WAIT!!! BACA NIE DULU!!!
.
.
.
.
Hai guyss!! nah untuk korang semua!! enjoy lah ye. tapi doakan saya sekali ye sbb esok sains 😂 Hahaha okay jangan lupa Vote dan Comment kalau tak saya tak mau update next part. hohoho saya pun nak tahu about this story. so far macam mana? okay ke tidak? best ke tidak? if ada kekurangan or nak bagi idea amat dialu-alukan. boleh DM saya ye 😘Maria mengemas meja nya. Waktu Lunch lah katakan. mesti lah nak makan. Qaira sudah sedia menunggu di hadapan lift. Maria mengambil handbag nya lalu kakinya melangkah mendekati Qaira.
"lambat lah kau nie. aku dah lapar gila dah nie". Kata Qaira bengang. Maria ketawa geli hati. kebulur ke apa minah nie?
"Ish kau nie. macam kebulur sangat dah kau nie aku tengok". kata Maria lalu ketawa. Qaira mengetap bibir. Cis! tak guna punya kawan!
"errr tak ada lah kebulur sangat. tapi aku lapar sangat! sebab tak makan dari pagi". kata Qaira lalu turut sama ketawa.
"dah lah. jom gerak. aku pun lapar nie". kata Maria lalu mereka berdua melangkah ke lift. tetapi tangan Maria terus sahaja dipegang oleh seseorang menyebabkan maria terus sahaja berpaling. Maria mengetap bibir tanda geram. apa lagi mamat nie nak?
"err boss?". sapa Qaira apabila melihat Haiqal mateen yang berdiri di sebelah Maria.
"hai qaira". sapa Haiqal mateen lalu tersenyum. Qaira terkedu. alahaii boss senyum.
"boss nak apa?". tanya Maria. Haiqal mateen tersenyum.
"awak dah lupa ke awak kena teman saya lunch?". kata Haiqal mateen lalu mengangkat Keningnya sebelah. Maria mengetap bibir. Aduhhh mamat nie!
"errr kenapa saya boss?". tanya maria. Haiqal mateen mengetap bibir. Minah nie lupa ke apa aku ajak dia lunch tadi?
"shh. by the way Qaira. boleh i ambil maria? i ada benda nak bincang dengan dia". kata Haiqal mateen. Qaira memandang Wajah maria yang sayu itu. please say no! tapi malangnya Qaira pantas mengangguk lalu tersenyum manis.
"great. Thankyou Qaira. Maria lets go". Ajak haiqal mateen dan terus sahaja berlalu. Maria akhirnya akur. matanya memandang sekilas ke arah Qaira yang tersengih itu. Maria hanya mencebik dan terus sahaja berlalu. Qaira tersenyum sendiri.
"diorang ada apa apa ke? eii untung Maria boleh lunch dengan boss hati beku tu". desis Hati Qaira. lalu akhirnya dia melangkah masuk ke dalam lift.
🌸🌸🌸
"kenapa sayang tak tunggu abang?". tanya Haiqal mateen apabila mereka berdua berada di dalam kereta. Maria mencebik. abang? sayang? buang tabiat ke apa?
"Tak payah nak abang sayang sangat lah. geli tahu tak. suka hati saya lah nak Tunggu awak ke tak. hak saya". balas Maria bengang. Haiqal mateen terkedu. Hatinya sedikit kecewa tetapi dia hanya beriak biasa.
"suka hati abang lah nak guna abang sayang. Abang nak buat hubungan kita makin erat. i m so sorry". kata Haiqal mateen. Maria mengetap bibir. No maria! kau tak boleh kalah! ingat apa yang dia dah buat.
"makin erat? Ha Ha kelakar sangat! saya hanya akan maafkan awak kalau awak boleh kembalikan anak saya!". kata Maria. Haiqal mateen akhirnya diam. dia tiada kata yang mahu diucapkan. permintaan Maria tak akan mungkin berlaku! andai saja dia boleh putarkan masa! dia akan pastikan semua benda tu tak akan berlaku.
🌸🌸🌸
Mia memandang wajah abangnya yang berada di hadapannya itu. Dia sedikit hairan apabila melihat abangnya hanya diam. dah kenapa abang aku ni?
YOU ARE READING
MATEEN (COMPLETE)
RomanceMaria maisara. nama secantik tuannya. tetapi hidup nya malang kerana dia dijual oleh Ayah tiri nya sendiri. apa salah nya sehingga dia dijual? dia hanya gadis biasa yang tidak punya apa apa. Dato haiqal mateen. seorang playboy terkenal dan juga seor...