Bab 6

1.5K 40 0
                                    

'Manalah pujaan hati aku ni, dah la panas ni. Dengan jaket hitam aku semata-mata nak cover uniform. Takkan tak habis kerja lagi. Syoba tunggu jap tau. Tunggu cikgu awak jap tak keluar-keluar lagi ni.' Pujuk Azra kepada anak kecil, Syoba. Syoba hanya diam sambil menunjukkan memek muka. Tekad benar Azra menunggu Audra di luar sekolah semata-mata untuk berjumpa dengan pujaan hatinya.

Kelihatan kereta Iriz Merah kepunyaan Audra keluar dari perkarangan sekolah. 'Ha itu pun. Oii Mawar berhenti!' Jerit Azra sambil berlari menahan kereta Audra.

'Audra, tu bapak budak kereta yang kau langgar tu kan?! Dia kejar kau laa!' Kata-kata yasmin membuatkan hati Audra berdebar. Seraya itu Audra memberhentikan keretanya di tepi bus stop sekolah. Lantas Audra keluar dari kereta. Yasmin hanya memerhati tindakan Audra yang acah-acah berani.

'Weh penat aku berlari semata-mata nak kejar kau tau tak Mawar! Kenapaa kau tak angkat call aku malam tadi? Membazir kredit aku je kena voicemail!' Ucap Azra sambil tercungap-cungap. Peluh menghujani dahinya.

'Siapa suruh call malam2? Tak reti nak tidur ke? Tak tahu waktu orang nak berehat?' Ujar Audra selamba. Dalam pada itu dihulurkan sapu tangan kecil bewarna merah jambu yang dikeluarkan dari poket seluarnya kepada Azra. Kasihan, berpeluh-peluh Azra.

'Diii.. Diaa bagi sapu tangan dia? Peh jawab dia memang aku tak pulangkanlah sapu tangan ni!' Monolong Azra sambil mengucapkan terima kasih pada Audra.

'Kenapa awak beria sangat nak jumpa saya?' Ujar Audra selamba.

'Beria kau cakap? Ganti rugi kereta aku kau tak bayar lagi kan? Toksah banyak cakap, malam ni jumpa kt Hagen Dazs KLCC jam 2100. Kau jangan lewat. Sekolah kau pun aku boleh cari, jangan sampai rumah kau aku cari sekali. Bye Mawar!' Ujar Azra seraya terus melangkah pergi. Reaksi Audra seperti tepinga pinga.

'Ehh Encik, eh awak! Malam ni? Eh sapu tangan saya! Ehh kenapa panggil saya Mawar? Saya Audra bukan Mawar!' jerit Audra namun diendahkan Azra.

'Aduhh ni dah macam date la pulek nak jumpa-jumpa bagai. Have a date dengan gangster pulak tu!' Omong Audra perlahan sambil menuju masuk ke dalam kereta. Ada sedikit riak risau di mukanya.

'Audra apesal bapak budak tu kelam kabut je dia?' Ujar Yasmin penuh pertanyaan.

'Ive a date with him. Matilanok. Cikgu date dengan gangster kawasan? Nonsense nya!' Keluh Audra sambil mengenakan seatbelt.

Tingg

Insyarat whatsapp masuk di Ip6 Audra.

AszraArifie: Malam ni jangan bawa kawan Yang selalu  bersama dengan kau tu. Hanya kau dengan aku. Love U Mawar! Jangan lupa!

'Eyuuuuu' Perkataan jengkel itu keluar dari mulut Audra. Geli betul dengan whatsapp yang dihantar Azra. 'Belum apa-apa nak kata i love you bagai. Gila ke?' Monolog Audra sambil meneruskan perjalanan.

Yasmin hanya memandang riaksi kawannya dengan penuh tanda tanya.

Cinta Si Abang LorengWhere stories live. Discover now