guys. sorry saya terpaksa publish balik. sebab Saya baru perasan part nie pendek sangat. saya tak tahu kenapa. padahal saya dah type panjang2 kot 😭
Maria melangkah masuk ke dalam syarikat tempat nya berkerja. Matanya meliar memandang sekeliling yang sibuk bercerita. dah kenapa? ada berita tergempar ke?
"Weh maria!!!". jerit Qaira teruja. Maria mengetap bibir. kus semangat! aku belum duduk lagi kot dia dah jerit macam orang gila! dah kenapa?
"salam kau mana? kau nak aku sakit jantung ke apa ha? ish". marah Maria. Qaira tersengih. lupa lah pulak.
"Assalammualaikum. hehe sorry sorry. aku just excited gila. tu je". kata Qaira teruja. Maria mengeleng perlahan lalu dia melabuhkan punggung nya dikerusi roda tersebut.
"ahh sudah lah. malas nak layan kau". kata Maria bosan. qaira tersengih.
"alaa weh dengar lah citer aku niem rugi kalau kau tak dengar". kata Qaira. Maria memandang Qaira lalu dia mengangkat keningnya sebelah.
"ha apa dia? cepat lah! aku nak buat kerja nie". kata Maria. Qaira tersengih.
"macam nie, Boss besar kita dah start duk kat syarikat nie. weh happy gila kot. akhirnya aku dapat jumpa muka dia hari-hari". kata Qaira teruja. Maria mengetap bibir. tak kan lah?
"ma..maksud kau Ha...haiqal ma..mateen ke?". tanya Maria. Qaira pantas mengangguk lalu tersengih. Maria mengetap bibir. damn!
"yes betul lah tu. weh happy gila! nanti boleh lah aku usha dia hari hari. semua staff perempuan happy gila kot. tak kan kau tak happy?". tanya Qaira lalu memandang Maria. Maria tersenyum sinis.
"aku tak macam perempuan lain. so...". kata kata maria dipotong oleh seseorang menyebabkan Maria dan Qaira pantas mengalihkan pandangan mereka berdua. Maria terus sahaja mengetap bibirnya. manakala Qaira pula melopong.
"err boss?". tanya Qaira. Haiqal mateen memandang qaira sekilas lalu pandangan nya Bertukar kepada Maria. Maria hanya menunduk. malas mahu memandang Wajah Haiqal Mateen.
"Hai qaira. Maria masuk bilik i sekarang. i ada benda nak bincang dengan you". kata Haiqal mateen tegas. Qaira sudah tersengih. ish minah sorang nie angau kat laki aku ke apa? eh laki?
"baik boss". balas Maria akur. Haiqal mateen terus sahaja berlalu. Maria mengemaskan meja nya lalu kakinya mula melangkah. sempat Qaira mengusiknya.
"untung lah kau boss panggil sampai turun bawah. biasanya boss suruh PA dia je. untung doh kau!" kata Qaira. Maria tersenyum sinis lalu mengeleng. ada ada je.
"dah lah aku gerak lu". kata Maria dam terus sahaja berlalu. lalu kakinya melangkah ke arah Lift.
🌸🌸🌸
Haiqal mateen tersenyum sendiri. matanya memerhati wajah gadis yang menjadi 'walpaper' iphone nya.
"i m sorry". desis hati Haiqal Mateen lalu mengusap telefon nya seolah olah gadis yang berada di dalam iphone nya itu ada di depan matanya.
Tok! Tok! Tok!
"err boss Maria ada kat luar". kata Reen. Haiqal mateen tersenyum menyebabkan Reen terkedu. boss senyum? wow! seriously boss senyum? wah boleh masuk dalam buku diari nie!
"bagi dia masuk". kata Haiqal mateen. senyuman masih belum lekang. Reen pantas mengangguk lalu reen melangkah keluar.
"boss benarkan you masuk. i tengok Mood dia baik hari ni". kata Reen sambil tersenyum. Maria hanya mengangguk. mood baik? ah lantak lah!
"er okay thankyou". kata Maria dan terus sahaja berlalu masuk. Kakinya melangkah mendekati meja Haiqal Mateen.
"Boss?". tegur maria. Haiqal mateen terus sahaja mengangkat wajahnya. ah gadis yang menjadi 'walpaper' nya!
YOU ARE READING
MATEEN (COMPLETE)
RomanceMaria maisara. nama secantik tuannya. tetapi hidup nya malang kerana dia dijual oleh Ayah tiri nya sendiri. apa salah nya sehingga dia dijual? dia hanya gadis biasa yang tidak punya apa apa. Dato haiqal mateen. seorang playboy terkenal dan juga seor...