"Selamat pagi Jungkook! "
Jungkook tersentak bila aku menegurnya. Aku perlu buat-buat tak tahu akan kejadian semalam.
Dengan imej ceria yang selalu aku bawa kakiku mendekati kearah Jungkook. Aku menepuk bahagian bahunya dan tersenyum.
Jungkook hanya memandang sekilas kearah aku. Kemudian dia kembali menoleh kearah loker dan mengeluarkan buku untuk subjek hari ni.
"Sori ya sebab semalam Seulmin. " Jungkook mula bersuara. Kedengaran suaranya lembut sekali. Dan pintu loker ditutup rapat.
Tetiba Jungkook menundukkan kepalanya. Dia kelihatan suram. Macam ada aura hitam yang menghempapnya.
"Aku tinggalkan kau dan suruh kau balik seorang diri. Patutnya aku boleh je ambil barang tu hari ni. "
"Pffft. "
Tak... Tak boleh ketawa. Tak boleh ketawa.
Aku berdehem dan membuat biasa. Tepi rambut aku selak kebelakang telinga.
"Eh? Camtu ke. Saya tak berapa kisah la. Perkara dah lepas kan? " kata aku berbasa basi. Aku tersenyum kearah Jungkook bila dia mula menoleh kearah aku.
Jungkook memandang aku dengan wajah comel ditambah pula dengan gigi arnab nya yang terserlah tu. Dan kemudian dia membalas senyuman aku.
"Yeke. Heheh bagus la camtu. Lega aku. " Jungkook menggosok belakang kepalanya.
Aku pula berdiri disebelahnya dengan bercekak pinggang dan tersenyum riang.
Jangan risau Jungkook. Aku tak perasan pun yang kau cuba nak cium aku semalam!
Walau camne pun aku tak boleh rosakkan suasana.
Aku akan pastikan segalanya berjalan dengan lancar
•••••
"Gelato? "
"Kedai ni baru buka. Jadi saya rasa nak pergi dengan Jungkook. Awak makan benda manis tak? "
"Erm sangat suka! Waa nampak sedap. "
Jungkook menunduk untuk melihat menu aiskrim yang dipaparkan pada papan menu diluar kedai.
"Biar aku pergi beli. " Jungkook segera kekaunter untuk memesan aiskrim. Dalam fikiran kepala otak aku dah rancang sebaik baiknya.
Thumb up.
Jungkook kembali pada aku. Ditangannya memegang dua keropok berisikan aiskrim.
Satu aiskrim diberikan pada aku dan aku menyambutnya.
Orait. Rancangan bermula.
YOU ARE READING
[C]BENTO
Romance+seorang gadis perwatakan ceria yang telah jatuh cinta dengan boyfren nya sendiri. Idea; komik