ok guys this for you all. thanks sebab sudi baca cerita saya yang tah pape nie. hahahaha jujur saya kehilangan idea. but saya gagahkan diri untuk cari idea. 😂😂 hahahaha ok you all boleh baca cerita nie. new part for korang semua. seriously please vote and comment jangan lupa ya :')
_______________________________________
Maria melangkah masuk ke dalam Pesawat peribadi milik Haiqal mateen. sungguh dia tidak menyangka dia telahpun bertukar status kepada 'berkahwin'.
"Maria! sini". panggil haiqal mateen. maria memandang wajah haiqal mateen yang telah pun duduk di kerusi miliknya. laju sahaja kaki maria melangkah mendekati Haiqal mateen.
"ye dato?". tanya Maria takut takut. sungguh dia takut dengan Haiqal mateen ini! dia takut di apa apa kan.
"teman aku tidur". ajak haiqal mateen lalu bangun daripada duduknya dan langsung menarik tangan kecil maria lalu dibawa ke sebuah bilik yang berada di dalam pesawat tersebut. Maria terkedu. biar betul? dalam pesawat nie pun ada bilik tidur ke?
"kau termenung apa tu? cepat lah sini". panggil haiqal mateen kasar. maria mengangguk lalu berjalan mendekati haiqal mateen yang telah pun berbaring di katil.
"oh wait wait!! bukak tudung kau tu! and aku nak kau huraikan rambut kau. aku tak nak kau ikat". arah Haiqal mateen. maria mengangguk lalu perlahan lahan menanggal tudung nya lalu membuka getah rambut nya pula.
"auch baby thats so good. come here lets sleep". panggil haiqal mateen lalu tersenyum sinis. maria akur lalu perlahan lahan mendekati Haiqal mateen. Maria meletakkan kepala nya bersebelahan Haiqal mateen. sungguh dia berasa janggal.
"aku tak nak kau letak kepala kau kat bantal tu. aku nak kau letakkan kepala kau kat lengan aku nie". arah Haiqal mateen. maria mencebik bibir. ada ada je lah pak cik tua ni. eh tua ke? muda je aku tengok.
"baik dato". kata Maria perlahan lalu meletakkan kepala nya di Atas lengan Haiqal mateen. ha nak sangat letak kepala kat lengan tu. biar lenguh nanti padan muka.
"aku nak kau cerita pasal diri kau". kata Haiqal mateen setelah hampir setengah jam mereka berdiam diri.meski pun dia telah pun tahu semua tentang maria. berkerut dahi maria. buat apa nak cerita pasal dirinya?
"untuk apa dato nak tahu pasal saya?". tanya Maria takut-takut. yelah kang ada yang dapat penyepak free daripada dato nie.
"aku suruh cerita tu cerita je lah! tak payah nak tanya aku soalan bagai". marah haiqal mateen kasar.
"nama saya Maria maisara. umur saya 20 tahun. saya anak orang miskin yang tinggal di kampung. ayah saya jual saya dekat kelab malam tu sebab nak bayar hutang dia". kata Maria. air matanya ditahan agar tidak jatuh ke pipi. haiqal mateen tersenyum sinis.
"kau tak payah nak cakap kau tu budak kampung sangat lah. hari tu kemain kau keluar daripada bilik pelacur tu cari pelanggan. aku tak suka perempuan berlagak suci". kata Haiqal mateen sinis. Maria terkedu. Dia masih suci...!!
"Buat pengetahuan dato saya masih suci! saya bukan perempuan jalang. kalau saya nie perempuan murahan saya pasti benarkan dato Sentuh saya hari tu". kata maria tegas. Haiqal mateen ketawa sinis.
"ah sudah lah! kau fikir aku percaya dengan kau? kau sama je macam perempuan lain! tahu nak duit aku je. macam lah aku tak tahu. perempuan mata duitan. berlagak suci". kata Haiqal mateen membuat kan Maria terkedu. sampai hati Haiqal mateen.
"jadi kenapa dato jadikan saya isteri dato kalau saya nie perempuan murahan?". tanya maria. Haiqal mateen terdiam.
"ada sebab aku kahwin dengan kau. one day kau akan tahu. but now now!". desis hati Haiqal mateen. Maria terkedu apabila haiqal mateen berlalu meninggalkannya tanpa menjawab persoalan maria. maria meraup mukanya kasar.
"kau bodoh maria! kau pergi tanya dia macam tu kenapa? patut nya kau bersyukur sebab dia sudi kahwin dengan kau". desis hati maria. entah bila air mata nya mengalir lagi. akhirnya dia terlelap.
🌸🌸🌸
"Puan. bangun puan. kita dah sampai". kejut seseorang. maria membuka matanya perlahan lahan. ouh dia tertidur rupanya.
"maafkan saya. saya tertido. kita kat mana ni?". tanya Maria. Pramugari tersebut tersenyum.
