Selesai sudah majlis resepsi di belah pihak perempuan. Majlis resepsi pihak lelaki akan berlangsung lagii dua hari. Zarith kata malas menunggu seminggu kemudian kerana terlalu lama. Aku hanya mengiakan saja. Pada majlis resepsi aku mengenakan wedding dress berwarna putih.
Saudara mara ku semakin lama semakin berkurang kerana ramai yang sudah pulang ke rumah. Hanya tinggal beberapa orang sepupuku yang masih rancak bersembang dengan adik aku, pak su yang belum berkahwin dan beberapa orang rakan daddy. Zarith pula,masih bersembang dengan tetamunya. Mama dan papa dah lama balik sebab di rumah keluarga Zarith pun ada saudara mara mereka. Aku buat apa nak naiklah nak tunggu apa lagi. Badan dah melengas walaupun aku sudah menukar baju rumah, bukan baju tidur tau kiranya baju rumah yang cantiklah. Kome bayanglah sendiri okay. Aku minta izin mommy and daddy dan saudara mara yang masih ada untuk naik ke bilik. Ada juga kena kacau, apa lagi dengan paksu umur beza 10 tahun je kiranya boleh rapatlah kan. Mulalah dia kata malam nanti hati hati tau, banyak hantu faham fahamlah siapa hantu tu kan, tak faham lagi si Zarith Fahri itu lah. Aku senyum je lah tak larat nak marah dah pun.
Melangkah sahaja kaki ku ke dalam bilik aku terus mencapai towel pakaian yang berada di dalam dan baju tidur. Sengaja aku memakai baju tidur yang di belikan oleh adik aku kerana apa.... hahahha sebab baju tu seksi. Bukan tak rasa takut nak pakai baju tu tapi sengaja, bior dia tak tenteram sikit hahahah. Lagipun aku period sebab tu berani kalau tidak berbaju kelawar lah aku ngeri doh. Aku mengisi air di bathtub memasukkan sabun supaya berbuih. Dah berbuih masuk lah nak tunggu siapa lagi. Takkan nak tunggu Encik Zarith kot. Tengah seronok berendam terdengar suara pintu bilikku di buka. Aku terus melihat pintu bilik air alamak macam mana aku tak perasan aku tak kunci pintu.. Aku memang cenggini suka pintu bilik air tak berkunci sebab takut. Apa lagi aku bingkas bangun dan bergerak ke pintu, malang tidak berbau belum sempat aku mengunci pintu, pintu sudah di buka terlebih dahulu. Dengan kelam kabutnya aku bergerak masuk ke dalam bathtub. Aku membuat muka selamba, 'Harap haraplah di tak nampak' gumamku.
Apa tengok tengok Encik Suami tunggu aku siap dulu baru kau pulak mandi. Ikut giliran please. Muka si Zarith ni dah kenapa senyum lain macam je.
'Tak nak' jawabnya dia semakin dekat di bathtub. Anyone tolonglah aku.' Hahahah memain je cepatlah sikit aku pun nak mandi.' fuh alhamdulillah nasib baik tak naik hantu tadi. Akhirnya dia keluar daripada bilik air. Aku dengan segeranya membersihkan diri aku dan memakai baju. Bila aku keluar alangkah terkejutnya aku dia hanya melilitkan towel di pinggangnya. Dia hanya memandangku. 'Soraya cover cover, muka jangan merah please.' Aku melangkah ke meja makeup untuk memakai night cream dan sebagainya.
'Encik suami tak nak mandi...' dengan suara meleret. 'Ke nak aku mandikan..' Ehh eh apasal ni tetiba je tarik tangan aku. ' Asal tarik tangan aku tetiba ni'
'Kata nak mandikan. Jadi aku tuntutlah.'dengan suara,muka ieeieieeiei. Menyesal aku cakap itulah tak fikir masa jangka panjang dan jangka pendek. Kan dah kena balik.
-------------------------
'Ambil kau nak usik aku kan biar aku usik kau balik. Tau terkejut. Aku tau lah kau period mommy dah bagi tau. Owh sebab tu kau sengaja pakai seksi seksi biar aku terseksa. Bijak lagi kau bijak lagi aku. Hahahahaah.' gumam ku.
'Ehh aku memain je dah dah kau pergi lah cepat' tau cuak kalau tak berani angat... Ambil kau sebiji.
' Hahahhahahaha, itu lah nak kenakan aku kan terkena balik. Aku tau kau period.' tangannya aku lepas kan dan bergerak ke bilik air. Dengan muka penuh geram dia duduk kembali ke bangku meja soleknya.
---------------------------
'Hek eleh mamat ni tau tau je aku nak usik kau. Macam mana kau tauu aku period.'
'Mommy bagitau.'
Mommy ni jahat lah kalau tak mesti jadi rancangan Astillah Soraya menjadi. 'Huargh, mengantuklah' aku menarik selimut dan masuk ke dalamnya. ' Haaa leganya belakang selepas berjam jam melayan tetamu. Love you tilam. Akhirnya aku terlelap.
------------------------------
'Haih lasak betul si Soraya ni tidur, selimut pun terbang ke sengaja je ni. Dah lah baju tidur kau terselak nampak tau peha kau yang putih tu. Geram aku. Gigit kang baru tau. Mau tinggal bekas.'ucap ku dengan perlahan.
'Aah sengaja ingat tak boleh dengar ke. Gigitlah gigit kalau berani. Aku gigit kau dulu ' amboi beraninya betul betul gigit kang.
Aku mengambil selimut dan menyelimutkannya. Aku berbaring ke sebelahnya. Oh mak kau belum sempat naik ambil posisi dah kena peluk. Ganasnya kau.
'Soraya oh Soraya kalau kau nak peluk aku pun tunggulah aku belum ready lagi niha.' usik ku.
'Haa.. maaf maaf bantal peluk dah jauh sangat pergi hujung tu malas nak ambil. Ambilkan please' dengan muka mamainya.
'Kejap aku ambil kan itulah lain kali sepak lagi bantal peluk tu jauh jauh' Soraya soraya.
Akhirnya kami tidur dengan aman dan damai. Si Soraya ni memang kena peluk orang kot baru boleh tidur. Peluk lah peluk aku dah ngantuk tahap gaban dah.
ps: Maaf kan saya.. saya belum ada pengalaman lagi. Maklumlah belum berkahwin. Umur pun baru berapa je. Harap pa readers menggemarinya..
Kalau tak faham ke boleh bagi tau saya sanggup menceritakannya kembali. Jangan lupa vote dan komen. Ajak kawan kawan baca cerita yang tak seberapa ni okay. Love you
Nathirah___
YOU ARE READING
Astillah Soraya
CasualeHanya disebabkan sekeping gambar,Astillah Soraya kena berkahwin dengan Zarith Fahri. Apabila cinta mendatang, bahagia mengiringi. Datanglah Aisy Daliya untuk merosakkan kebahagian Astillah Soraya dan Zarith Fahri. Pelbagai cara yang dilakukan oleh A...