Mateen part 27

35K 1.1K 38
                                    

Hai guyss. hahaha okay enjoy lah ye this part. haaa nie nak habaq sikit na, Cerita MATEEN dah nak sampai ke penghujungnya. sikit lagi dah nak habis. sedih tak? hahaha siann 😜😜 ouh btw jangan lupa vote dan comment. kalau tak, saya nak mogok tak nak update next part. hahaha okay jk je 😂😂😚

Maria membuka matanya apabila merasa keadaan bas hanya sunyi sepi. matanya meliar memandang sekeliling. kat R&R rupanya.

"hai sayang. dah bangun?". sapa seseorang. Maria terus sahaja memandang ke belakang. kus semangat! nasib baik tak ada sakit jantung!

"eii awak nie kan kenapa ha? nak saya mati awal ke?". tanya Maria bengang. Haiqal mateen tersengih.

"mana boleh. abang tak nak sayang tinggalkan abang". kata Haiqal mateen lalu ketawa. Maria mengetap bibir. ish!

"dahtu yang terkejutkan saya kenapa? nasib baik saya tak ada sakit jantung". kata Maria bengang. Haiqal mateen hanya sekadar tersenyum.

"sayang tak nak makan ke?". tanya Haiqal mateen. Maria menggaru kepala nya yang tidak gatal yang ditutupi dengan selendang.

"err nak. tapi saya malas nak turun". kata Maria lalu ketawa. Haiqal mateen tersenyum manis. sudah lama rasanya tidak mendengar tawa maria.

"its okay. abang dah belikan. sebab abang tahu, sayang mesti malas nak turun kalau baru habis bangun kan". kata Haiqal mateen lalu duduknya dipindah bersebelahan dengan Maria. Maria mengetap bibir. sis tak kuat Lihat Haiqal mateen yang begitu seksi. dengan baju t-shirt yang ikut body. mak aihh tergoda doh!

"Aaaaa..buka mulut biar abang suapkan". kata Haiqal mateen lalu menyuakan sesudu nasi ayam. Maria mengelengkan kepalanya.

"tak perlu nak suap suap bagai. saya masih sihat dan masih ada tangan. biar saya makan sendiri". kata Maria menyebabkan Haiqal mateen sedikit terasa tetapi dia hanya tersenyum.

"hmm kalau macam tu okay lah". kata Haiqal mateen lalu tersenyum tawar. bekas makanan tersebut diserahkan kepada Maria lalu maria menyambut bekas makanan tersebut.

"thankyou!". kata Maria lalu tersenyum. Haiqal mateen hanya memberikan senyuman tawarnya. hmm terasa ok!

"err awak dah makan?". tanya Maria. Haiqal mateen pantas menggeleng.

"lahhhh!!! kenapa tak makan? nah awak makan lah nasi ayam ni. nanti saya turun bawah beli makanan sendiri". kata Maria. Haiqal mateen pantas menggeleng.

"ehhh tak perlu. sayang makan je nasi ayam nie okay. nanti abang turun bawah beli makanan. okay abang gerak dulu. kalau nak apa apa just call me nanti abang belikan". kata Haiqal mateen. maria hanya mengangguk. dah Haiqal mateen tak nak so? makan aja lah.

"okay". balas Maria ringkas. Haiqal mateen tersenyum dan terus sahaja berlalu. Kakinya dibawa 'foodcourt' lalu dia membeli makanan untuk dirinya.

🌸🌸🌸

"okay semua selamat datang ke HM Hotel. so saya nak korang semua jaga keselamatan diri masing masing dan jika ada pertanyaan boleh tanya sekarang.". kata Pengurus hotel itu lalu memandang mereka semua. Qaira yang berada di sebelah maria tersengih lalu mengangkat tangannya.

"ye cik? ada apa apa yang boleh saya bantu?". tanya Pengurus hotel itu yang bernama Alwi.

"errr petang nie kita nak buat aktiviti apa?". tanya Qaira. Alwi tersenyum.

"berdasarkan list, petang nie korang semua akan diberikan kebebasan. thats mean hari nie korang boleh pergi kemana sahaja korang mahu dan esok kita akan mulakan aktiviti yang dirancang". kata Alwi. Staff lain hanya sekadar mengangguk.

MATEEN (COMPLETE)Where stories live. Discover now