seperti mana yang aku minta papa dan mama setuju untuk aku berhenti sekolah dan belajar di rumah bersama guru persendirian yang papa dan mama upahkan. aku berasa sedikit tenang sebab aku tak payah hadap muka zhafran dan shasha buat sakit limpa jantung aku jer. tapi jauh di sudut aku rindu untuk menatap mata hafiz. entah kenapa sampai sekarang perasaan ini tak pernah padam walaupun aku cuba nafikan tapi dia tetap dalam hati aku. zhafran pula? hmm masuk harini dh 100 kali dia call and 150 whatsapp tapi semuanya aku ignore. malas nak layan. buat sakit hati je.
Hari aku berjalan seperti biasa. Cikgu amira ni sporting giler weh. Senang aku nak faham apa yang dia ajar. Ni buat aku sayang dia sesangat.
petang tu aku terus berlari me pintu utama bila terdengar bunyi loceng.. Hmmm siapalah agaknya yang mengganggu aku ni!! Bila aku bukak pintu manusia yang aku nampak adalah Zhafran. Huh take boleh ke dia give up jer. Aku tahulah aku ni cantik tapi tak yah lah nak menggila sangat. Eh kau ni angkat bakul sendiri pula." Hmm apa kau nak?" " awak saya nak betulkan keadaan saya and Syasya x der pape pon kitaorg just friend" balasnya. " OK dah habis" balasku. " awak kita kosong kosong eh" pintanya. " in your dream" balasku sambil tutup pintu( actually more to menghempas sebenarnya" erghh menyakitkan hati betul. Tengkorak dia kawan biasa biasa sedang kan sah sah dia n Syasya tu sepesen dua2 GATAL!!!"
Aku terus sambung study sebab lagi beberapa minggu nak exam. daripada aku sibuk fikir pasal diorang better aku fikirkan diri sendiri.
kring kring kring
jappppppppppppp
aku terus turun ke bawah dan menjawab call.
"hello siapa ni?" tanyaku
"tak guna punya kawan kau boleh tanya aku siapa selepas kau berhenti sekolah. erghhh geramnya aku. kau ni kalau aku humban kat tepi tasik lagi bagus.eiiiiiiiiii sakit hati aku" balas pemanggil disana
" woi lek ah jangan nak membebel macam akcik boleh tak? sakit telinga aku dengar kau membebel. ish" balas aku
"mana aku tak membebel kalau kau tinggalkan aku sorang-sorang kat sekolah tu" balas aleeya
"ya allah, relax lah bukan kau tak leh jumpa aku pon" balasku
"memang tak boleh jumpa pon. sape yang nak teman aku pergi tandas? sape nak cover aku time aku datang lewat? sape nak dengar aku membebel kat sekolah? sedih tau tak?" balas aleeya
"sekarang ni aku tengah confuse kau ni sedih ke atau marah" balasku
"tagune. both ngek"
"papelah weh kita bukannya tak boleh jumpa. time spm nanti aku still kena ambil kat sekolah tu gak. dont worry" balasku
"ye lah pape jer lah. dah ah weh aku nak chaw dulu ada meeting pebenda tah ni"
"pape jer lah cik busy"
-tbc-
sorry late publish korang. sis busy sekarang ni dengan assignment bagai so harini baru sempat and baru dapat ilham sikit
YOU ARE READING
MR AND MRS MEOW
Randomkadang- kadang cinta tidak harus dimiliki :) ikuti kisah hidup anilina yang berdepan dengan dua jejaka. apakah yang harus dia lakukan?