Aku mengerling jam di dinding. "Dah pukul 1:00 pagi, ya Allah macam mana boleh tak sedar tadi baru pukul 12 malam. Cepat betul masa berlalu" Aku mematikan telefon bimbitku. Beberapa minit kemudian.
Ting.. ahh biarlah.
Ting..
Ting..
Aih makin diam makin menjadi nampak..
1:12 am Zarith Fahri
Assalamualaikum cinta.Dah tidur
ke cinta.Cinta kalau cinta dah tidur
mimpikan kita tau.. hahah
'Aduhmak dia ni nak buat lawak pun janganlah memalam aku nak tidur' aku meraup kasar rambut hitam milik ku. Aku membalas whats appnya.
1:15 am F.Wifey
Ehh sayang, sayang buat lawak ek.
Sayang tau cinta baru nak tertidur.
Lepastu tetiba pulak kau nak bercinta
cinta pulak. Nak buat lawak janganlah
memalam. Yang kau ni kenapa tak
tidur lagi esokkan nak pergi beli cincin
tunang. Kau tak tahu ke. Dah lah aku
nak tidur. Good night, jangan lupa baca
doa sebelum tidur. Bye.
Kenapa aku suka dia panggil aku cinta entahlah rasa di hargai. Ish kau ni suka dekat Zarith lah tu . Memang aku suka pun dulu okay dulu. Perkara lama jangan diungkit okay.
Ting..
11:16am Zarith Fahri
Aku baru balik dari shooting aku letih
lepastu aku teringat dekat kau sebab
tu aku mesej kau.Ya aku tahu esok
beli cincin tunang mama bagi tau tadi,
jadi jangan lambat pulak. Esok pukul
10 pagi sharp mesti siap.Okay good
night.
Zarith. Mesti kau letih kan. Selamat tidur Zarith, jangan lupa mimpikan aku juga. Whats app yang di hantarnya aku biarkan tergantung.
-------------
Telefon bimbit ku berbunyi menandakan ada panggilan masuk. ''Who's there?''ucapku dalam ton baru bangun tidur+malas+tak gosok gigi hahaha.. errr..
''Assalamualaikum cinta'' aku bangun daripada mimpiku.
''Zarith! sekarang pukul berapa'' soalku dalam nada terkejut , dah pukul 9:30 pagi aduh mak. Dengan pantasnya aku mencari towel. '' Ya Allah time time ni pula towel menghilang kan diri.. Bila pulak kau kena culik ni towel oi''
''Cinta baru bangun cinta, kan sayang dah cakap kena sharp.'' dengan tergopoh gapah nya aku menuruni tangga. dengan rambut tak bersikat, gigi tak gosok. Aku bergerak ke ampaian. Langkah ku terhenti apabila terlihat sosok seorang lelaki di dapur sambil mengisi nasi goreng di pinggan.
''Cinta sayang tengah sarapan ni. tau tak dekat mana''tanya Zarith.
Jawab ku tanpa menggunakan telefon 'T tahu dekat rumah aku tengah cedok nasi goreng. Mommy ni kenapa tak kejut Soraya.''' Zarith hanya ketawa melihat rupaku . ish aku cepuk jugak mamat ni karang ni elok elok makan nasi nanti tak makan apa apa..
''Mommy ingat Soraya dah bangun rupanya belum, ha yang kamu ni tak malu ke bakal suami kamu tengok kamu dalam keadaan yang tak berapa nak .. faham faham lah sendiri'' balas Puan Maya Haslina.
''Tadi Soraya kelam kabut sebab ni la Zarith ni tetiba call lepas tu nak cinta cinta bagai geli tau tak Zarith oi. Lepastu towel Soraya kena culik sebab tu Soraya turun nak ambil kat ampaian tetiba ada pulak dia ni. Dah lah Soraya nak siap. Kau tunggu tau Zarith kalau kau tak tunggu siap kau.'' dengan muka entah macam mana aku mengambil towel dan naik ke atas.
