerek ."Normal işte yani pek bir şey yok ."
"Hayırlı olsun ."
"Sağol yiğit abi."dedim.
Artık saat ğeç olmuştu annem amcam gilede uyumuları için oturma odasına yer hazırladı .Yiğitte ömerin odasında kardeş kardeş kalmışlardı.
Sabah o gıcık ama şeker horoz sesli alarmımla uyandım.
Üstümü değiştirip saçımı salık düzleştirip buraktım.Spor çantama spor kıyafetlerimi koydum .Bu gün dans kursuna gidecektim.Dansa yeteneğin varmı? diye soracak olursanız.
Çok az ama sesini beğendikleri için dans kurşunla bir olduğu için dans dersanede girmek zorundaydım.Hızlıca hazırlandıktan sonra otobuşle okula geldim.Direk sınıfa geçtim daha henüz iki özde gelmemişti demişken ve işte orkun gelmişti çetesiyle beraber.Bana sert bir bakış attıktan sonra yerine geçti.Bir iki dakika sonra buğragilde geldi .Yanıma geçip oturdu .Mertgille konuşmaya başlamıştı.Bana selam bile vermemişti hatta yüzüme bile bakmamıştı.Sertçe sıramdan kalkıp. Ondan uzaklaşmak için ayağa kalkmış tam gidecekken.
Arkamdan sert ve kalın bir ses ."Nereye böyle.... gamzelim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benimsin
Novela JuvenilUçurumdayım karanlık ve sesiz.Yanımda kimse yok bi tek ben varım yalnızım çok yalnız.Tutsa ya biri elimden kurtarsa beni uçurumun dipsiz yerinden .Kim kurtarıcak beni geçmişim mi ,gelecegim mi...