Mendengar , Merasa , Tidak Melihat

1.4K 100 1
                                    

Kisah Ketiga

Kisah ketiga – berlaku ketika aku di tingkatan 6, sekolah berasrama.
Aku ni sejenis manusia yang tak boleh belajar masa prep. Aku akan tidur. Nak lagi best, aku tertidur di dalam bilik prep. Bila aku terjaga, bilik prep dah kosong dan gelap sebab orang dah tutup lampu. Dalam keadaan tu, aku kuatkan hati, bangun berjalan ke dorm. Tak pandang kiri kanan. Dorm aku di tingkat bawah (Ground Floor)–sama aras dengan bilik prep. Dengan tangan tangan yang menggigil, aku buka pintu dorm. Sedang aku elok tutup pintu, aku dengar bunyi kerusi di bilik prep—seperti di alihkan. Terus aku cepat-cepat panjat katil dan selimut daripada kepala sampai kaki. Esoknya aku demam. Hishhh...

Lepas kejadian di bilik prep, aku buat keputusan study di meja batu luar dorm aku. Oh ya, kawasan asrama pada masa tu terang dek cahaya lampu daripada bilik prep, kaki lima dan cahaya lampu susur koridor. Orang lain dalam bilik prep, aku sorang aje kat luar—bajet berani lah. Sedang elok aku menelaah, hujung mata aku menangkap sesuatu di hujung dorm Aspura. Bukan makluk halus, tetapi cahaya lampu kalimantang yang berkedipan–seolah-olah lampu hampir rosak. Aku abaikan dan terus menelaah. Mungkin makhluk Allah tu marah dengan aku, dia dah bagi hint tapi aku buat tak tau. Tengah sedap-sedap buat nota, telinga kanan aku di hembus angin kuat yang datang sekali dengan bunyi kuat helaan / degusan nafas seorang lelaki—"haaaahhh, huuuhhhh!!"...

Terkejut, aku terus tinggalkan buku-buku dan alat tulis aku dan berlari masuk bilik prep. Pucat lesi muka aku.

Creepy Pasta | Malay VersionWhere stories live. Discover now