♧FIFTEEN♧

355 52 17
                                    

Aku berlari sepantas mungkin untuk cepat sampai ke rumah Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku berlari sepantas mungkin untuk cepat sampai ke rumah Jungkook.

Bila pintu rumah Jungkook sudah kelihatan lagi cepat larian aku gandakan. Dengan laju aku tarik pintu dan aku memboloskan diri kedalam.

Setelah pintu ditutup dengan agak tidak senonoh, bilik Jungkook aku tuju.

Aku masuk kedalam biliknya dan apa yang aku lihat sangat mengejutkan.

Jungkook boleh lena kat atas katil sambil berdengkur. Telefon nya berada didalam dakapannya.

"Ha?! " dengan nafas aku yang masih tercungap cungap lagi lepas lihat Jungkook tidur tersenyum dengan air liur meleleh keluar tepi bibir.

Betapa risaunya aku dekat dia ni. Sekali tidak ada pape pun yang jadi.

Aku ingat dia pengsan.

Buat aku risau je.

"Erm.. Eh. Kenapa ni? " Jungkook tersedar dari lenannya. Mata kuyunya digosok dan memandang kearah aku dengan mamai.

Lutut aku jadi lemah dan terus aku terduduk kat lantai. Mungkin kesan berlari tadi. Maklumlah dah lama tak berlari.

Aku memandang Jungkook dengan wajahku yang hampir menangis.

Ayat tu, patutnya aku yang tanya kat kau.

"Kenapa awak telefon saya? " Soal aku.

Tetiba Jungkook perasan akan telepon yang berada ditangannya.

"Eh? Henpon? Aku tak telefon pun? Mungkin aku tersalah tekan kot. " kata Jungkook dengan naif.

Kenapa camtu.

"Aku rindu nak tengok muka kau tapi takde gambar kau. Yang dekat mesin gambar tu pun tak jadi ambil. Jadi tengok nama kau dari henpon pun jadilah. "

"Tengok nama je pun dah cukup buat aku lega. " Jungkook tersenyum manis kearah aku.

Kenapa...kenapa kau sungguh comel dan naif Jungkook. Buatkan aku rasa tak nak lepaskan kau.

Senyuman kau buatkan aku turut rasa lega dan kurang risau lagi.

"Bukan ke awak rasa saya ni menyusahkan pastu halau saya kelua? "

"Erk? Mana ada camtu. Aku gembira sebab kau datang. Tapi aku rasa bersalah takut kau pun berjangkit sama. Sebenarnya aku patut suruh kau pulang lebih awal. " Jungkook memandang aku dengan pandangan lembutnya.

Hati aku turut lembut dan mencair bila melihat dia.

"Aku selalu seorang diri kat rumah. Bila Seulmin ada, omma pun ada aku rasa gembira tengok korang seronok berbual bersama. " kata Jungkook. Sesekali dia terbatuk.

Aku terharu dengan kata-katanya.

Tapi part seronok berbual tu mungkin Jungkook salah lihat.

"Seronok berbual? " aku ulang ayatnya.

[C]BENTOWhere stories live. Discover now