Cap Jari

2K 159 5
                                    

Masa tu dia keje polis kat sebuah balai polis kat Melaka..ada satu kes..accident / pembunuhan..(maaf..tak ingat sebab citer ni terjadi lebih kurang 18 tahun lepas), bila ada kes cenggitu, Sarjan K pun diminta untuk mengambil cap jari Si Mati nih..dia pun pegi laa dengan seorang lagi anggota dia..seorang kopral..

Semasa dalam mortuary (bilik mayat) tuh, Sarjan K pun tarik peti yang berisi mayat berkenaan, dan dia cuba pegang tangan Si Mati, dan time dia nak buka tangan mayat tu untuk diambil cap jari,tetiba..tak boleh nak dibuka pun...tangan tu macam digenggam dengan kuat...2-3 kali jugak laa Sarjan K try tetap tokleh jugak...

Last last, Sarjan K pun cuba memujuk Si Mati tu.. ...dengan beri salam kat Arwah dan dia cakap tolong lah bagi kerjasama kat dia sebab dia hanya menjalankan tugas sahaja.. Lepas je habis Sarjan K cakap camtu, dia pun try la amek sekali lagi. Kali ni bila Sarjan K pegang tangan Si Mati tu...senang-senang je terbukak n dia pun terus cop ibu jari mayat kat dokumen yg dibawak. Lepas tu Sarjan K pun ucap terimakasih n terus keluar.

Kat luar, kopral dia tengah tunggu..dan bila dia nampak jer Sarjan K keluar, terus dia tanya..Encik, Encik ada kena apa apa ker? Tadi masa saya duk tunggu kat luar ni tiba-tiba saya kena tampar..kena cubit."

Sarjan K pun cakap .." takde apa-apa laa..jom kita balik...

Creepy Pasta | Malay VersionWhere stories live. Discover now