2

166 15 0
                                    

"Awak dah kenapa alin? ada masalah ke dengan Zhafran ni?" tanya pn lily.

"Ye cikgu saya ada masalah yang besar sangat dengan mamat baru ni cikgu." ujarku

"Apa-apa lah. awak alin. sekarang ni pergi duduk dekat tempat kamu baik dan Zhafran sila perkenalkan diri kamu?" ujar pn lily.

"hye, nama aku Muhammad Zhafran bin Samsuddin. panggil Zhafran. Aku baru je pindah sini sebab hal family. so selamat bekenalan." ujar Zhafran.

"yang lain ada apa-apa nak tanya dekat Zhafran" tanya pn lily.. semua perempuan dalam kelas aku angkat tangan kecuali aku. huh buat apa aku nak tanya dekat mamat poyo tu.
 aku malas nak layan budak-budak gedik tanya soalan dekat mamat poyo tu baik aku buat kerja. Sedang aku leka dengan latihan matematik. Aku terdengar yang pn Lily mengarahkan si Zhafran poyo tu duduk sebelah aku. haih macam tak de tempat lain jer nak duduk asal sebelah aku juga pn Lily suruh mamat tu duduk. Hurm malapetaka lah hidup aku nanti. Aku perasan budak permpuan dalam kelas aku semua pandang semacam je dekat aku terutamanya mimi. Minah tu siap bagi amaran lagi jangan kacau Zhafran. huh! macam lah aku hadap sangat dengan mamat tu bagi free pon belum tentu aku ambil tau.

"Eh mamat ni kawasan aku yang tu kawasan kau jangan berani kau nak sentuh ataupun pijak kawasan aku. kalau aku tangkap kau pijak kawasan aku. kau siap!" balasku sambil menjeling budak sebelah aku."Ada aku kisah ke. ni kaki aku suka hatilah aku nak pijak mana pon. Btw janganlah garang sangat takut bie" balasnya sambil ketawa. "mangkuk kau punya bie..selang malaikat 44 ah"balasku. arghh kan aku cakap mamat ni bawa bala dekat aku.. haih bila lah nak habis sekolah ni.

Kringgggggggggggggggg

Yeay waktu rehat, waktu yang ditunggu-tunggu untuk aku berjumpa jejaka pujaan hati aku.. bagi up sikit semangat aku dekat kelas nanti. Tapi bila aku teringat balik apa yang pn Lily suruh aku buat time rehat mematah mood aku nak pergi rehat. mana tak ya ada ke patut aku kena teman mamat sengal ni pergi pusing satu sekolah. haih macam tak de orang lain je.. eeee bengang nyer aku.

Tetiba si Sarah ni masuk.Sebenarnya aku tak heran sangat pon dia masuk kelas aku time tuh. Sebab memang dah jadi kebiasaan kami bila time rehat dia akan datang kelas aku. " Woi mak cik cepatlah keluar" si sarah berkata. " jap lah, aku nak kemas meja ni. woi mangkuk cepatlah kemas. aku nak chaw nih. cikgu suruh akku tunjukkan ko kawasan sekolah" balasku sambil pandang si Zhafran di sebelah aku. " Jap lah hantu" jawab Zhafran. " Wei sape tu? eh yang ni lah mamat handsome yang aku cakap tadi? woi ko curang eh? sampai hati kau main kayu tiga dengan hafiz"sarah berkata. "tu Zhafran. hotak kau aku setia pada yang satu okey. aku terpaksa pn Lily suruh aku bawa mamat ni lawat kawasan sekolah. ko nak join tak? balasku. "of course lah mamat handsome tu memang aku nak join lah" balas sarah. "gatall seh kau" balas ku.

Zhafran keluar dari kelas. " hah muncul pon ko. btw ni kawan aku sarah. so jom ronda sekolah" jawabku. "hye sarah. nice to meet you" balas zhafran sambil me'wink' dekat sarah. "nice to meet you too" balas sarah yang tersipu malu. haih menyampah plak aku tengok dorang dua orang ni. "hurm korang dah habis ke buat drama dekat sini?" balasku. " eh kau jealous ke alin" balas zhafran. " huh tak ada maknanya" urmm ye ke aku tak jealous?? asal aku rasa lain macam je? eh alin jangan macam ni ingat hafiz. kau kena setia dengan hafiz.

Selepas aku dan sarah tunjuk mamat sengal ni satu kawasan sekolah. tetiba aku ternampak hafiz dengan seorang perempuan ni. mesra semacam je. siapa perempuan tu? girlfriend dia ke? janganlah girlfriend dia hancur hatiku kalau betul.

kami bertembung dengan diorang. "woi hafiz siapa tu? girlfriend baru eh? ada girlfriend x bagitau pon. hurm macam ni lah kan kawan?" bukan aku ok yang cakap tapi minah sebelah aku dan lain tak bukannya adalah sarah. sebenarnya aku pun nak tahu jugak perempuan tu siapa.

"urmm dia..." hafiz berkata



-tbc-



                                                                      
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
hye korang alhamdulillah chapter 2 dah selesai. korang rasa siapa eh perempuan yang ada dekat sebelah hafiz tu? kalau nak tahutunggu next chapter. btw vote bebanyak eh.. maceh

MR AND MRS MEOWWhere stories live. Discover now