-----------
''Who's there?'' nampak sangat buah hati aku ni belum bangun.
''Assalamualaimualaikum cinta'' Aku sudah melangkah ke dalam rumah Aunty Maya dan di ajak ke ruang makan untuk bersarapan.
''Zarith sekarang pukul berapa?'' soal Soraya kepadaku. Nampak sangat baru bangun tidur terkejut mak ngah kau kan, itu lah siapa tidur malam malam lepastu bangun lambat.
Aku membalas ''Cinta baru bangun cinta,kan sayang dah cakap kena sharp. '' aunty Maya tersenyum melihat karenah ku melayan Si Soraya.
''Cinta sayang tengah sarapan, tau tak dekat mana'' soal ku. Tiba tiba muncul Soraya yang dalam keadaan comot datang ke arah ruang makan. Dengar jawapannya membuatkan aku geli hati melihatnya. Sebabtu lah aku makin sayang dengan kau tu tak. Soraya hanya memandangku dengan pandangan tidak berpuas hati.Aku hanya tersenyum.
-------------
Aku menyarung short dress. dan turun ke bawah.
Zarith sedang duduk bersama Mommy di ruang tamu. Aku melangkah ke arah mereka.
''Mmy Soraya pergi dulu dengan Zarith tau mungkin lambat sikit tau.'' ujar ku. Tangan mummy aku salam.
''Aunty Zarith bawa Soraya keluar ye''
''ha iya, hati hati tau bawa kereta tu Zarith jaga anak aunty elok elok. Kirim salam dengan mama dan papa tau.'' ujar mama.
Aku dan Zarith masuk ke dalam perut kereta dan melambai ke arah mama.
Meluncur laju kereta yang di pandu oleh Zarith.Akhirnya tiba juga kami di sebuah kedai emas . Terlihat aunty Reza yang melambai lambai ke rah kami.
-------------
Cincin sudah di pilih. Aku , mama dan Soraya pergi ke restoran yang berdekat kedai emas tersebut. Kami memilih tempat yang agak tersorok sedikit kerana bimbang aku akan di datangi oleh peminat. Ceyh perasan. Mama pulang terlebih dahulu kerana ada urusan di spa miliknya.
'' Cinta nak pergi mana lagi.Biar sayang bawakan' soal ku.
''Isyh kau nikan tak payah lah nak cinta cinta malu lah. Taknak pergi mana mana nak balik boleh tak.'' Soraya membuat muka kerana memujuk ku untuk pulang kerumah. OMAIGAD cair betul aku tengok si Soraya ni. Aku terkam juga karang minah ni.
Lama kelamaan mata si Soraya terlelap akhirnya tidur di dalam kereta sebelum ampai ke rumah. jam menunjukkan jam 2 petang. Akhirnya tiba dirumah Soraya.
'' Cinta hati bangun.'' krik krik tiada sebarang reaksi dari wajah mulus Soraya . Akhirnya aku mencempungnya dan memberi salam.
"Haih berat jugak kau ni. Makan apa lah minah ni.''ujar ku.
''Aku dengar lah, aku tak suruh pun kau angkat aku kan kau yang nak sangat. Kau boleh je kejut aku tadi." jawab nya
"Nk aku campak kau ke baik kau diam dah nak sampai bilik dah pun. Tolong buka kan pintu. Haiyo minah minah."
Aku menurunkannya dan turun kebawah untuk pulang.
ps:sorry bab ni agak ha hahambar sikit.. nad harap korang suka cerita ni. bye selamat malam ,xoxo nathirah
YOU ARE READING
Astillah Soraya
RandomHanya disebabkan sekeping gambar,Astillah Soraya kena berkahwin dengan Zarith Fahri. Apabila cinta mendatang, bahagia mengiringi. Datanglah Aisy Daliya untuk merosakkan kebahagian Astillah Soraya dan Zarith Fahri. Pelbagai cara yang dilakukan oleh A...