Aku terus menuju ke taman setelah aku mendengar si mel ni bersuara. ( meow) ah pedulikanlah lembaga hitam tu yang penting mel ada dengan aku. aku terus dapatkan mel dan membelainya. "oit mel kau ni kenapalah bergolek kat taman, dah lh kotor, nanti habis katil aku pon kotor time kau nak tidor nanti. ish dia ni" aku membebel dekat si mel.
"ehem ehem" aku menoleh kebelakang ketika aku mendengar suara manusia. "eh kau buat apa dekat sini? asal tak masuk dalam rumah? menyemak ah.dah lah aku tengah serabut gila" bebelku kepada empunya suara aka jembalang hitam iaitu siapa lagi kalau bukan hafiz,walaupun aku rasa awkward gila sebab dah lama tak cakap dengan dia secara berduaan nih tapi ada aku kesah? masa keemasan nih.
"saja ambil angin luar. ko dah okay ker? dah x marah lagi or nak mengamuk?"tanya hafiz. "emm entah lah nak cakap okay nampak sangat menipu tapi aku sendiri pon confuse weh. marah tu memang marah ah sebab tak logik dowh kena kahwin umur 17 tahun dah lah spm nak dekat dengan orang yang aku tak cinta. pilihan family macam kuno gila" balasku sambil duduk di buaian dekat taman rumah. mel pulak duduk di atas riba aku."kadang-kadang kita perlu korbankan perasaan kita demi kebahagiaan orang lain. inshaallah kau akan bahagia dengan pilihan family. kau kenal lah dia dulu. zhafran ni budak baik dan sangat hormat ngan parents. aku bukan nak puji dia sebab dia tu kembar aku tapi yang itulah kenyataan nya. aku harap kau buanglah sikap mengamuk, memberontak kau, kesian parents kau. jaga sikit air muka diaorang. kalau kau ada problem kau boleh jer ws aku. inshaallah mana yang aku boleh bantu aku akan bantu. okay lah aku rasa aku kena masuk dalam ni nanti mama aku cari kang" balas hafiz. " thanks" aku membalas. dia senyum sambil menganggukkan kepala dan berlalu pergi.
kejam sangat ke aku ni? teruk sangat ke aku? betul ke aku kena setuju dengan benda ni? ah baik aku solat istikharah. aku pon berlalu pergi masuk ke dalam bilikku. aku letakkan mel ke dalam bekas tidurnya. dan aku rebahkan diriku di atas katil. ah selesanya. aku terlelap.
kringgggg
aku bangun dari tempat tidurku dan melihat jam. "laaa awal lagi baru 3:30 pagi. sambung tidur balik lah" tiba-tiba aku teringat apa yang hafiz cakap. solat istikharah. entah macam mana aku tergerak hati untuk buat benda yang dia suruh. lepas habis jer aku terus beradu di katilku.
aku berjalan di sebuah taman yang cantik banyak bunga yang sedang berkembang. aku melihat ada seorang lelaki memakai sut dan membelakangi aku. tubuhnya sasa,tinggi,putih dan rambutnya disikat rapi. belum sempat aku menegurnya aku terdengar ada suara memanggilku.
"anilina,ani,alinnn bangun lah. kamu tak nak pergi sekolah ke? karang lambat baru tahu"aku terus terjaga bila aku terdengar jeritan mama. ceh mimpi rupanya. tapi siapa lelaki tu. haih pelik pelik pelik. eh dah pukul 6:45am lah. alamak habislah aku. aku terus ke bilik air untuk bersiap ke sekolah.
-tbc-
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
hye korang. bab 6 dah selesai. sorry lambat update sbab sejak habis spm ni sis busy sikit and idea pon x keluar banyak. tu yang jadi macam tu. btw korang rasa siapa lelaki yang dalam mimpi anilina tu eh? hafiz ke? zhafran ke? atau orang lain? kalau korang nak tahu tunggu bab yang seterusnya. jangan lupa vote and comment tau. xoxoxo
YOU ARE READING
MR AND MRS MEOW
Randomkadang- kadang cinta tidak harus dimiliki :) ikuti kisah hidup anilina yang berdepan dengan dua jejaka. apakah yang harus dia lakukan?