Mateen part 14

35.7K 1.1K 91
                                    

Hallu Hallu!! hehe okay here we go! nah this untuk korang. saya rasa terharu sangat bila kebanyakan pembaca saya rasa emo bila rasa cerita nie 😂 so that saya rasa macam saya dapat tarik minat Pembaca sekalian. Thankyou so much untuk vote dan Comment korang semua. saya hargai 😍😘

Maria memandang sepi ke arah suami nya dan juga perempuan yang bernama 'julia' itu. dia masih tertanya tanya siapa perempuan tersebut. dan kenapa dia berada di sini?

"oit kau menungkan apa tu?". tanya siti. Maria mengurut dadanya. kus semangat!

"ish kau nie memang nak aku mati ke apa? suka sangat kejutkan aku tau. hm aku nak tahu, siapa perempuan tu? kenapa dia nampak rapat sangat dengan haiqal?". tanya Maria. siti ketawa mendengar pertanyaan Maria. tak kan tak tahu kut??

"weh serious lah kau tak tahu tu siapa?". tanya Siti terkejut. maria pantas mengelang.

"entah mana lah aku tahu. jumpa pun tak pernah". kata maria lalu memandang siti dengan pandang tajam. siti ketawa lalu menepuk perlahan bahu maria.

"kalau kau nak tahu tu lah adik ipar kau. umur dia rasanya dalam 22 dah sekarang. kenapa? kau tak tahu ke tuan haiqal ada adik?". tanya siti. maria mengeleng. nak tahu macam mana kalau haiqal mateen tidak pernah membuka mulut.

"tak. aku baru tahu sekarang. by the way thankyou". kata maria. siti mengangguk lalu ketawa manakala Maria hanya mencebik.

"Maria!!!". jerit haiqal mateen lantang dari ruang tamu. Maria berjalan perlahan ke arah haiqal mateen dan julia. perut nya yang mula kelihatan itu menyebabkan maria sukar hendak berjalan.

"ye tuan?". tanya maria. Haiqal mateen memandang wajah maria dengan pandangan tajam.

"kau ni lembab lah". marah Haiqal mateen. maria menunduk. tidak berani memandang wajah haiqal mateen.

"abang, sudah lah tu. jangan lah marah marah. kak maria kan tengah pregnant memang lah jalan slow. abang nie tak ada perikemanusiaan langsung". marah Julia. Haiqal mateen tersenyum sinis.

"buat apa nak berperikemanusiaan sangat if orang tu sangat menyusahkan abang?". tanya haiqal mateen lalu tersenyum sinis memandang maria yang menunduk.

"bang its a long story. oh comeon bang, enough is enough". kata julia. Haiqal mateen hanya diam. malas hendak membalas kata kata adiknya.

"just shut up. haa kau duk tengok bawah tu kenapa? aku nak kau pergi kemas kan bilik aku sekarang. makesure bersih-bersih". arah haiqal mateen.

"and aku tak nak kau guna lift. kau guna tangga. faham?". tambah haiqal mateen. maria memandang haiqal mateen biar betul? bilik mamat tu kat tingkat 3 kut. tak kan nak suruh maria naik tangga? dah lah tengah pregnant.

"Abang! kesian lah kat kak maria. apa abang ni? abang tahu tak bilik abang tu tingkat 3 tau. kak maria tu tengah mengandung. lift kan ada biar aje lah kak maria naik lift". kata julia mempertahankan maria. Maria tersenyum tawar.

"tak apa julia. akak okay. akak naik atas dulu ye". pamit Maria dan terus sahaja berlalu. perlahan lahan dia menaiki tangga. manakala haiqal mateen memandang maria dengan pandangan kosong.

"i m sorry mar. but i have to do this". desis hati Haiqal Mateen.

🌸🌸🌸

Maria mengemas bilik haiqal mateen yang agak berselerak. setelah selesai dia melangkah keluar tetapi tubuh nya terdorong ke belakang apabila haiqal mateen menolak nya perlahan. Maria berdiri kaku. takut hendak melihat wajah haiqal mateen.

