'Kenapa dia panggil aku Mawar? Jauh kot nama aku dengan nama Mawar tu. Dah la sapu tangan aku dia rembat. Benci betul! Dah la garang! Ingat aku takut ke dengan kau Mr Bossy?! Selisih 44 malaikat la kalau nak berjodoh dengan kau! Dahla gangster!' Omel Audra sambil mengenakan make up nipis di mukanya. Tudung satin bercorak rose merah terletak kemas di kepala. Gabungan kemeja tanpa corak berwarna merah jambu dan juga palazo merah menaikkan lagi seri diri Audra.
Kereta dipandu laju menuju destinasi yang ditetapkan.
.............................................................................
'2105, lewat 5 minit. Denda, belanja saya aiskrim kt sini.' Arah Azra kepada Audra.Audra yang sedang mengemaskan kedudukannya hanya mengerling tajam ke arah Azra.
'Mawar, awak cantik sangat malam ni..' Ucap Azra sambil melemparkan pandangan yang membuatkan hati Audra sedikit cair.
Audra membalas pandangan Azra dengan tidak sengaja 'Ya Tuhan, perasaan apa ni... ' cepat-cepat dia mengalihkan pandangan ke tempat lain.
'So Mr Bossy, jangan lengahkan masa saya, berapa bayaran untuk kereta pesona awak yang saya rosakkan tu?' Ujar Audra selamba.
'Tak mahal sangat pun bayarannya. Awak jadi girlfriend saya.' Ujar Azra sambil melemparkan pandangan serius pada Audra.
Mata Audra buntang melihat Azra. 'Mr Bossy ni ada mental illness ke? Dah la panggil aku Mawar. Tiba-tiba request jadikan aku gf dia. Eeeee out of mind!' Audra bermonolong sambil mengerutkan dahi.
'Awak tak payah kerutkan dahi awak. Saya takda masalah mental pun. Saya memang nak awak jadi girlfriend saya, teman wanita saya, kekasih saya, bakal wife saya, bakal ibu kepada anak-anak saya nanti, Mawar.' Sekali lagi, reaksi Azra betul-betul kelihatan serious.
Audra masih lagi dia tanpa sebarang respon. Terkejut dengan tindakan Azra.
YOU ARE READING
Cinta Si Abang Loreng
Любовные романыmacam pelikkan? tak lama mana pun aku kenal si aszra tu. namun dialah yang berada di sisi aku sekarang. syukur. asyraf? kenapa sekarang kau munculkan diri?