Gelang

1.4K 109 2
                                    

Di Korea, terdapat peraturan di semua Hospital . Ketika pesakit masih hidup, gelang berwarna putih diikatkan di lengan kanan mereka. Pada gelang itu tertulis nama pesakit serta informasi lain . Namun ketika pesakit meninggal, gelang itu dicabut dan digantikan dengan sebuah gelang merah yang diikatkan di lengan kiri sebelum jenazahnya dibawa ke bilik mayat.

Kisah ini terjadi pada seorang doktor yang sedang shift malam di sebuah Hospital

DIa akhirnya menyelesaikan shift malamnya pukul 2 dini hari dan merasa sangat lelah. Hospital tampak sangat sepi sebab pada jam 2 dini hari, tentu semua pesakit sedang terlelap dan sebagian besar perawat juga telah pulang.

DIa menekan butang lift dari tingkat lima untuk turun ke basement, dimana keretanta diparkir. Di dalam lift hanya ada seorang wanita tua.

DIa berdiri di samping wanita tua itu, yang tampaknya juga ingin turun di basement.

Begitu lift mereka sampai di basement, pintu lift terbuka dan tampak seorang lelaki berpakaian putih.

Wanita yang tadi bersamanya hendak keluar dari lift.

Doktor itu melihat sesuatu di tangan lelaki itu. Segera dia menarik wanita yang tadi bersamanya kembali ke dalam lift. Dengan panik ia menekan tombol ke tingkat lima dan pintu lift pun tertutup.

"Hei, kenapa dengan kamu ni?" wanita itu tampak marah karena doktor itu menariknya masuk kembali.

"Mak cik beruntung tadi saya tidak membiarkan mak cik keluar." Ujar doktor itu.
"Mak Cik tidak nampak ? , di tangan kiri lelaku tadi ada gelang merah? Maksudnya dia sudah meninggal!"

"Gelang merah?" tanya wanita itu sambil menunjukkan tangan kirinya.

"Maksud kamu macam ini?"

Creepy Pasta | Malay VersionWhere stories live. Discover now