♧TWO♧

750 93 47
                                    

"Sori buat kau tunggu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sori buat kau tunggu. "

Badan aku terhenjut dengar suaranya dibelakang aku.

"Erk.. Tak, takpe. Ahahaha. " asal suara aku menggeletar ni. Belakang kepala aku gosok.

Kami berdua pergi ke supermarket kerana nak beli barang tuk dimasak dirumah Jungkook.

Aku tak tau Jungkook perasan ke tak dengan kelabahan aku ni. Harap la dia tak perasan sebab aku dah mula takut tengok dia merenung aku disekolah tadi.

Untuk keselamatan baik pegang henpon. Mana henpon aku? Simpan dalam poket. Jangan letak dalam beg.

"Hari ni nak masak apa? " soal Jungkook. Dia memberikan pandangan naif kepada aku.

"Err masak kari okey tak? Awak suka? " aku toleh kearah Jungkook.

Jungkook sedang memilih beberapa kentang. "Hmp. " jawab nya sepatah. Tangannya mengambil sebungkus kentang yang sudah siap berbungkus.

Melihatkan itu segera aku dekati Jungkook.

"Tunggu. Kentang cepat busuk jadi tak mahu beli. " aku ambil kentang ditangannya lalu aku letakkankannya semula.

"Eh? " Jungkook terkejut.

"Awak tinggal sorang diri kan? Kari kena masak banyak baru sedap. Nak guna tomato ke makanan laut? Awak makan tomato? " bebel aku sorang diri. Jari aku letakkan bawah dagu sebab aku tengah fikirkan bahan apa yang harus aku letak dalam masakan nanti.

"Guna ikan tuna pun sedap. Tapi baik guna daging. " aku masih membebel tanpa aku sedar yang Jungkook sedang memerhatikan aku.

"Kau memang suka memasak ye? " tegur Jungkook dan membuatkan aku terkejut.

Alamak aku terlampau asyik cakap sorang-sorang. Muka aku bertukar merah dan panas.

"Mana awak tau? Saya ada cakap ke sebelum ni? "

"Aku tanya kat kawan kau semalam. Diorang kata kau suka memasak. "

"Kenapa tak tanya saya je? " soal aku.

Muka Jungkook aku lihat bertukar serius.

"Erm. Saja nak buat kau terkejut. Aku nak buat kau pelik sebab aku dah tau awal-awal kau suka masak. " Jungkook meletakkan dua jarinya dibawah dagu.

Cheh!

"Jadi kenapa awak bagitau saya lak? Bukan ke saya yang patut sedar sendiri? " kata aku. Aku lihat wajah Jungkook tetiba berubah. Tangannya dibawa ke kepala.

Kepalanya ditekan.

"Aku gembira sangat sampai terlepas cakap. " kata Jungkook. Aku lihat dia frust sangat sebab dia terlepas cakap.

Dan baru aku perasan yang dia nampak comel ketika ni. Aku rasa cam nak gelak je dengar apa dia cakapkan tadi.

Terus aku tekup mulut sebab nak tahan gelak dari terkeluar dari mulut aku.

"Jangan la gelak! "

"Saya tak gelak. Saya tak gelak. Takpe saya tak kisah. Banyak sikit kita boleh borak. " kataku.

Jungkook menundukkan wajah nya kerana malu.

Comelnya dia.

"Lenkali tanya je saya. Saya lagi suka camtu. " Aku ketawa melihat Jungkook.

Muka naif dia tu comel sangat sampai aku terus berubah fikiran nak berpisah dengan dia.

Kenapa aku terfikir gitu ye?

Sedang aku memilih bahan tetiba Jungkook bersuara.

"Dah lama aku nak cakap camni dengan kau. Tapi aku ni tak pandai bercakap. Dah la kita takde minat yang serupa. "

Aku pandang kearah Jungkook dan aku hanya mendengar kata-katanya.

"Tapi aku gembira sebab aku sangat suka makan! Kau masak, aku makan. "Kata Jungkook. Dia tersenyum.

Suka aku sebab masak tuk kau je? Sebab tu ke? Kau lelaki kan? Pelajar sekolah tinggi kan?

Aku tak faham sifat Jungkook sebenarnya cam mana. Tadi kat sekolah aku nampak dia cam muka penjenayah. Tetiba boleh berubah comel dan naif pula.

Aku patut kenal kau lebih dalam lagi.

Tetiba Jungkook menoleh kearah aku yang sedang merenungnya. Taknak dia sedar yang aku tgh syok tengok dia lalu aku tersenyum.

Takpe kita tunggu dan lihat.

Sebab dia naif.

Bukannya aku benci dia pun.


●●●●●

Tak buat yang bukan-bukan tau. Nak masak je!

Aku sampai dirumah Jungkook. Rumah dia terletak kat tingkat 3.

Jungkook menjemput aku masuk. Tanpa banyak soal aku lantas masuk kedalam rumahnya.

"Aku buat air jap. Duduk la dulu. " Jungkook berlalu kedapur.

Aku masuk keruang tamu dan duduk disofa.

Tak lama kemudian Jungkook datang dan membawa segelas air oren.

"Silakan. " air oren itu diletakkan diatas meja depan aku.

"Oh, trimas. " Aku ambil air oren tu dan aku minum.

Jungkook menghilang lagi.

Aku mula pandang sekeliling rumahnya. Dari apa yang aku lihat rumah dia kemas sangat. Ke sebab aku datang.

Rasa bersalah plak. Aku tak sepatutnya fikir dia akan buat bukan-bukan pula.

Aku tak patut nilai dia camtu. Aku patut bersangka baik dengan dia.

Fikir punya fikir aku tak sedar aku tertidur kat situ.

●●●●●

Aku buka mata. Aku lihat keadaan dah jadi gelap.

Dah malam ke?

Aku lantas bangun.

Kenapa aku boleh tertidur kat sini.

Mata aku menangkap air oren yang diberi Jungkook petang tadi.

Aku terus jadi takut.

Takkanlah.

Dia taruk sesuatu dalam minuman tu ke?

Lepas aku tidur dia buat sesuatu pada aku?!

Aku tak patut percayakan Jungkook.

Lantas aku keluarkan henpon dari poket.

Aku tekan butang on.

Ada msg la.

Aku terkejut pada nama yang mengirim msg pada aku.

From: Jjk 😑

____

[C]BENTOWhere stories live. Discover now