Korang!! Before baca this part pls scroll til korang nampak PART 15. i dont know what happen dengan wattpad sebab dia lari sangat tau. dia tukar position 😂 So scroll dulu baca part 15 baru baca this part tau. Thankyou in advance ♥️ (19/9/23)
-------
Okay nie untuk korang. auchhh hope korang suka part nie. haaa baca jangan tak baca 😂 jangan lupa vote dan comment yee 😘😘Maria membuka matanya perlahan lahan. dia terus sahaja memegang perutnya. serta merta air matanya mengalir. anaknya!!.
"baby maafkan mama". jerit maria sambil menangis. haiqal mateen yang terdengar orang menjerit itu terus sahaja membuka matanya.
"Ya-Allah maria awak dah sedar?". tanya Haiqal mateen. maria memandang haiqal mateen dengan pandangan tajam! lelaki tak guna!
"kau berambus sekarang! aku tak nak tengok muka kau! lelaki jahanam! pergi mampus! aku benci kau! sebab kau anak aku mati! dasar pembunuh". jerit maria. haiqal mateen mengeleng kepalanya. sumpah dia rasa bersalah!
"maafkam aku mar! tapi anak kita dah tiada". pujuk haiqal mateen perlahan. maria tersenyum sinis.
"Tak guna! sejak bila anak tu anak kau? eh kau dah lupa ke ha anak tu anak aku je? anak tu tak ada bapak! dan aku sure sangat anak aku pun tak nak ada bapak macam kau lah sial". jerit maria. haiqal mateen terkedu. kali ini dia sedar. Maria betul betul sudah membencinya!
"kau berambus! aku tak nak tengok muka kau". jerit maria. haiqal mateen mengeleng lalu memanggil doktor. dan maria diberi suntikan penenang. akhirnya maria tidak sedarkan diri kerana suntikan tersebut.
"saya harap encik boleh beri kerjasama. Puan maria masih dalam keadaan lemah. saya tak nak nanti badan dia makin lemah". kata doktor tersebut. Haiqal mateen mengangguk dan doktor tersebut terus sahaja berlalu. Haiqal mateen memandang maria dengan pandangan sayu.
"buat apa abang kat sini? bukannya abang kena enjoy ke sekarang?". tanya Julia yang baru sahaja muncul itu. Haiqal mateen memandang julia dengan tanda tanya. maksud julia?
"apa maksud adik?". tanya haiqal mateen. Julia tersenyum sinis.
"lah tak kan tak faham? kan anak abang dah mati? so why not abang pergi club yang abang suka pergi tu. mesti Abang happy kan akhirnya mati jugak anak abang tu? no i mean anak kak maria?". kata julia sinis. Haiqal mateen meraup mukanya. sekarang Julia juga turut membencinya.
"adik please stop. abang tengah serabut nie. tolong lah faham abang". kata Haiqal mateen memohon simpati. julia hanya memandang kosong ke arah haiqal mateen. Lalu kakinya melangkah mendekati katil Maria lalu buah yang dibelinya di simpan di atas meja. setelah itu dia melangkah keluar tanpa memandang abangnya. Haiqal mateen mengeluh kesal. semua ini salahnyaa!
🌸🌸🌸
Maria membuka matanya. Matanya meliar memandang sekeliling. serta merta otak nya ligat memikirkan cara untuk keluar daripada hospital tersebut. Ya dia kena lari! ini lah masanya!
"Kau berhak buat macam nie maria! sebab dia anak kau pergi. sebab dia kau terseksa. kau kena pergi dari hidup dia. lagipun selama nie dia selalu seksa kau. dia tidak berperikemanusiaan langsung". desis hati Maria. Lalu seorang nurse masuk lalu memberi maria ubat. Maria tersenyum manis.
"nurse boleh bagi saya pen dan kertas tak? kalau boleh cepat sikit ye?". tanya Maria. Nurse tersebut mengangguk lalu melangkah keluar. tidak sampai berapa minit nurse tersebut masuk semula lalu menyerahkan pen dan kertas. Maria tersenyum manis.
"terima kasih nurse". kata Maria. nurse tersebut mengangguk dan terus sahaja berlalu. tangan maria menulis sesuatu dia atas kertas. setelah selesai maria melangkah masuk ke dalam tandas. baju nya yang dibawa oleh haiqal mateen mungkin? disarungkan dibadannya. setelah itu dia melangkah keluar. Dan Now Dia BEBAS!
