Nurse

4.3K 357 8
                                    

Kalau dah praktikal kat banyak hospital banyak la pengalaman. Tapi ni nurse situ la cerita. Masa tu ada sorang pesakit yang sarat mengandung nama dia Ainin. Dia selalu kalau checkup mesti jumpa dengan Asfa. Bagi Asfa buah tangan. Ada satu malam Asfa tu amik cuti 2 hari sebab ada kenduri. Malam yang sama Ainin ni melahirkan anak. Nak jadikan cerita, lepas Asfa ni balik je nak bekerja balik, dia dapat pulak shift malam. Masa tu ada lagi la 2-3 nurse lain jaga wad tu. Tiba-tiba masa Asfa tengah duduk kat meja dia. Ainin datang kat dia, macam biasa la Ainin bagi buah tangan kat Asfa ni.


Ainin pun cakap la,  "Asfa tengok ni anak Ainin. Ainin dah bersalin masa tu tapi Asfa takde tengok."   Asfa pun gedong la baby tu. Tiba-tiba Ainin cakap,



"Asfa tolong tengokkan baby Ainin kejap. Ainin nak pergi tandas."

Asfa tolong la jaga baby Ainin sementara dia pergi. Tiba-tiba datang sorang nurse, dia pelik Asfa cakap dengan siapa tu. Nurse tu pun tegur la,  "Woi kau cakap dengan sorang-sorang gila ke apa?"

Pastu Asfa cakap kat nurse tu,


"Aku tengah cakap dengan Ainin la yg bersalin masa aku takde tu yang bilik no 11 tu. Tengok anak dia ni ha."


Lepas tu nurse tadi dengan muka berpeluh pucat cakap,

"Asfa, pesakit yang nama Ainin tu meninggal masa bersalin. Anak dia pun meninggal sekali."Habis apa yang dipegang Asfa dari tadi? Asfa tengok apa yg dipegang tadi hanyalah kayu dibalut kain putih. Asfa terus campak kayu tu dan buah tangan yang diberi adalah batu. hantu ainin terus mengilai sekuat hati. Asfa terus demam seminggu sebab kejadian tu.

Creepy Pasta | Malay VersionWhere stories live. Discover now