Mateen part 3

39.6K 1.1K 21
                                    

Hai awak awak semua. sorry lah baru update ye. sebab saya busy sangat2. almaklum lah saya kan budak spm. now baru ada masa nak update story nie. serious minta maaf sangat2. saya bukan suka suka x nak update. tapi keadaan tidak mengizinkan. dengan hw yang berlambak. dengan exam trial hari tu. tuition lagi. sangat sangat lah memenatkan. minta maaf sangat2 ok guys. insyallah kalau saya ada masa saya akan update next part ok 😘 tu pun kalau saya free lah. hehehe okok malas nak bebel go baca terus je lah. Jangan Lupa VOTE DAN COMMENT. kalau tak, saya x mau update dah next part. huhu

Haiqal mateen membuka matanya perlahan lahan. terasa dirinya seperti digoyangkan oleh seseorang. Dia mendengus geram apabila melihat wajah gadis dihadapannya.

"sorry ganggu dato. tapi saya just nak beritahu dato Kejap lagi kita akan mendarat". kata Gadis tersebut. Haiqal mateen hanya sekadar mengangguk lalu memandang Maria yang hanya menunduk. kasihan gadis itu. pasti dia tersiksa.

"Maria! bangun. kita dah nak sampai". kata Haiqal mateen. Maria yang mendengar namanya seperti dipanggil oleh seseorang terus sahaja memandang kehadapan. Maria mengeluh kesakitan apabila terasa sakit di pergelangan tangannya.

"kita dah nak sampai. get ready untuk jadi isteri aku". Kata haiqal mateen sinis. Maria menunduk semula. tidak sanggup dia hendak memandang wajah Haiqal mateen.

🌸🌸🌸

sebaik sahaja kapal peribadi milik Haiqal mateen mendarat. haiqal mateen terus sahaja melangkah ke arah maria yang masih menunduk. eh budak nie tak penat ke tunduk terus?

"Oi bodoh! buka sekarang gari dia nie!". jerit haiqal mateen lantang. Maria masih menunduk menyebabkan haiqal mateen menjadi cuak. aduhai dah kenapa dengan minah ni? jangan lah mati oi!

"maria?? oii maria bangun!! dah sampai ni". kejut haiqal mateen sambil mengoyang bahu maria. tetapi maria masih menunduk. serta merta haiqal mateen mengangkat kepala maria yang menunduk.

"maria! kau jangan buat aku cuak lah hoi!" jerit haiqal mateen lantang. haiqal mateen terus sahaja menyambut tubuh maria yang terkulai layu apabila gari di tangan maria dibuka oleh orang suruhan haiqal mateen.

"boss. saya rasa dia pengsan lah!" kata orang suruhan haiqal mateen tiba-tiba sahaja cuak. haiqal mateen turut cuak.

"maria!! kau jangan buat aku takut lah bodoh!". jerit haiqal mateen lantang. tetapi maria masih dalam keadaan sama. tiada tanda tanda akan bangun.laju sahaja tangan haiqal mateen mendukung tubuh kecil maria. dan terus sahaja dibawa ke hospital yang berdekatan.

🌸🌸🌸

Haiqal mateen memandang maria yang terbaring lesu di wad VVIP yang di tempah khas olehnya. Fikiran nya masih memikirkan kenapa Maria boleh pengsan? sedangkan dia tidak melakukan apa apa.

"sorry for disturbing you sir. but we have a problem". kata salah seorang bodyguard haiqal mateen.

"what is the problem?". tanya Haiqal mateen.

"err pernikahan antara boss dan juga cik maria terpaksa dibatalkan kerana keadaan cik maria sekarang. dan saya telahpun beritahu kepada juru nikah tadi". kata lelaki berbadan sasa itu. merah wajah haiqal mateen menahan marah.

"kau nie bodoh sangat kenapa ha? ada aku suruh batal ke? kau call juru nikah tu sekarang! aku tak kesah! aku nak kahwin dengan perempuan nie hari nie jugak!". jerit Haiqal mateen lantang. lelaki tersebut terus sahaja menunduk lantas mengangguk.

"dah kau blah sekarang sebelum aku tembak muka kau". marah haiqal mateen. lelaki tersebut terus sahaja berlalu. tidak sanggup rasanya kena tembak. haiqal mateen tidak boleh dibawa main! jika dia kata dia tembak, i m sure dia akan tembak.

