'Kau kena kahwin dengan aku.' Zarith Fahri.
"Asal pulak aku tak nak lah umur aku baru je 23 tahun lama lagi masa muda aku." Astillah Soraya.
"Aku pun tak naklah, kau fikir aku nak sangat ke. Sekali aku petik 10 yang mendatang tau.. Dah lah malas nak gaduh dengan kau ni. Baik aku sambung cerita. Kau ingat tak waktu aku nak ambil kau dekat airport aku ada peluk kau kan lepas tu aku ada bagi bungakan, rupa rupanya ada orang perasan aku. Ada ke patut diorang ambil gambar pastu pergi viralkan tak ke bodoh. Mana aku nak letak muka aku ni." Berkerur-kerut dahi Zarith Fahri menceritakan situasi yang sedang berlaku dalam hidupnya.
"Owh aku lupa kau kan pelakon terkenal dekat Malaysia semua tergila gilakan kau. Tapi aku tetap tak nak kahwin dengan kau, siapa suruh kau peluk aku waktu tu pastu bagi bunga kat aku salah kaulah asal nak tarik aku sekali. Pandai pandai settle sendiri okay..." balas Soraya acuh tak acuh. Padahal dalam hati meletup-letup bagaikan bunga api.
"Ahh tak ada, minggu depan aku akan post dekat instagram BAHAWASANYA KAU BAKAL TUNANG DAN BAKAL ISTERI AKU untuk settlekan benda ni. Lagipun esok mama papa aku akan pergi jumpa mommy daddy kau. Ha.. lepastu minggu depannya lagi aku akan meminang kau dan pada minggu yang sama juga mungkin hari Jumaat dan kau akan bertunang. Dah dah tak payah nak tanya apa apa semua dah settle dah kau cuma ready je .." Jus oren didalam gelas disedutnya menggunakan straw.
"Cepatnya. hmm tengoklah kalau aku tak lari maksudnya aku setuju kalau aku lari maksudnya padanlah muka kau..."
-------------
Ke esokan harinya. Datang lah mama dan papa Si Zarith Fahri..
Pada pagi itu riuh sungguh keadaan rumah daddy aku dengan kehadiran mama dan papa Zarith. Sebelum datangnya mama dan papa Zarith sempat aku membuat adunan pankek, tak sangka pula diorang datang pukul 9:30 pagi sempatlah diorang menjamah pankek buatan aku yang tak seberapa nak sedap tu tapi pujian dari BAKAL MAK MERTUA membuat hidung aku tak berhenti kembang kempis. Setelah sarapan mulalah sesi perbincangan antara orang tua ku dengan orang tua Si Zarith Fahri. Lama juga mereka berbual dari perbincangan yang serius sampai terkekeh kekeh diorang berbual .. Aku buat apa, aku buat bodohlah dekat sebelah mommy aku tersenyum macam kerang busuk. Aduh berat berat.
Lagu Writing's On The Wall nyanyian Sam Smith menggangu perbualan mereka.
''Kau nak apa, mama dengan papa kau dah datang rumah dah menggangu je.'' aku berlari ke tingkat atas untuk ke bilik aku.
''Assalamualaikum, tak reti nak bagi salam ke future wife oi. hahahahah.'' kedengaran suara ketawa Zarith. Annoyingnya rasa nak ketuk ketuk je.
''Waalaikumussalam future husband.. dah makan tak ada shoot apa apa ke.. ke nak aku shoot kepala kau pakai senapang gajah biar aku tak yah kahwin dengan kau..ieeeeieeiieie.." balasku. Aku rasa kalau ditangan aku ni ada senapang gajah. Memang betul-betul aku tembak. Kau buat hati aku ni macam pelari marathon.
"hahahahah, kau tembaklah hatiku ini dengan panah asmara mu, cinta mu dan kasih mu. hahaahaah, sebelum kau tembak aku, aku dah tembak kau dulu CINTA. Aku tengah rehat ni tu aku call kau, apa salahnya aku nak bakal isteri aku.. tak salah kan cinta.'' ergh geramnya aku..... kau sengaja nak buat darah aku memenuhi pipikan... habis merah pipi aku..
''Wahai sayang ku Zarith Fahri kata kata kau sungguh menusuk jiwa, bergejolak jiwa dan raga ku ini.. Kau tunggu Zarith kau tunggu kalau aku jumpa kau siap aku kerja kan.''tutt...... tamat lah sudah conversation mengarut dan tak penting kami..
Meluat betul aku dengan perangai si Zarith ni, tapi meluat-meluat sayang. Aku membetulkan solekan yang nipis di muka ku sebelum turun kebawah. Aih rancak lagi diorang bersembang. Satu demi satu anak tangga aku turuni, senyuman manis sudah aku persiapkan tak kan nak masam muka pulak dengan bakal mertua.
''Maafkan Soraya Aunty Reza, Uncle Mus sebab tetiba lari naik atas. Tak sopan betul Sorayakan.' dengan muka naif aku meminta maaf. 'Mommy Daddy maafkan Soraya juga tau sebab tetiba je naik atas, sorry tau daddy mommy.' kelip kelip mata. hahahaha.
''ehh tak apalah Soraya aunty okay je mesti anak aunty yang callkan.' tersenyum kambing aku, tau tau je aunty ni. Ada kuasa psikik apa.
''Aah aunty Abang Zarith call tadi (abang sangat) dia kata tengah rehat sebab tu dia call lepastu terputus.'' hahaha sebab aku yang putus kan malas nak layan orang senget macam Zarith tu.
''Okaylah Azhar aku balik lah dah lama kami di sini'' ucap uncle Mus kepada ayah ku
Mommy and aunty bersalaman dan melaga lagakan pipi mereka. Aku pun menyalam aunty Reza.
''Harini kan Sabtu, esok teman aunty pergi beli cincin pertunangan kamu dengan Zarith ya. Nanti aunty suruh Zarith ambil kamu. Aunty dah minta izin mommy dan daddy kamu mereka bagi. Esok tau jangan lupa.'' nanti Zarith ambil kamu tau..
''okay aunty'' teriak ku.
---------------------
Tuttt... ehh minah ni main tutup je nasib baik bakal isteri. Aku bersiap siap untuk scene seterusnya.
"Zarith happy je harini baru call girfriend ehh."tegur Shafiq Rahadian.Si Shafiq ni kawan aku dari mula mula masuk dalam bidang lakonan. Naik daun pun sesama cuma aku handsome sikit dari dia lah.. Hahaaha masuk bakul angkat sendirilah ya Zarith oi. Back to the story.
''hahahahha harini keluarga aku jumpa keluarga pihak perempuan.minggu depan in shaa allah bertunang. hahhahah I'm so happy uuuu tasha tashabar.' ujar ku
''Amboi kau happy macam tak ingat dunia. hahahhahhah dah scene kau dah nak mula dah tu''
''hmm okay kau halau aku BYE!.'' aku bergerak ke set dan meninggalkan dia termanggu manggu sendirian.. hahahah lantak kau lah Shafiq oi.
.....
ps: okay tak, ke membosankan, nad macam syok sendirikan hahahaha mohon gelak sesama...
esok in sha allah nad akan update haahahaha. nad syok sendiri lagi macam ada je yang nak baca.
YOU ARE READING
Astillah Soraya
RandomHanya disebabkan sekeping gambar,Astillah Soraya kena berkahwin dengan Zarith Fahri. Apabila cinta mendatang, bahagia mengiringi. Datanglah Aisy Daliya untuk merosakkan kebahagian Astillah Soraya dan Zarith Fahri. Pelbagai cara yang dilakukan oleh A...