-------------------------------------------------------
AMARANStory ni mempunyai banyak kesalahan tatabahasa, grammar dan semua kesalahan yang dapat difikirkan. So kalau jenis yang triggered nampak kesalahan seorang insan yang digelar manusia, this story is a no for you.
READ IT AT YOUR OWN WILL AND RISK.
DO NOTE THAT THIS IS NOT A REAL STORY.
INI KISAH REKAAN SEMATA MATA.-------------------------------------------------------
"Kenapa aku rasa macam ni?"
"Boleh ke aku survive nanti?"
"How is it going to be?"Perasaan takut ku semakin kuat apabila kereta yang dibawa Abah makin dekat ke tempat itu. Dari jauh aku boleh nampak bangunan bangunan yang tinggi bertingkat tingkat yang bercat putih.
UiTM
Universiti Teknologi Mara Kampus DengkilAku melihat bangunan itu dan secara tidak sengaja aku tersenyum sendirian.Tak sangka aku dapat masuk ke sini. Sebodoh bodoh aku pun dapat masuk. Itulah yang dimanakan rezeki kan? Aku bersyukur kepadaNya Alhamdulillah. Islam rupanya.
"Angah yang awak senyum sorang sorang tu dah kenapa dah tak sabar nak tinggalkan umi la tu kan?"
● : Dah kenapa nak taching sangat dia ni? Entah entah, dia lagi suka sebab dapat tinggalkan anak dia yang menyusahkan ni.
Ini Hitam. He's one of the voices that I hear from time to time. The evil one. Dialah yang sentiasa menghasut aku untuk berbuat jahat and fikir bukan bukan.
○ : Dia tu mak kau. Dia sayangkan kau. Dia sedihlah anak dia berjauhan dengan dia sebab nak sambung belajar.
Ini pula suara Putih. Dia berbeza dengan si Hitam. Everything from him is good. Dialah yang selalunya menghalang aku daripada berbuat jahat and always make me think the good.
Kedua dua suara ni sentiasa berbalah . Ada masanya Si E menang and ada masa Si G pulak yang menang. But both ada point and both ada releventnya so aku dengar dari dua dua and pilih mana satu nak dengar.
: Weh.. tolong jangan bising menyemak la korang ni
● : Kan. aku pun rasa dia ni bising. Dah, kau buat diam je. Tak payah dengar cakap dia. Tak pun kau buang terus dia lagi senang. Hahahahaha. (ketawa macam setan kalah setan)
○ : Kau Hitam. Diam. Kau nak hasut dia fikir macam tu dekat Mak dia sendiri dah kenapa? Memang bagus cakap macam tu dekat insan yang melahirkan kau kan?
: Ya Allah. Dah laaaa. Aku tengah takut ni tolong lah. Dah diam.
"Angah. Umi cakap dengan awak tu."
Ayah ku berbicara setelah sekian lama aku mendiamkan diri. Buntut betul. Sebab dua eko tulah aku kena marah. Haihhh.
"Tak tak angah lost kejap."
"Takut lah tu."
Kakak aku yang dari tadi diam layan fon je dari tadi muka pun dah macam fon dah aku tengok tetiba menyiku aku.
"Diamlah."
Aku buang pandangan aku ke tingkap and mengelamun seketika. Perasaan takut tu datang kembali.
Yes.
Aku takut...
Perjalanan hidup yang penuh tanda tanya bermula disini....
Aku genggam tangan aku dengan kuat sambil melihat kereta yang dipandu oleh Abah melintasi pagar Pondok Polis Bantuan.
Let's do this.
R
YOU ARE READING
3V
Teen FictionCerita ini berkisahkan kehidupan Aku di alam Universiti. Aku yang mempunyai 3 suara yang berbeza. 3 suara dalam 1 badan. Merekalah lawan dan jugalah kawan. Hitam dan Putih. #69 Teen Fiction (09/11/2017) #73 Teen Fiction (22/06/2017)