"mia tunggu aku. aku rindu kau!". desis hati maria lalu kakinya melangkah ke perhentian bas. Nasib baik dompetnya dibawa oleh Haiqal mateen ataupun julia mungkin?
🌸🌸🌸
"if awak dah baca surat ni thats mean saya dah pergi jauh. saya mintak maaf kalau selama nie saya menyusahkan awak! terima kasih sebab jaga saya. saya rasa bersyukur sangat sebab awak sanggup jaga saya meskipun saya nie tersangat lah jijik dihadapan mata awak. and jaga diri awak selama saya tiada. saya tak mungkin akan kembali semula kepada awak. apa yang awak lakukan sangat menyakitkan saya. tapi tak apa sebab saya dah maafkan awak. jaga diri, jaga solat dan jaga Julia baik baik. dia adik yang baik. dan tentang dendam itu maafkan lah ayah saya. Walaupun saya tidak tahu menahu tentang hal ini tetapi saya mohon sangat awak lupakan semua dendam tu. semua orang lakukan kesilapan. Dengan ini saya undur diri. kalau awak nak ceraikan saya pun saya tak kesah. Dan kirim salam dekat semua. Assalammualaikum.
isterimu,
Maria❤HAIQAL MATEEN memandang sayu kertas tersebut. sakit ya sakit sangat! sekarang orang yang dia sayang telah meninggalkannya.
"Tahniah mateen now puas lah kau sebab maria dah pergi". desis hati haiqal mateen lalu air matanya mengalir di pipi. Sedih! sedih sangat.
"saya akan biarkan awak. tapi tidak bermakna saya akan ceraikan awak. kalau kita ada jodoh kita akan berjumpa lagi". desis haiqal mateen lalu kakinya melangkah keluar. Haiqal mateen memandang julia yang menangis itu. lalu kakinya melangkah mendekati Julia.
"adik maafkan abang". kata Haiqal mateen. julia menunduk. jujur dia kecewa dengan abangnya!
"sekarang kak maria dah pergi!". kata julia sayu. haiqal mateen mengusap air mata julia.
"nie semua salah perempuan bodoh tu! kalau abang nak tahu mak som ada bagi tahu julia yang Masa abang suruh kak maria masak, si kirana tu letak garam banyak-banyak! so that abang akan marah kak maria". kata Julia. Haiqal mateen terkedu. betul kah? Ya-Allah apa yang kau dah lakukan mateen?
"be..betul ke?". tanya Haiqal mateen. julia mengangguk.
"ye! semua nie salah perempuan tu! abang yang cepat sangat percaya perempuan murahan tu!". kata Julia sinis. Haiqal mateen terkedu. merah wajahnya menahan marah. iphone6+ nya diambil lalu didail nombor seseorang.
"aku nak kau bunuh perempuan yang bernama Kirana! aku nak kau buat secepat yang mungkin. kalau boleh bakar je mayat dia biar tak ada kesan langsung! pasal payment kau jangan risau. aku masukkan dalam bank kau 50,000 sekarang!". kata Haiqal mateen lalu mematikan telefonnya. Julia yang mendengar itu terkedu. Ya-Allah abangnya yang dulu telah kembali!
"a..abang ja..jangan lah sa...sampai bu..bunuh orang". kata Julia. haiqal mateen memandang ke arah Julia dengan pandangan kosong.
"dia memang patut dapat semua tu". kata haiqal mateen dan terus sahaja berlalu. julia terkedu. abangnya yang dulu telah tiba. yang dingin dan makin kejam!
"kak maria! akak kat mana. please come back! julia tak sempat pun nak bermanja dengan akak". rintih julia. akhirnya julia melangkah keluar daripada hospital tersebut.
so amacam? suka tak part nie? HAHAHA saya buat semua nie untuk korang yang tak sabar2 nak tengok maria lari. Haa so sis dah buat. vote dan comment lah jangan lupa. hahaha 😘
YOU ARE READING
MATEEN (COMPLETE)
RomanceMaria maisara. nama secantik tuannya. tetapi hidup nya malang kerana dia dijual oleh Ayah tiri nya sendiri. apa salah nya sehingga dia dijual? dia hanya gadis biasa yang tidak punya apa apa. Dato haiqal mateen. seorang playboy terkenal dan juga seor...