Haaaaa nie dia part last for cerita 'mateen' hahahaha okay enjoy lah ye. jangan lupa vote dan comment thankyouu! 😘😍
4 tahun kemudian...Haiqal mateen memandang isterinya yang berada di balkoni biliknya. laju sahaja kakinya berjalan mendekati maria lalu pinggang milik isterinya dipeluk.
"hai sayang". sapa Haiqal mateen. Maria tersenyum.
"hai abang". balas maria lalu mencium pipi kiri milik Haiqal mateen. Haiqal mateen sudah tersenyum nakal.
"sayang buat apa kat sini ni? sejuk kan?". tanya Haiqal mateen. maria tersengih.
"alaa saja nak ambil angin malam. kenangkan nasib. tak sangka sekarang boleh jadi macam nie kan abang?". kata Maria lalu ketawa. Haiqal mateen tersenyum. Ya dia sungguh tidak menyangka Maria sanggup memberikannya peluang kedua. siapa tidak happy kan?
"yups. abang pun tak sangka. abang happy sangat sangat. thank you so much sayang. i love you". kata Haiqal mateen. Maria memusingkan badannya menghadap Haiqal mateen lalu tubuh haiqal mateen dipeluk. setelah itu dia meleraikan pelukan tersebut.
"i love you too. Mar happy sangat tauu". kata maria. haiqal mateen tersenyum.
"sayang dah sediakan baju abang untuk nikah esok?". tanya haiqal mateen. maria terus sahaja mengalirkan airmatanya. sampai hati Haiqal mateen! laju sahaja kaki Maria melangkah ke arah Katil. manakala Haiqal mateen terkedu. aku salah cakap ke?
"sayang kenapa ni?". tanya Haiqal mateen sambil berjalan ke arah Maria. Maria mencebik.
"sampai hati abang. abang nak kahwin lain ke?". tanya Maria sayu. Haiqal mateen mengerutkan dahinya mendengar kata kata maria tetapi akhirnya dia ketawa.
"YaAllah sayang nie. apa pulak pikir abang nak kahwin? abang tanya sayang dah siapkan ke baju abang untuk majlis akad nikah esok? kan esok majlis akad nikah Mia dengan Alif? sayang lupa ke?". tanya Haiqal mateen. Maria terkedu. Alahai Maria! kau dah buat diri kau sendiri malu! laju sahaja Maria menyeka air matanya.
"err sorryyy abang. Mar lupa". kata Maria lalu tersengih. Haiqal mateen tersenyum manis. ada ada saja.
"ish sayang nie. cepat betul lupa tau. dah lah abang nak ambil Marina". kata Haiqal mateen dan terus sahaja berlalu. Maria mengetuk kepala nya sendiri. ishh Maria!!
"aduhh baik kau buat susu untuk Marina oi. kesian anak kau tak minum susu lagi". kata Maria sendirian dan terus sahaja berlalu ke dapur. matanya mengerling ke arah Haiqal mateen yang bermain dengan Marina. Ya Nur Marina binti Haiqal mateen!
"sayang! buka pintu! abang tengah jaga Marina nie!". jerit Haiqal mateen dari ruang tamu. Maria terus sahaja berlari ke arah pintu rumah. pintu tersebut dibuka lalu dia tersenyum.
"wah ju dah datang. mana danish?". tanya Maria. Julia tersenyum.
"suami ju tu ada ha kak kat dalam kereta. tengah ambil hadiah yang Ju belikan untuk baby marina". kata Julia dan terus sahaja berlalu masuk. Maria tersenyum apabila melihat Danish yang berjalan mendekati pintu sambil tangan kanannya memegang sekotak hadiah. haih nie lah julia! suka sangat beli Hadiah untuk Marina! oups lupa pulak nak habaq kat korang semua. actually Julia dan Danish dah berkahwin! Alhamdulillah siapa sangka Julia yang sentiasa sendirian itu akhirnya jumpa dengan jodohnya? Yang paling tidak disangkakam ialah, ternyata Julia berkahwin dengan Kawan Baik Haiqal mateen sendiri iaitu Danish Ahmad.
"Ha Danish. masuk lah". kata Maria. Danish tersenyum lalu memberikan bungkusan hadiah tersebut kepada Maria.
"tu ha kak hadiah untuk Baby Marina". kata Danish lalu tersenyum Maria membalas senyuman itu dengan senyuman yang sangat manis. Danish terus sahaja melangkah masuk ke dalam rumah dan menuju ke ruang tamu. manakala Maria pula mengunci pintu rumah. Kaki nya berjalan ke arah dapur untuk mengambil susu yang telah dibuat olehnya sebentar tadi. tetapi susu tersebut tiada di atas meja. laju sahaja kaki maria melangkah ke arah ruang tamu.
YOU ARE READING
MATEEN (COMPLETE)
RomanceMaria maisara. nama secantik tuannya. tetapi hidup nya malang kerana dia dijual oleh Ayah tiri nya sendiri. apa salah nya sehingga dia dijual? dia hanya gadis biasa yang tidak punya apa apa. Dato haiqal mateen. seorang playboy terkenal dan juga seor...