"kita dah sampai di malaysia Puan. Dato Mateen kata dia tunggu puan dalam kereta. dia cakap dia tak nak puan lambat". kata pramugari tersebut. Maria terkedu. Haiqal mateen turun dari kapal terbang ini tanpa mengejutnya? sampai hati!
"ouh terima kasih. baiklah saya turun sekarang". kata maria lalu berlalu keluar daripada bilik tersebut. terkedu dia apabila melihat pesawat tersebut telahpun kosong. maria keluar daripada pesawat tersebut lalu pergi ke sebuah kereta berwarna hitam. itu lah kut kereta Haiqal mateen.
Tok! Tok! Tok!
Maria mengetuk tingkap kereta tersebut. seriously cermin dia semua gelap. tak nampak langsung! dia hanya mahu memastikan inikah kereta yang patut dia naik? tiba tiba sahaja tingkap kereta tersebut terbuka.
"kau tunggu apa lagi? masuk lah!". marah Haiqal mateen. Maria terdiam.
"ish suka sangat marah. cepat tua nanti baru tahu! padan muka umur masih muda tapi muka dah berkedut". bebel maria perlahan lalu membuka pintu kereta. Haiqal mateen menyembunyikan senyuman nya. dia dengar bebelan maria tersebut.
"bawa aku pergi restoran yang paling dekat. aku dah lapar". kata haiqal mateen kepada pemandu tersebut. pemandu tersebut mengangguk lalu memulakan perjalanannya ke restoran mewah yang berdekatan.
"dato kita nak kemana ni?". tanya Maria. Haiqal mateen mendengus kasar. perempuan nie pekak ke apa?!.
"kau nie pekak eh? aku baru je cakap dengan pemandu nie aku nak pergi makan". kata haiqal mateen kasar. Maria tunduk. tidak berani melihat wajah haiqal mateen yang merah itu kerana menahan marah. orang tanya elok elok itu pun nak marah!🌸🌸🌸
"kau nak makan apa?". tanya haiqal mateen. maria terdiam. dia nak makan apa? entah dia pun tak tahu. dia mana tahu makanan western nie.
"err saya tak tahu. dato makan apa?". tanya maria. haiqal mateen mengeleng perlahan.
"just bagi dia sama dengan apa yang saya pesan. air pun sama". kata Haiqal mateen. pelayan tersebut tersenyum lantas mengangguk.
"hei mateen lama nya i tak jumpa you". kata seseorang. haiqal mateen memandang wanita tersebut lalu tersenyum. Maria mencebik bibir. ceh dengan perempuan tu bukan main senyum lagi. dengan dia? harapan lah! tahu nya nak menyiniskan orang je.
"ouh sofia. ya i pun dah lama tak jumpa you. how are you?". tanya Haiqal mateen. perempuan yang bernama sofia tersebut tersenyum manis.
"ya i sihat je. wait who is this girl?" tanya sofia. maria senyum ke arah sofia tetapi dibalas jelingan. eii sombongnya perempuan nie.
"ouh ya kenalkan nie pembantu baru i. i baru je ambil dia kat agensi pembantu rumah". kata Haiqal mateen membuatkan maria ingin menangis. pembantu rumah? ahhh kejam nya haiqal mateen!
"ouh ya? haha no wonder. tengok je lah pakaian dia tu? macam dari kampung je. hahahaha". kata sofia sinis. haiqal mateen tersenyum sinis. Mata maria mula berkaca kaca.
"but why you bawa dia pergi restoran mewah macam ni huh?". tanya sofia. haiqal mateen tersenyum.
"alah you nie macam tak tahu je. kan boleh dikatakan semua pembantu i akan bawa makan kat tempat mewah before diorang mulakan kerja kat rumah i?". kata haiqal mateen. Sofia tersengih.
"ouh ya i lupa. now i ingat dah. i still ingat lagi masa i couple dengan you tu. you pernah cakap dekat i right?". kata sofia. haiqal mateen mengangguk manakala maria terkedu. jadi sofia nie ex girlfriend haiqal mateen.
"ouh by the way i got to go now. sebab i kena jumpa client i. and ya if ada apa apa just call me ok. i selalu ada untuk you". kata sofia lalu mencium pipi haiqal mateen. haiqal mateen mengangguk lalu memerhati lenggok (?) sofia yang berlalu. Maria hanya sekadar menunduk. mood nya entah hilang ke mana. sakit hati nya melihat adengan percumq tadi. siap kiss bagai!! ei tak malu! dasar perempuan gatal. lelaki miang!
YOU ARE READING
MATEEN (COMPLETE)
RomanceMaria maisara. nama secantik tuannya. tetapi hidup nya malang kerana dia dijual oleh Ayah tiri nya sendiri. apa salah nya sehingga dia dijual? dia hanya gadis biasa yang tidak punya apa apa. Dato haiqal mateen. seorang playboy terkenal dan juga seor...