BAB 7

915 22 2
                                    

'Kompang di palu pengantin baru, duduk bersanding tersipu malu.' hari ini hari persandingan di belah pihak lelaki. Keluarga aku sudah tiba beberapa jam sebelum majlis bermula. Baju dari pihak perempuan berwarna emas. Manakala pihak lelaki menggunakan warna pink. Baju persandingan kami kali ini agak tradisional. Aku memakai kebaya labuh berwarna merah bersama songket. Zarith pula memakai baju melayu ala bangsawan melayu. Gitew. Baju kedua pula aku memakai baju warna putih ala ala Cinderella dan dipadukan bersama batik. Zarith pula memakai suit berwarna hitam juga dipadukan bersama batik.

------------

Selesai sudah majlis persandingan di rumahku. Banyak juga pihak media yang hadir. Letih melayan kerenah para tetamu dan juga pihak media. Tidak ketinggalan juga rakan rakan artis. Bukan main puas aku hari ini kena usik. Muka soraya tak habis habis merah. Pada malam ini kami terus pergi ke hotel. Papa belanjalah katakan. Maklumlah saudara banyak. Adik beradik mama 6,papa pula 4 penuh lah rumah sampai bilik pengantin pun deme tibai. Akhirnya pengantin baru ni mengalah, takpe lebih banyak privasi. Baju baju pun sudah di pack. Apa lagi cabutlah. Aku meminta izin pada semua sebelum pergi ke hotel. Lebih kurang pukul 9:30 malam akhirnya kami tiba ke hotel.

------------

Masuklah kami kebilik hotel setelah mendaftar masuk. Aku terus membaringkan diri di atas tilam yang empuk itu. ' Ah leganya belakang. Satu hari duk layan tetamu .' Selfie di ambil lalu di post ke instagram. Caption. ' Finally we arive at hotel. Wink wink.'

'Cinta pergi mandi. badan tak melengas ke. Nak dekat sehari juga cinta tak mandi.' ujar Zarith kepada ku. Ish mamat ni aku tengah main phone sat gi aku pergilah. Dia pun tak mandi lagi. Sibuk hal orang.

'Nantilah sayang. Give me five minutes . Okay. Dah lama cinta tak pegang phone' ujar ku. Sekarang mood aku betul okay. Dah terpanggil dia sayang kan panggil jelah. Bukan sesiapa pun suami sendiri.

'No no. Tak ada lima minit,lima minit. Baik mandi sekarang sebelum sayang campak cinta dalam bath tub.' 

'Yelah yelah nak mandilah ni.' dengan muka sengaja di buat buat merajuk aku melangkah ke beg untuk mengambil tuala. Sengaja aku melucutkan baju aku depan Zarith. Don't worry I pakai singlet okay. Safety untuk diri sendiri. Kalau tidak lagi 9bulan 10 hari aku jadi mommy lah jawabnya. Aku pun melangkah ke dalam bilik mandi.

----------------

Eh, eh cinta ni buka baju depan orang. Nanti aku terkam baru tau. Sengaja bagi aku terseksa. Tunggu kau. Heheheheh(gelak jahat+nakal). Aku pun membaringkan diri di atas tilam. Oh my god lega nya.... Akhirnya aku terlelap. Letih sangat nampak gayanya.

-------------

Boleh pula dia tidur, mandi pun belum.Tak apa line clear. Aku hanya memakai towel dan keluar dari bilik air untuk mengambil baju. Aku terlupa nak ambil tadi, kelam kabut sangat. Perlahan-lahan aku menyelongkar beg pakaian supaya tidak mengejutkan Zarith. Alangkah terkejutnya. Sebuah tangan melilit di pinggang ku. 'Oh mak kau.'latah ku.' Sayang apa ni peluk peluk cinta. Nak peluk pun tunggulah cinta pakai baju dulu.' Seriau weyh. Siapalah tak terkejut tetiba je kena peluk. Lagi satu tuala aku ni pulak menggatal nak jatuh.Makin kuat pulak dia peluk.

'Hmm wanginya awak cinta. Bau coklat. Rasa nak gigit gigit je.' ujar Zarith dengan genit. Amboi makin menjadi mamat ni tak boleh jadi. Tadi elok je tidur ini boleh pulak bangun.

'Sayang lepaslah nanti ada juga yang kena..... a..' apahal tetiba hilang idea ni weyh. Kawan kawan help me. I'm not ready. 

'Tak nak .... kena apa cinta?' tanya Zarith dengan mengada.Aku menyiku zarith.  Ha ambil kau aku dah cakap lepas tak nak lepas padan muka kau.

'Aduh'.

'Padan muka kau aku cakap lepas tak nak lepas. Padan uka bwerk.' Aku menjelir lidah kepadanya yang sedang mengaduh kesakitan. Aku pun masuk ke bilik mandi semula untuk memakai baju.

------------------------------------

'Nad towel. Pergi mandi. Badan dan busuk macam kambing. Pergi mandi cepat.' arah Soraya.

'Iya Cinta nak pergilah. Tau tak masih sakit lagi. Kuat sangat.' ujar ku dengan nada merajuk.

' Itulah cinta cakap lepas, lepas lah kan dah kena. Lain kali buat lah lagi ye.' dengan senyuman perli nya tu.

'Okay nanti sayang peluk lagi. Lagi kuat dari sebelumnya. biar padan muka Cinta.' balasku. Mukanya sudah memerah. Menahan geram dan malu. Dia terus bergerak ke tilam dan menarik selimut ke seluruh badan nya. Aku hanya ketawa kecil melihat tingkahnya.

Selesai mandi. Secara tiba tiba Soraya memeluk ku.

'Sayang takut tadikan ada bunyi pelik tau.' dia mengeratkan lagi pelukannya. Tau takut.

'Tak ada apa apalah. Pergi sambung tidur nanti sayang datang ya.' pujukku. Sambil mengusap usap belakangnya. eit cop. Minah ni tak pakai bra ke apa. Baru aku menduga, terlihat di bawah tepi katil bra si Soraya. Aduh mak minah ni. kau mendera jiwa dan ragaku. Sabar sabar belum waktunya Zarith.

'Okay. Cinta pergi tidur balik..' fuh tergugat iman oden. Aku memakai krim malam dan sebagainya sebelum tidur. Akukan pelakon mestilah jaga semua benda tu. Aku pun bergerak ke sebelah Soraya dan berbaring di sebelahnya. Aku membelai belai rambutnya. 'Soraya kau tau tak aku dah lama suka dan cinta kan kau. Kau tak sedar ke. Dari sekolah menengah kowt.' ujar di dalam benak ku. Sambilku mengelus elus rambutnya. Matanya dibuka dan cup bibir ku dicium.

'Good night, jangan minta lagi. Cukup eik' ujar nya dengan matanya perlahan lahan tertutup kembali. Aku mengucup dahinya. Syahdunya.

'Good night Cinta.'.....

ps: okay tak okay tak. mohon mohon le vote dan komen pendapat anda. Enjoy!! and good night.

xoxoxo

Nathirah_

Astillah SorayaWhere stories live. Discover now