Bab 16 : Hancurnya si Raja Zalim

51 5 6
                                    

Aku yang berseorangan dalam kelas sibuk bermain phone sambil menunggu mereka untuk sampai. Jam menunjukkan baru pukul 3.20 p.m, lagi 10 minit untuk masa yang ditetapkan. Tu pun kalau diorang on time tapi semua melayu en so I don't expect much. Tiba tiba, bunyi pintu terkuak luas. Aku yang masih lagi tertumpu pada phone membiarkan sahaja gerangan itu masuk.

"Oh, you're early. Ingatkan melayu."

Sedang aku sibuk bermain phone, collar baju ku tiba tiba di tarik kuat. Aku mendongak ke atas dan tersenyum sinis apabila melihat lelaki itu yang menarik kolar baju ku.

"What do you think you're doing?"

Zack yang membengis menguatkan lagi cengkamannya.

"Kau nak apa sebernanya dari aku?"

"Nak kau jangan marah sangat boleh? Takutlah."

"DON'T FUCK WITH ME!!"

Bam!

Satu tumbukan singgah ke pipi dan aku terlantar di atas lantai. Darah merah mengalir keluar dari bibir. Aku mengesatnya sambil tergelak kecil. Zack bertambah bengis. Darahnya tika ini mendidih pada tahap maksima. Dia mencengkam collar baju ku kembali dan memaksa ku bangun. Sekali lagi dia melontarkan tumbuk dan sekali lagi aku tercium lantai.

"I'M GONNA FUCKING KILL YOU. FIGHT BACK.. I THOUGHT YOU WERE A MONSTER. SO BEAT ME UP, COME ON."

Zack menjerit jerit bagaikan orang gila dan aku hanya mengelakkannya sahaja, terhibur melihatnya begitu. Aku bangun dalam keadaan payah. Darah yang bergumpal di dalam mulut diludah keluar.

"Tell me Zack, macam mana rasanya bila kawan kawan kau sendiri tinggalkan kau. Macam mana rasanya bila diorang dah langsung tak pandang kau... Tell me Zack. Tell me how much you've suffered because damn, I really want to laugh at your pain."

Aku tersenyum sinis, sengaja ingin mencurahkan minyak pada bara api.

"FUCK YOU!!"

Zack meluru ke arah ku dan menolak kuat badan ku ke arah dinding. Zack yang sudah pun hilang kawalan menumbuk ku bertubi tubi dan sepanjang masa aku ditumbuk aku hanya tergelak dan tersenyum padanya. Selepas beberapa tumbukan, kudratnya sudah pun habis. Zack tercungap cungap.

"Why.. Why are you not fighting back."

Aku yang terduduk bersandar pada dinding sekali lagi tersenyum padanya.

"Because I want to see you fall o' Cruel King."

Zack berubah heran, langsung tidak faham akan apa yang dimaksudkan. Beberapa saat kemudian, pintu kelas terkuak luas. Ash, Farha, Farah dan Lukman yang membolos masuk ke dalam, langsung tidak sedar kami berdua. Selang beberapa saat kemudian, barulah mereka melihat akan keadaan kami berdua.

"Zack??"

Ash bersuara. Mata Zack yang tertumpu pada mereka, memandang ku kembali. Baru lah dia faham bahawa ini adalah satu perangkap. Mengetahui bahawa dia sudah pun terjatuh ke dalam muslihat ku, dia menjadi geram. Dia meluru ke arah ku kembali sambil mendengus ganas.

"KAU!"

Sempat untuk melontarkan hanya satu tumbukan, dia dihalang oleh Lukman. Zack bergelut sambil menyuruh Lukman untuk melepaskannya dan tiba tiba,

Pang!

Ash menghadiahkan Zack dengan satu tamparan.

"You ni gangster ke? Sesuka hati nak belasah orang sana sini. Perangai sama macam binatang!"

Zack terkilan sebentar akan Ash yang bertindak menamparnya. Cuba untuk menerangkan keadaan yang berlaku, Zack memandang Ash.

"But Ash..."

3VWhere stories live. Discover now