Mateen part 10

34.5K 1K 23
                                    

Hallu guys. yahuu nie dia untuk para readers yang saya kasihi sekalian. hehe thanks sebab sudi baca ye. saya nak tahu jugak tentang cerita nie. kalau boleh Vote lah. dan jangan lupa comment sekali. hehe thankyouu byee 😘

Maria melangkah masuk ke dalam kereta. sungguh dia tiada mood! Haiqal mateen dijeling sekilas. rasa nak aje bunuh dia nie lepas tu mayat dia campak kat lautan hindi. biar kena makan dengan ikan besar besar terus! padan muka!

"kau dah kenapa mulut macam itik?". tanya haiqal mateen apabila melihat Mulut maria yang muncung seperti itik itu. mahu aje dia cium-cium.

"tak ada apa". jawab maria ringkas. malas mahu bercakap dengan haiqal mateen! tak ada mood! haiqal mateen menaikkan kening sebelah kiri nya. pelik. minah nie dah jatuh cinta ke apa?

"okay so tak perlu lah kut kau nak buat mulut itik macam tu. buruk aku tengok. lain lah kalau kirana yang buat. mesti comel je". kata haiqal mateen. Maria mengetap bibir. Air matanya di tahan daripada jatuh. no maria!! kau tak boleh menangis depan mamat nie.

"oh jadi kenapa awak tak kahwin je dengan kirana tu? kenapa kahwin dengan saya? awak ceraikan je saya! dan dendam awak semua tu awak lupakan. hidup awak akan bahagia!". kata Maria. Rahang haiqal mateen bergerak tanda dia menahan kemarahannya. muka nya yang putih itu juga turut berubah menjadi merah.

"kau tak berhak nak suruh aku lupakan dendam aku! who are you telling me like that huh? kau sedar tak kau tu hanya perempuan jalang! eh kau dengar sini baik baik ye! dendam tetap dendam. aku tak kan lepas kan kau selagi kau tak terseksa. kau faham tak?". jerit haiqal mateen lantang. nasib baik kereta masih ditempat parking. kalau tak memang dah 'die' dah rasanya.

"ma...maafkan saya". kata maria perlahan. jujur dia takut lihat kemarahan haiqal mateen! haiqal mateen tak boleh dibawa main! dia takut di apa apa kan.

"sial punya perempuan". jerit haiqal mateen lantang lalu pedal minyak ditekan lalu kereta tersebut keluar daripada parking. Maria diam tidak berkutik. takut! sumpah dia takut! rasa nak menjerit menangis aje sekarang nie.

🌸🌸🌸

Maria memandang sepi haiqal mateen yang baru sahaja keluar daripada tandas. entah kenapa hatinya sakit mendengar kata kata haiqal mateen itu tadi.

"perempuan murahan". desis hati maria. tanpa sedar air matanya mengalir. sakit! sakit sangat! sungguh dia tak sangka! sanggup haiqal mateen kata dia sebegitu! haiqal mateen telah lupa kah bahawa dia yang mengambil kesucian ku?

"kau dah kenapa tiba tiba menangis ha?". marah haiqal mateen. maria pantas menyeka air matanya. aish air mata nie murah sangat kenapa?

"ma..mana ada. mata masuk habuk ha". kata Maria. haiqal mateen tersenyum sinis. perlahan lahan kaki nya melangkah mendekati maria. lalu leher maria dihidu wangi. tiba tiba sahaja nafsu nya meningkat.

"i want you". kata haiqal mateen lembut. maria menggeleng. tak dia tak mahu!

"ta...tapi...". kata-kata maria pantas sahaja dipotong oleh haiqal mateen.

"shh aku tak nak dengar bantahan kau. just ikut arahan aku and kau akan aman. aku tak nak seksa kau malam nie. aku nak kau rasa nikmat for tonight". kata haiqal mateen. maria menggeleng. dia tak mahu. dia tak sanggup. Baru sahaja maria hendak membuka mulut nya, haiqal mateen terus sahaja menjalankan tugasnya. akhirnya maria pasrah. biar lah! dia tiada kudrat hendak melawan.

🌸🌸🌸

Maria membuka matanya perlahan lahan. entah kenapa tekak nya terasa mual. terus sahaja dia berlari ke dalam tandas. segala isi di dalam perut nya habis dimuntahkan. haiqal mateen yang terkejut kerana mendengar bunyi orang yang tengah muntah terus sahaja melangkah mendekati tandas. terus sahaja tangannya mengurut perlahan belakang maria.

"kau okay ke tak?". tanya haiqal mateen. maria hanya sekadar mengangguk. sungguh tekak nya terasa perit.

"macam teruk je aku tengok kau nie. nak aku call kan doktor tak?". tanya haiqal mateen lagi. maria pantas mengeleng.

