ーprolog

700 108 296
                                    

" JEON SOMI ! BANGUN ADA ORANG MASUK MINANG ! "

Aku terjaga dari tidurku apabila terdengar jeritan dan pukulan kuali karat omma . Dengan malas , aku bangkit dari katilku dan mencapai tuala untuk mandi . Omma turun ke bawah semula bersama kuali dan senduk ditangan untuk menyiapkan sarapan . Aku keluar kembali dari bilik mandi selepas tersedar yang aku lupa lakukan rutin aku .

Dab .

Aku dab depan cermin sambil buat derp face . Takpe , still comel .

Selepas 20 minit bersiap , aku turun ke bawah . Aku mencapai sekeping roti yang sudah disapu jem strawberi lalu memakannya sambil menggalas beg untuk ke sekolah .

" Somi , duit belanja tak nak ke ? " jerit ommaku . Aku yang sedang memakai kasut , terhenti . Aku menyeluk poketku lalu mengeluarkan dompet dan melihat isinya . Okay ada lagi RM 12 , cukup lah tu .

" ma , duit somi cukup lagi "

Omma mengangguk . " Take care ya somi "

Hengko nampak tu ? Caring tak mak aku ? Jangan jeles yall !

Aku berjalan ke sekolah . Disebabkan bosan , aku menyumbat earphone ke dalan telinga .

Sesampainya di kelas , aku menuju ke tempat dudukku di belakang sekali . Okay lupa nak bagitau , aku ni tinggi orangnya kalah kwangsoo rm tu . Ha jangan memain .

Baru aku perasan , bestie aku tak datang lagi .

Aku bukak wattpad . Uuuu noti aku dah cecah 98 weii . Aku scroll scroll tengok tengok , rupanya author feveret aku update cerita smpai 97 chap . Okay author mimpi apa ni---  btw , lagi satu noti ni ada sorang wattpader ni gi vote ceghita aku . Eh jap , vote . VOTE ?! WEH AKHIRNYA CERITA AKU DAH CECAH 10 VOTES . Please congrats me . Siapa wattpader bertuah ni ? Aku nak follow dia and spam dia .

sexykkamjong-

Okay lepas baca username dia , terus aku rasa nak tarik balik kata-kata aku . Tapi , dia dah tolong aku cecah 10 votes . Tau tak susah nak cecah 10 votes , dua tahun kot aku tunggu . Jadi aku kena balas jasa dia .

Aku tekan button follow , dan aku pergi kat ruang conversation dan tulis something .

Hai ") thx for reading and voting my ff  ♡

Selesai aku menaip , aku stalk dia punya acc . Oh , dia ada works la ! ehh cikgu dah masuk , tapi cikgu bukan sorang , ada dak laki kat sebelah dia . nanti ah aku baca .

" Good morning songsaenim "

" Good morning class , you may sit now "

Ergh cikgu selalu cemtu . good morning class . CLASS ?! Cikgu ni vangang ke apa ? Murid dipinggirkan , kelas diutamakan heh nyampah edenn .

Cikgu tengah perkenalkan dak laki tadi . Hm buang masa je cikgu ni , lebih baik kita gunakan masa yang ada untuk belajar walaupun aku ni sewel sikit tapi otak aku masih berfungsi dengan jaya nya tau .

Angan ku terhenti apabila dak laki tadi tetiba datang ke arah meja aku . Woii kau nak buat apa ni hah ?! Aku bagitau cikgu ! Ehh---

ANDWAE APESAL DIA DUK SEBELAH AKU ?! eii sombong , tak tegur aku langsung . Dah lah duk tempat bestie aku .

" Cikgu , tempat sebelah saya ni ada orang . Hyeri tak datang harini " aku berdiri lalu membantah selembut-lembutnya .

" Idc . Siapa suruh Hyeri tak datang ? Nanti esok Hyeri duduk tempat lain yang kosong " dengan selamba badak hidung besar cikgu jawab . Eii cikgu ni .

" tapi cikgu , bukan muhrim laki duduk sebelah perempuan . Nanti terpegang , acane ? Batal wuduk saya " aku takkan putus asa . Hyeri , i will protect you .

" idc . Macamlah awak tak pernah terpegang laki " cikgu sambung tulis kat papan hitam . Okay , plan aku tak jadi hm .

Aku bukak buku english . Mood nak belajar hilang . Semua salah cikgu . Kalau aku tak dapat semua A untuk exam , aku suh omma kecam cikgu .

Bila aku usya mamat sebelah ni , mmm .. bukan nak puji , tapi .. mamat ni agak hensem , dengan ketinggiannya yang serupa galah . Tapi aku lagi tinggi lah sebab kan tadi aku ada cakap aku lagi tinggi dri kwangsoo .

" Jeon Somi , what are u doing there ? "

" mmm nothing "

" please focus "

" nae "

Uish . Ni semua salah mamat ni ! Kena boikot dia ni . Eii bila boleh balik ni ? Tak suka lah . Aku nak Hyeri ! Bukan mamat ni . Jap apa nama dia ? lantak lah . Yang penting korang ingat nama aku *korek hidung*

•••

Akhirnya aku boleh balik . Aku tengok dak laki ni nak blah dah .

" apa nama kau ? " tanya aku .

" tadi cikgu dah bagitau , so aku taknak ulang " dia blah . Eiii , dia ni . Mintak kaki betul .

•••

Di rumah , aku dah selamat mendarat atas katil empukku . Aku bukak phone . Ada noti kat wattpad . Ni mesti kkamjong kejadah tu .

Oh yeah dia followback aku . Dan dia balas ,

Hai ") no prob . Ff awak best , memang layak awak dapat 10 votes .

Eh bahagianya hati ini . Dia puji cerita akuu . Korang hado ?

Aku bangkit untuk mandi . Ni note , aku hanya mandi bila ada mood . Tapi jangan risau , aku sentiasa harum .

_____

First chap in ur area first chap in ur area

[ C ] dab° wyf Where stories live. Discover now