Suatu hari seorang gadis remaja ditinggal oleh orang tuanya yang akan menginap di tempat saudara mereka. Sang gadis meyakinkan orang tuanya untuk berhenti risau kepadanya. DIa akan mengunci semua tingkap dan pintu. Lagipun, gadis itu sendiri, ada anjing setianya yang menemaninya di bilik .
Malam itu, sang gadis hendak tidur. DIa mengunci semua pintu dan tingkap . Namun ada sebuah tingkap yang tak boleh dikunci . Akhirnya dia hanya menutupkan begitu saja.
Gadis itupun naik ke atas katil dan di bawah katil anjing setianya meniarap .
DIa mengulurkan tangannya ke bawah dan anjingnya menjilati jari-jarinya, seperti yang biasa dilakukannya. Entah mengapa ia merasa aman jika anjingnya melakukan hal itu. Gadis itu jadi tidak merasa sendirian di bilik .
Gadis itu kemudian tertidur. Namun saat tengah malam, ia mendengar suara
"Tip tap tip tap ...".
Seperti suara air menitis di atas wastafel.
Saat dia membuka mata, biliknya gelap gelita . DIapun menjulurkan tangannya ke bawah dan merasakan jari-jarinya dijilati.
DIapun kembali tidur.
Beberapa jam kemudian, dia kembali terbangun.
Suara "Tip tap tip" itu masih saja terdengar.
DIa menjulurkan tangannya ke bawah.
Jari-jarinya terasa hangat dan basah oleh jilatan.
Sang gadis lalu kembali tidur. DIa tak memikirkan suara itu lagi. Mungkin saja itu suara titisan air bilin mandinya .
Untuk ketiga kalinya, ia kembali terbangun oleh suara "Tip tap tip tap" itu.
Gadis itu menjulurkan tangannya kembali ke bawah.
Namun kali ini tak ada jilatan.
Gadis itu mengangap anjingnya tertidur dan menyalakan lampu.
Namun anjingnya tak ada di bawah katilnya
"Tip tap tip tap"
Suara itu masih terdengar.
Gadis itupun memutuskan untuk bangun dan memeriksa dari mana datangnya suara "Tip tap tip tap ..." yang ia dengar. Rupanya suara itu datang dari bilik mandi di sebelah biliknya .
DIapun membuka pintu dan menyalakan lampu bilik mandi.
Lalu dia menjerit.
Di dalam bilik mandi dia melihat anjingnya tergantung di atas syiling . Lehernya dihiris dan darahnya menitis ke atas lantai sehingga terbunyi suara "Tip tap tip tap."
Yang lebih mengerikan, di dinding terdapat satu tulisan yang ditulis dengan darah anjingnya.
"AKU JUGA BOLEH MENJILAT."
YOU ARE READING
Creepy Pasta | Malay Version
Horrorberhati-hati dengan setiap ayat yang anda baca :) _ Dah penat dah dengar ayat "eh macam pernah baca je cerita ni" awak awak , kalau awak tak faham apa itu creepy pasta , awak boleh search gugel . _ highest ranking ; #03 in Horror #02 in Horror #01...