"Seulmin... Hari ni boleh datang rumah aku? "
Aku yang sedang termenung ditegur oleh Jeon Jungkook boyfriend aku.
Aku angkat kepala dan pandang muka dia yang tanpa perasaan tu.
Alahai. Muka dah hensem tapi..
"Pastu boleh tak masakkan makan malam? " kata Jungkook sekali lagi. Mukanya ketika ni merah dan seperti tengah tahan malu.
"Boleh. " balas aku dengan nada yang annoying. Aku meleretkan mata aku kekanan.
Setelah aku membalas Jungkook kembali ke mejanya yang selang dua meja dari aku.
Aku menguap dan lantas tapak tangan aku buat tutup mulut. Bosan nya pepagi cam ni. Dapat pula boyfriend yang pemalu susah nak bercakap.
Aku dan Jungkook baru je mula kapel. Tapi hubungan kami dah mula suram.
Awal pagi lagi kat sekolah ni aku dah mula mengantuk. Semalam bergayut dengan kawan sampai lewat malam.
Balik ni terus tidur la.
Semua salah Jungkook sebab tak balas msg aku. Bosan betul.
Bila marah pun..
"Lenkali balas la msg. "
"Sori. Aku sibuk dengan latihan. "
Muka dia yang langsung tak bersalah tu buatkan aku sakit hati.
Ahli kelab karate. Hidup seorang diri. Pelik kan?
Kalau takde latihan kelab kami akan pulang bersama.
Aku ingat lagi 3 minggu lepas kami pulang bersama tapi memasing diam tak bersuara.
2 minggu lepas pun sama.
Minggu lepas pun sama.
Siapa boleh tahan kalau cam tu.
Dan hari ni tetiba je ajak aku masak kat rumah. Tapi takde niat lain kan.
Hmmm...
Bagus juga boleh cakap nak berpisah hari ni nanti. Sebab aku dah mula bosan dengan sikap terlebih pemalu dan pendiam dia tu.
Dia pun tak nampak cam jenis yang boleh lakukan sesuatu pada aku.
●●●●●
Mmm tak habis lagi ke.
Aku jenguk kearah bilik latihan karate.
Tetiba aku terdengar jeritan dari dalam. Sebab nak tau aku intai siket.
"Iyaaah! "
Aku lihat Jungkook menterbalikkan rakan sekelab nye kedepan.
Mata aku membulat melihatnya. Betul ke apa yang aku tengok ni.
Dan pada masa tu juga la Jungkook pandang kearah aku dengan renungan matanya yang tajam bertembung dengan mata aku.
Aku terkaku di situ.
Mungkin dia boleh Lakukan sesuatu.
_____;2nd ff for Jungkook.
YOU ARE READING
[C]BENTO
Romance+seorang gadis perwatakan ceria yang telah jatuh cinta dengan boyfren nya sendiri. Idea; komik