"bodoh! menyusahkan aku!". bentak haiqal mateen sendirian. matanya memandang maria yang terbaring lesu! dia tidak kesah maria sedar ataupun tidak. dia akan berkahwin dengan gadis sunti tersebut. itu lah sebab kenapa dia membawa maria kahwin di Thailand. kerana kahwin di thailand akan memudahkan kerja nya untuk berkahwin.

🌸🌸🌸

"Aku terima nikahnya maria maisara binti zafuan dengan mas kahwinnya sebanyak seribu ringgit tunai". mata Haiqal mateen memandang tubuh Maria yang terbaring di atas katil. dia tersenyum bangga. puas hatinya kerana maria kini menjadi hak miliknya. tok kadi tersebut telahpun berlalu pergi apabila dibawa oleh orang suruhan haiqal mateen. perlahan lahan kaki haiqal mateen melangkah mendekati maria. tangan nya membelai Pipi maria yang bebas daripada jerawat itu. lembut sahaja kulitnya.

"welcome to my world maria! jangan salahkan aku kalau kau terseksa. kau yang paksa aku untuk bawa kau ke dalam dunia aku". desis hati haiqal mateen lalu tersenyum sinis. esok dia akan bawa maria pulang semula ke malaysia dan jalan kan misinya untuk mendera maria!

🌸🌸🌸

Maria membuka matanya perlahan lahan. kepala nya terasa berpinar. cahaya matahari menyebabkan dia membuka mata. terus sahaja matanya tertancap ke wajah haiqal mateen yang tidur berduduk. jatuh kasihan dia melihat lelaki itu. adakah lelaki itu menjaga nya seharian?

"Dato! bangun dato". kejut maria sambil membangun kan tubuhnya perlahan lahan. maria memerhati sekeliling. hospital ke ni?

"dato!!!". panggil maria lagi. haiqal mateen membuka matanya perlahan lahan. terus sahaja dia memandang maria yang duduk di atas katil hospital.

"morning wife". sapa haiqal mateen sinis. dia sengaja berkata sebegitu. dia mahu melihat reaksi maria. dan tekaan nya betul. maria kelihatan terkedu.

"wi...wife? mak..maksud dato?". tanya maria gugup. haiqal mateen tersenyum sinis.

"yes. kau dah kahwin dengan aku. and ya wife, welcome to my world". kata haiqal mateen tersangat lah sinis. Maria terkedu. sejak bila dia kahwin?

"a..apa dato merepek ni? se...sejak bila kita kahwin?". tanya maria tidak berpuas hati. haiqal mateen tidak membalas sebaliknya dia berjalan mendekati maria. maria serta merta menjadi cuak. jangan lah dato nie nak apa apa kan dia!

"da...dato jangan lah rapat sangat". kata maria perlahan. haiqal mateen tidak peduli. terus sahaja haiqal mateen merapatkan tubunnya dengan maria.

"kau dengar sini elok elok. kau suka atau pun tidak, kau dah jadi hak milik aku sepenuhnya. kau milik aku! kau ingat tu. jangan pernah pikir nak lari dari aku atau kau nak aku tembak kau hidup-hidup. mulai hari ni kau tu hanya isteri simpanan aku. faham?". kata haiqal mateen garang. maria terus sahaja mengangguk. tidak dia menyangka dia telahpun berkahwin dengan jejaka ini. baginya itu ada lah terlalu muda! ahh sudahlah maria! bukannya kau ke yang paksa dato ini untuk bernikah dengan kau?

"ba..baik dato". kata maria lalu memandang haiqal mateen. haiqal mateen perlahan lahan mendekatkan bibirnya dengan bibir pink milik Maria. maria mula cuak tetapi akhirnya dia pasrah. ya dia tahu dirinya sekarang hak milik haiqal mateen.

"nice lips wife. i love it. simpan bibir nie untuk aku je ok. and now get ready! tengahari nie kita akan pulang semula ke Malaysia". kata haiqal mateen sinis dan terus sahaja berlalu meninggalkan maria yang terpinga pinga. akhirnya air mata maria jatuh lagi. ya dia redha andai ini takdirnya.

MATEEN (COMPLETE)Where stories live. Discover now