13

92 8 5
                                    

"apa awak buat dekat sini?" tanya zhafran.

"suka hati saya ah nak buat apa dekat sini. hmm ingatkan nak tengok wayang rupanya harini saya ternampak adengan tak senonoh yang dilakukan oleh budak bawah umur dekat public pula tu." balas aku dengan nada perli.

"kakami tak buat apa-apa pon" nafi zhafran

"ye ker? sejak bila encik zhafran kita ni gagap eh bila bercakap" jawabku

"mana ada gagap"nafinya

"pape jer lah zhafran. yang penting saya nak awak jelaskan apa hubungan awak dengan shasha?" soal ku tanpa perlu berselindung. aku dah nampak sarah macam nak hamburkan api jer kat dua ekor tu. baik aku tanya terus supaya keadaan x menjadi semakin teruk.

"saya dengan shasha tak ada papepon hubungan. kami just kawan" kata zhafran cuba membela dirinya sambil memberi jelingan kepada shasha supaya sokong dia namun apa yang shasha buat lagi memeningkan otak dia. boleh pulak shasha peluk pinggang dia. aduh gawat ni.

"wow kawan eh? sampai boleh peluk bagai. tak cukup dengan peluk boleh pulak kau bagi si shasha tu cium pipi kau. hebat nya korang nyer relay as kawan sampai peluk cium bagai" balasku.

"eh kau jeles ker?" tanya shasha

"jeles? kau cakap woi minah mana kau punya maruah? kau letak maruah kau dekat mana? dekat tapak kaki ke? senangnya kau bagi lelaki peluk kau. boleh pula kau bangga bila kau cium pipi lelaki yang bukan muhrim kau. yang paling memalukan lagi lelaki tu tung sepupu kau sendiri dowh. kau tahu tak perangai kau ni buat orang lain pandang serong kat kau. bertaubat lah shasha tak malu ke? kalau kau kesian kat diri kau. kau fikir lah mak bapa kau. kau tak kesian ker kat dorang sebabkan perangai kau dorang boleh dapat malu tau. and zhafran bawa insaf kau tak malu ker atau kau ni jenis orang yang tak reti bersyukur? dah dapat tunang yang perfect pon kau still nak menggatal. aku tak tahu lah apa yang alin akan buat lepas ni. kalau alin putuskan pertunangan korang pon aku setuju. so time tu kau tak payah lah merayu minta tolong aku nak berbaik dengan alin.so alin jom kita blah kat sini. aku rasa berbulu plus panas plak aku kat sini" ujar si sarah. dan dia terus menarik aku jauh dari zhafran dan shasha. aku pon ikut jer lah apa yang minah tu nak pergi. lantak ah dorang nak buat apa. yang penting aku dah tekad aku nak putuskan pertunangan ni.

sesampai jer dekat tempat parking kereta aku dan sarah terus masuk ke dalam kereta. aku pon apa lagi empangan air aku terus pecah ah. mana aku tak nangis orang yang aku mulai sayang ada scandal dengan sepupuku sendiri kot. mana aku tak frust.

" beb dah ah tu. tak yah nangis. rugi kau membazir air mata kau dekat lelaki  tak guna tu. bukan kita boleh jadikan benda tu boleh jadi mimpi" pujuk sarah.

"hmmmm tapi sedih dowh. kenapa dia buat aku macam ni? kenapa sekarang? kenapa time aku dh mula sayangkan dia? kenapa weh kenapa? dia tak tahu ke sakitnya hati aku ni bila nampak apa yang dia buat dengan shasha sepupu aku sendiri weh. aku rasa sakit sangat" balasku sambil pukul dada aku. bagi menghilangkan sebak di dada.

"dah dah beb jom balik sekarang. jangan dilayan kan sangat perasaan sedih kau. ingat kita lagi sebulan nak spm."pujuk sarah.

aku terus drive hantar sarah dan pulang ke rumah ku.

sampai je rumah mama dan papa ku dah berada di hadapan pintu. aku terus peluk mereka dan secara tak langsung air mataku mengalir.

"kenapa ni alin, cuba cerita dekat mama" pujuk mamaku dan bawa aku ke ruang tamu. aku pon cerita lah apa yang berlaku tadi dekat mama dan papa ku dan aku tunjuk gambar yang zhafran dan shasha berpelukkan.

"ya allah mama tak sangka pula zhafran ngan shasha boleh buat alin macam ni" jawab mama

"apa yang alin nak buat? papa ikut je apa yang alin nak" balas papa

"pa ma boleh tak alin nak ambil home school and buat masa sekarang alin tak nak jumpa zhafra, shasha and keluarga diorang please" balasku

mama dan papa berpandangan antara satu sama lain dan akhirnya mereka bersetuju dengan apa yang aku nak.

"thanks ma pa. sayang both of u" jawab ku sambil mecium pipi mereka sebelum naik masuk ke dalam bilik.

di dalam bilik aku menangis sepuas hati.entah kenapa aku rasa lemah sangat ketika ini. tidak aku duga orang yang aku bagi kepercayaan untuk pegang hati aku akan memusnahkan hati aku dengan kejam. erghh lelaki semua sama

aku buka phone aku dan mendapati bahawa banyak giler missed call and Whatsapp dari zhafran. erghh apa lagi mamat tu nak? tak cukup lagi ke dia tipu aku. and aku terus block zhafran. padan muka. malas aku nak layan penipu. setelah itu aku terus tidur bersama tangisan kekecewaan.


-tbc- 

heyyo selesai gak chapter 13. sorry update sikit sebab tak der idea huhuhu.kalau korang nak ta apa yang akan jadi kepada hubungan zhafran, alin,shasha dan hafiz. korang kene tunggu next chapter yang akan dipublish dlm masa terdekat ni. jangan lupa vote n comment. tq xoxo


MR AND MRS MEOWWhere stories live. Discover now