Mateen part 29

38.5K 1.1K 72
                                    

Hamboii guyss pandai benor korang eh? spam comment haa. so okay sis tak kan mungkir janji. so here we go. Hahaha enjoy lah yee. haaa nie part second last for cerita Mateen. Ada lagi satu part then The end 😍 hahaha actually sis sedih tau nak habis kan cerita nie. but sis x da idea nak sambung sambung apa lagi. lagipun sis takut bila buat cerita baru tak ramai sambutan pulak hmm 😭😭 setuju tak kalau sis buat cerita baru lepas habis 'mateen'. kalau setuju please comment and jangan lupa vote sekali. and please comment about cerita mateen nie. saya nak tahu 😂 ok malas nak bebel. baca je lah 😘 muah kit. hahaha

Maria masih lagi mengetuk Bilik Haiqal mateen. Maria mengeluh perlahan. Mana pula Haiqal ni?! tak kan dah lari kot!

"akak!". panggil Julia. Maria terus sahaja berpaling.

"ye? kenapa ju?". tanya Maria. Julia mengerutkan dahinya apabila Maria masih lagi mengetuk pintu bilik Haiqal mateen.

"akak buat apa duk ketuk-ketuk bilik abang?". tanya Julia. Maria menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"tadi Ju kata abang ada dalam bilik. so ni akak ketuk lah. tapi dari tadi tak bukak pintu". kata Maria lalu mengeluh perlahan. Julia ketawa.

"akak, tadi kan Ju dah cakap. kalau tak de dalam bilik thats mean kat Pantai lah tu". kata Julia menyebabkan Maria mengetap bibir. aishh!! macam mana lah boleh lupa!

"errr okay maaf akak lupa. so akak gerak dulu eh. byee". kata Maria dan terus sahaja berlalu ke arah lift. 'button'(?) anak panah ke bawah ditekan lalu pintu lift terbuka. Maria terus sahaja melangkah masuk ke dalam lift. 'button' yang dilabel sebagai lobi(?) ditekan. setelah tiba dia bahagian Lobi, maria terus sahaja berlalu ke arah pantai. matanya memandang sekeliling.

"ishh mana dia nie. Tak ada pun". desis hati maria. Matanya masih lagi memandang sekeliling sehingga lah matanya memandang ke arah seseorang yang amat dia kenali! Ya Haiqal mateen! duduk di bawah pokok kelapa! alahaii suwit pulak encik suami ni duduk bawak pokok kelapa! Maria terus sahaja berlari ke arah Haiqal mateen. Haiqal mateen yang melihat Maria yang berlari ke arahnya terus sahaja berdiri. Matanya masih memandang ke arah maria. Matanya melopong apabila maria tiba tiba memeluknya.

"please peluk sayang balik". kata Maria perlahan. Haiqal mateen tersenyum lalu tangannya terus sahaja memeluk Maria dengan erat. Mereka berdua seolah olah hanyut dengan perasaan mereka sendiri. Maria meleraikan pelukan tersebut lalu matanya memandang ke anak mata Haiqal mateen. amboi maria! dah berani nampak pandang mata Haiqal mateen.

"Maafkan mar abang. mar betul betul menyesal. Mar sayangkan abang. please jangan tinggalkan mar. Mar tak nak abang tinggalkan mar". kata Maria sayu. Haiqal mateen terkedu. apa yang Maria cakap kan?

"apa pulak tiba tiba tinggalkan sayang ni? abang tak kan pergi mana mana lah. abang akan stay kat sini. kat Malaysia nie. sampai sayang maafkan abang". kata Haiqal mateen. Maria mengetap bibir. Julia tipu ke? Julia tipu tentang Haiqal mateen hendak ke london?

"ta...tapi Ju kata abang nak ke london?". tanya Maria menyebabkan Haiqal mateen ketawa.

"Ju Ju, pandai dia tipu kakak ipar dia nie". kata Haiqal mateen lalu ketawa. Maria mengetap bibir apabila melihat Julia yang tersengih memandang ke arah mereka berdua yang berada tidak jauh daripada mereka.

"Sorry akak. Ju terpaksa tipu.". jerit Julia dan terus sahaja lari ke arah air pantai. Maria mengetap bibir tanda geram.

"Ish buang masa aje saya lari tau". kata Maria bengang lalu mula melangkah pergi. tetapi tangannya ditarik oleh Haiqal mateen lalu tubuh Maria dipeluk.

"maafkan segala salah silap abang. abang menyesal sangat sangat. please bagi abang peluang lagi sekali. abang mohon. abang sayang sangat sangat dekat mar. Mar satu satu nya pelengkap hidup abang. berikan abang peluang please?". Kata haiqal mateen. Mata haiqal mateen berkaca. akhirnya air mata lelakinya mengalir ke pipi. Maria terkedu. sungguh! ini pertama kali dia melihat air mata Haiqal mateen!

MATEEN (COMPLETE)Where stories live. Discover now