"i miss you". kata Haiqal mateen lalu menarik maria ke dalam pelukannya. maria meronta minta dilepaskan.

"a..apa awak nie. lepas kan saya lah. nanti Julia nampak". marah maria. haiqal mateen tersenyum sinis.

"no. dia keluar pergi jumpa kawan dia". kata haiqal mateen lalu tersenyum sinis. Maria mulai cuak. apa mamat nie nak? kejap baik kejap jahat.

"a..awak nak apa?". tanya Maria cuak. haiqal mateen tersenyum sinis.

"aku nak kau layan aku". kata haiqal mateen dan terus sahaja membawa tubuh maria. Maria akhirnya pasrah. dia takut jika dia melawan haiqal mateen akan memukulnya.

🌸🌸🌸

Maria melangkah keluar daripada biliknya. Kaki dibawa ke dapur lalu matanya tajam memandang ke arah dua 'insan' yang seronok bergelak ketawa. sakit di hatinya hanya tuhan sahaja yang tahu.

"oi Maria kau sini tolong picit kaki baby aku nie. kesian dia mesti penat kan baby shopping tadi?". kata haiqal mateen. Maria hanya mengangguk lalu melangkah mendekati Ruang tamu. kaki kirana di ambil lalu diurut perlahan lahan.

"eh asal kau nie lembab sangat? kuat lah sikit". marah Kirana. Maria terus sahaja menguatkan picitannya

"auchh sakit lah! jangan kuat sangat". kata Kirana. Ish minah nie aku sepak jugak kang. tadi slow suruh kuat. bila kuat suruh slow. kang aku humban dari tingkat 3 sia sia je!

"kalau sakit sangat tu pergi tempat tukang urut. tak perlu nak suruh kak maria. kau pikir kak maria tu kuli batak kau ke?". marah julia yang baru sahaja muncul. kirana hanya memandang julia dengan pandang kosong.

"so what?". balas kirana. julia tersenyum sinis.

"ouh well so rasanya kau boleh kut angkat kaki dari rumah nie. rumah ni tak perlukan orang macam kau". kata Julia sinis. Kirana mengetap bibir lalu memandang haiqal mateen dengan pandangan gediknya.

"julia! stop it. kenapa cakap kasar sangat?". marah Haiqal mateen. Julia tersenyum sinis.

"so? i dont care. perempuan nie memang layak pun if layan dia macam tu. perempuan tak tahu malu". kata Julia sinis.

"baby, you tengok adik you ni". kata Kirana manja sambil mengusap dada bidang haiqal mateen. maria hanya menjadi pemerhati.

"Shh sokay sayang. Julia please hormat kak kirana. kenapa julia jadi macam ni?". kata Haiqal mateen memohon simpati.

"blah blah blah. i cant hear anything. huhh please okay abang. what is that? kak kirana? hahaha so stupid!". balas Julia sinis. Haiqal mateen menahan marahnya daripada meletus.

"stop it Julia!". tengking Haiqal mateen. Julia tersenyum sinis.

"ouh well perlu ke? julia hanya cakap benda yang patut julia cakap. perempuan nie tak layak untuk abang kahwin!". marah julia.

"eh suka hati lah if haiqal nak kahwin dengan i". kata Kirana sinis. Maria mengetap bibir. kahwin? betul kah kirana akan berkahwin dengan Haiqal mateen?

"euww please lah! kau boleh pergi mampus! aku benci kau! suka sangat menyemak! eh kau sedar tak kau tu perempuan malang!". kata Julia lalu tersenyum sinis.

"Kau masuk bilik kau sekarang Julia!". kata Haiqal mateen lantang. Julia terus sahaja tersenyum sinis.

"okay dont worry. jom kak maria. tak perlu nak urut kaki minah nie sangat. akak tak perlu pun layan perempuan gila nie". kata Julia dan terus sahaja menarik tangan Maria. Maria hanya menurut. air matanya ditahan daripada jatuh. dia tidak mahu kelihatan lemah!

MATEEN (COMPLETE)Where stories live. Discover now