♧SIX♧

579 76 30
                                    

Aku ingat nak bagi bento pada Jungkook hari ni tapi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku ingat nak bagi bento pada Jungkook hari ni tapi.

Aku buat terlalu keterlaluan pula bila aku tuliskan nama Jungkook menggunakan sos cili pada nasi. Siap ada love lagi.

Nampak sangat penuh dengan kasih sayang aku pada dia yang aku curahkan pada dia.

Tak jadi aku nak bagi Jungkook.

"Nah bento appa. " akhirnya bento Jungkook tu aku beri pada appa.

"Ohh. " appa keterujaan. Lalu dia membuka penutup bento tu. "Eh, tapi nama appa bukan Jungkook. Seokjin la. "

"Yeke? "

"Siapa budak Jungkook ni?! " Jerit appa cam nak menangis.

"Saya pergi dulu! " Aku cecepat larikan diri dari dapur.

Esok aku akan buat bento yang biasa untuk Jungkook.

●●●●●

"Eh? Seulmin pun makan roti hari ni? " soal Jungkook. Aku pandang roti aku kemudian aku menoleh kearah Jungkook yang sedang memandang aku.

"Aa, roti. Sesekali nak rasa makan roti gak. " kata aku sambil menggaru kepala. Aku gigit lagi isi roti tu.

"Yeke. " balas Jungkook sepatah. Kemudian dia kembali memalingkan wajahnya.

Aku perasan Jungkook macam lain je hari ni. Muka dia tak macam selalu. Dia nampak sedih. Kenapa ya? Kucing dia sakit ka?

Suasana jadi sunyi seketika. Yang ada hanya dengar bunyi angin bertiup.

Jungkook menghirup air kotaknya sehingga habis sampai menghasilkan bunyi sroot sroot tu.

Aku kembali menoleh kearah Jungkook.

"La... Lajunya awak makan. "

Jungkook masih mendiamkan dirinya.

"Awak nak tidur ke? Meh tidur kat bahu saya ni. " aku masih berusaha untuk bercakap dengan Jungkook. Bahu aku tepuk.

Jungkook menundukkan kepalanya. Langsung dia tak pandang aku.

"Takpe. Baik jangan. " Jungkook memalingkan mukanya kearah lain.

Kenapa?

Adakah mungkin semalam aku nak cium dia tu kantoi ke?

Sebab tu dia tak nak?

Walaupun aku ni gelfren dia?

Jungkook macam tak gembira bersama aku.

"Jung-Jungkook. Awak takde pun pegang tangan saya. "

Jungkook menoleh memandang aku. Mukanya cam terkejut.

"Awak sebenarnya rasa leceh bila kapel dengan saya kan? Langsung tak cam kapel lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Awak sebenarnya rasa leceh bila kapel dengan saya kan? Langsung tak cam kapel lain. " kata aku. Aku berusaha untuk senyum.

Aku lihat Jungkook mengetap giginya. Mungkin betul apa yang aku kata tu. Jungkook mesti rasa aku ni leceh. Menyusahkan bagi dia.

"Aku.. Bukannya jenis buat camtu dengan semua orang. " kata Jungkook tegas. Mukannya merah bukan sebab panas dari matahari mungkin juga sebab dia tengah tahan marah.

Entah kenapa hati aku sakit sangat bila dia kata camtu. Hati aku bagai disiat siat dengan kata-katanya tu.

"Saya pun.. Bukannya jenis buat camtu dengan semua orang. " kata aku. Air mata aku menitik tanpa aku sedar.

Jungkook yang melihat air mata aku jatuh terus dia berdiri dan dia berjalan meninggalkan aku.

Ahhh. Teruknya. Mesti Jungkook anggap aku perempuan leceh. Kalau aku Jungkook pun aku akan lari.

Bukannya mesti nak dia makan bento yang aku buat tu sekarang. Bukannya mesti nak dia cium aku sekarang.

Cuma aku rasa risau. Cam aku seorang je yang cintakan dia.

Sebenarnya aku sendiri pun tak tau apa perasaan Jungkook pada aku

______

[C]BENTOWhere stories live. Discover now