Seorang wanita Jepun sedang bercuti di Amerika dan memutuskan untuk menginap di sebuah hotel murah untuk menjimatkan duitnya .
Saat dia tiba di biliknya , dia menyedari bahawa dia berada di bilik 66 di tingkat ke-6. Secara teknikal , biliknya bernombor 666.
DIa bergidik ngeri. Namun dia berfikir , ini semua pasti kebetulan. DIa pun tak terlalu memikirkannya dan pergi mandi.
Beberapa saat kemudian terdengar bunyi ketukan di pintu biliknya .
DIa keluar dari bilik mandinya dan memakai baju mandi putih bertudung yang sudah disiapkan di hotel tersebut bagi tetamunya .
DIa membuka bilinya , namun tak ada seorangpun di luar biliknya .
DIapun menutup kembali biliknya nak menukar pakaian. Tetapi , ketukan di pintu bilinya kembali kedengaran .
DIa membuka pintu biliknya dan melihat seorang gadis kecil memakai jubah mandi bertudung yang sama seperti yang tadi dia pakai. Hanya warnanya merah.
"Ada yang boleh saya tolong ? Dimana orang tua kamu ?"
DIa melihat bahawa gadis kecil bertudung merah itu kelihatan baru habis menangis.
"Saya terkunci di luar bilik . Awak boleh tolong saya ?"
Wanita itu memutuskan untuk membawa gadis itu ke resepsi . Kesian , fikirnya . Gadis itu nampak kebingungan.
Dalam perjalanan ke resepsi , dia berbual-bual dengan gadis itu.
"Siapa nama awak?"
Gadis itu tak menjawab.
Mungkin gadis ini sudah diajari oleh orang tuanya untuk tidak bercakap-cakap dengan orang asing, pikir wanita itu.
DIa bertanya lagi.
"Dimana orang tua kamu?"
"Tak tahu."
"Bilik kamu kat tingkat ini juga?"
Gadis itu mengangguk.
Akhirnya mereka sampai di depan meja resepsi.
"Boleh tak kamu tolong gadis kecil ini? DIa terkunci di luar biliknya ."
Resepsi itu melihat , "Gadis yang mana?"
"Gadis berjubah merah ini ..."
Namun ketika wanita itu menoleh, tak ada seorang pun di sana.
"Aneh, dia tadi di sini. Katanya dia menginap di tibgkat 6, sama seperti saya."
"Tingkat 6?" resepsi itu nampak heran, "Namun hanya anda seorang teramu yang menginap di tingkat 6."
"Tapi tadi ada gadis yang memakai jubah mandi bertudung warna merah ..."
Resepsi itu menghela nafas , "Anda sudah bertemu 'dia' rupanya."
"Dia siapa?"
"Dulu pernah terjadi sebuah tragedi di hotel ini. Kami tak suka membicarakannya, namun karena awak sudah melihat 'dia', apa boleh buat. Dahulu ada sepasang suami istri menginap di lantai 6 bersama anak perempuannya. Mereka menginap di kamar 66, sama seperti awak . Namun mereka berdua bertengkar dan sang suami menembak istrinya. DIa lalu membunuh anaknya sendiri. Saat itu, anak itu memakai jubah mandi putih yang langsung berwarna merah karena terkena darahnya. Tapi lelaku itu tetap tak puas. DIa mengisi senjatanya dan mulai menembak semua orang di hotel ini, staff dan para tetamu."
Nafas wanita itu terasa terhenti karena ketakutan. Namun cerita sang resepsi ternyata belum selesai.
Resepsi itu lalu memusingkan badannya ke belakang dan menunjukkan lubang merah di lehernya .
"Lihat, di sini dia menembakku."
YOU ARE READING
Creepy Pasta | Malay Version
Terrorberhati-hati dengan setiap ayat yang anda baca :) _ Dah penat dah dengar ayat "eh macam pernah baca je cerita ni" awak awak , kalau awak tak faham apa itu creepy pasta , awak boleh search gugel . _ highest ranking ; #03 in Horror #02 in Horror #01...