"tak payah. saya rasa saya masuk angin je nie. nanti okay lah dia". kata maria perlahan lalu tersenyum hambar. perlahan lahan kaki nya melangkah keluar daripada tandas lalu dia mengambil tuala dan masuk semula ke dalam tandas. haiqal mateen yang mulai risau itu hanya melihat maria.

"hish dia kenapa". desis hati haiqal mateen. akhirnya dia melangkah keluar daripada bilik.

🌸🌸🌸

"hai mak som. masak apa tu?". tanya Maria. mak som tersenyum manis.

"masak nasi goreng". balas mak som ringkas lalu mula memasak. maria mengangguk. tiba tiba sahaja dia hendak makan Bubur. buat sendiri je lah maria!

"mar nak buat apa tu?". tanya mak som. maria tersengih.

"err mar nak masak bubur. tiba tiba nak makan bubur". kata maria sambil tersengih. mak som mengangguk. pelik. hari tu maria cakap dia tak suka makan bubur. hmm

"hai maria". sapa siti yang tiba tiba sahaja muncul. Maria tersengih.

"hai ti mel mel". sapa maria lalu mencucuk(?) pinggang siti. siti mengekek ketawa. mak som hanya sekadar mengeleng. macam budak budak.

"dah dah jangan main kat dapur nie. nanti kena minyak panas nie ha". kata mak som. maria dan siti terus sahaja senyap dan melakukan kerja mereka semula.

🌸🌸🌸

"Awak..".panggil maria. haiqal mateen terus sahaja memandang maria.

"jangan bercakap bila aku tengah makan. aku tak suka". kata Haiqal mateen. maria terus sahaja menyambung semula makannya. otak nya ligat memikir ais krim yang pelbagai perisa. yummy!!

"haa kau nak apa?". tanya haiqal mateen apabila mereka selesai makan. maria tersengih. harap harap lah dia boleh!

"err boleh tak nanti lepas awak balik dari kerja awak singgah belikan untuk saya aiskrim?". tanya maria sambil membuat muka comelnya. dahi haiqal mateen berkerut mendengar permintaan maria. aiskrim? buang tabiat ke apa budak ni?

"tengok lah macam mana. aku tak janji sebab takut aku lupa". jawab haiqal mateen lalu kakinya melangkah ke arah rak kasut. mulut maria memuncung. sampai hati! nak aiskrim aje pun!!

"erm okay". jawab maria lalu memandang kaki nya. ehh tetiba kaki sendiri lawa pulak. daripada pandang wajah sinis haiqal mateen tu.

"aku nak gerak dah nie. kau jangan memandai nak keluar dari rumah nie. kau kena ingat pengawal aku sentiasa awasi kau". kata haiqal mateen. maria mengangguk. tahu lah!

"awak saya nak salam". kata maria apabila haiqal mateen mahu melangkah ke kereta nya yang dipandu oleh orang suruhannya. berkerut dahi haiqal mateen mendengar kata kata maria. salam? biar betul? akhirnya dia akur. tangannya di hulur lalu maria menyambut tangan tersebut sambil tersenyum manis.

🌸🌸🌸

Maria masih setia menunggu kepulangan haiqal mateen. sebenarnya tunggu aiskrim je. sebab teringin sangat nak makan. apabila bunyi deruman kereta haiqal mateen, maria terus sahaja melangkah keluar rumah. tak sabar rasanya nak tunggu aiskrim.

"awak mana ais krim saya?". tanya maria ceria. haiqal mateen terus sahaja menepuk dahinya. alahai macam mana boleh lupa nie?

"er aku lupa. sorry lain kali aje lah kau makan aiskrim tu". kata haiqal mateen menyebabkan mata maria berkaca menahan tangis.

"hm takpe lah". kata maria sayu lalu mula melangkah masuk. haiqal mateen yang melihat wajah satu maria itu mula melangkah mendekati maria lalu nama maria dipanggil. maria menoleh lalu memandang bawah.

"haihh jom lah aku teman. jom pergi beli aiskrim kau tu. kau pergi ganti baju kau. aku tunggu dalam kereta". kata haiqal mateen. maria memandang haiqal mateen dengan wajah tidak percaya. like seriously?

"yeke awak? okay okay saya naik atas kejap. awak jangan tinggal kan saya tau". kata maria lalu naik ke tingkat atas. haiqal mateen mula melangkah mendekati kereta audinya lalu kunci kereta tersebut diminta dari Orang suruhannya.

"bos nak drive ke?". tanya orang suruhan tersebut. haiqal mateen hanya mengangguk. haih nasib lah! baru aje balik kerja dah kena keluar balik. Fikiran haiqal mateen melayang jauh memikirkan maria yang tiba tiba sahaja berubah. kenapa eh dengan dia?

MATEEN (COMPLETE)Where stories live. Discover now