Sebaik cikgu keluar dari kelas , ketua kelas iaitu Jin berjalan kehadapan sambil menggendong bibirnya yang besar dan berat 1 tan . Ok jangan tanya kenapa jin jadi ketua .
Sebenarnya time memula tahun dulu , cikgu tersalah kenal orang . Rapmon jadi jin , jin jadi suga , suga jadi jhope , jhope jadi jungkook , jungkook jadi taehyung dan taehyung jadi jimin . Begitulah alkisahnya . Aku tahu , korang tak paham pun apa aku cakap en . Salahkan author ~
" ok ada yang nak cadang lagu apa yang kita akan nyanyi nanti ? " Jin bercakap sambil jarinya yang tak berapa nak peloles tu melentik-lentik sana sini . eii geli geleman aku tengok .
Ada yang mengangkat tangan . Oh alien tu . Ok kembar dia pun bangun sekali , Baekhyun . ha baguslah tu , dedua muka cam alien .
--"
Apa kejadah depe dua ni gi cadang lagu kpop pulak . Sekor cadang lagu Monster sekor lagi cadang lagu Blood sweat and tears .
Tu lah minat sangat kpop yang suka berjoget macam sotong tah pape tu .
" apa kejadah kome ni ? Orang suruh cadang lagu patriotik , bukan lagu kpop . Eii tulah layan sangat kpop tu , tengok dah terpengaruh dah . Kan aku dah cakap , jangan duk minat sangat depe tu , buang masa je " dah mula dah si Jin ni membebel sampai terjuih terjatuh bibir dia tu . Si kembar dua ekor tu tunduk je ha padan muka kena marah .
" apa kata lagu tanah pusaka ? Lagu tu best kalau nyanyi koir " si wonwoo yang pakai spec tebal tu tetiba mencelah .
And guess what ?! Si jin matakajin tu terima cadangan dia omagadd ! Tau tak betapa slow nya lagu tu ?! Kang kalau aku tertidur atas stage tu acane ? Eii jin ni . Wonwoo pun sama .
" any objection ? " Jin bertanya .
Aku mengangkat tangan . K , aku sorang je ? Kuaja depe ni apsal sume setuju ni ?
" kay , somi , saya tak terima objection awak sebab awak sorang je yang membantah HAHAHA padan muka " jin berkata selamba .
ERGH ! sakitnya hati aku bagai dihiris dengan sembilu dan meninggalkan luka yang amat dalam dan perit sehingga berdarah ! K jangan bermadah kat sini .
Aku menarik muka masam . Jin masih dengan muka selambanya .
Aku meletakkan kepala di atas meja dan melelapkan mataku . Maleh ah nak join bincang . Buat sakit ati je .
KRING !
K bunyi loceng balik dah bunyi . Ei aku baru nak tidur . Kuaja betul . Aku kemas beg apa semua then aku ajak Hyeri balik . Jin yang tengah membebel kat depan aku biarkan .
" wei aku taknak lagu tanah pusaka tu " aduku kepada Hyeri .
Hyeri mengerutkan keningnya . Pelik mungkin . " apsal pulak ? Aku rasa lagu tu elok je "
" ish kau ni , tau tak lagu tu dah lah slow lepastu kena nyanyi macam opera , ei not my taste " bantahku sekeras-kerasnya .
" alah redho je lah . Nak buat acane " riak wajah Hyeri kelihatan tenang . Ya , memang Hyeri nampak lagi matang dari aku even aku lahir lagi awal dari dia .
Aku menyumpah-nyumpah jin kat dalam hati supaya bila dia tengah balik jalan kaki ni , tetiba dia tersadung and then kepala dia tertimbus dalam taik lembu yang masih cair and then esok dia disahkan koma .
Sesampai di persimpangan , aku belok ke kanan dan Hyeri belok ke kiri . Kami berjalan ke rumah masing-masing sendirian .
Di rumah , aku mencapai phone ku yang dah fully charged . Aku bukak wifi and then aku bukak wattpad . k noti kosong . Tapi kat message , ada chat dari someone .
sexykkamjong-
Dia kata hai . Agak malas untuk reply , tapi aku ni masyarakat yang baik hati so aku gagahkan diri untuk reply jugak .
Hai .
Dah sudah reply , aku bukak ig . Noti tu ada lah berapa je . Mm aku bukak notification untuk following tu . Eh , aku ada nampak Hyeri like beberapa photo ni . Aku bukak gamba yang dia like tu .
k .
Tu dak yang duduk sebelah aku tu ! Oh nama ig dia galaxy_fanfan .
Tbh , gamba tu hensem hekhek hokhok hakhak kahak
Aku pun mulakan sesi menyetalk mamat ni .
darkness in my eyes but lights up in the sky
Elelele
^ antara gamba dia yang aku suka hekhek
Setelah melihat beberapa post dia , dapat aku simpulkan bahawa dia ni swaeg / cool and hensem . Jujur k jujur . Tapi kenapa aku rasa tak puas nak stalk dia ? Eii buang perasaan tu , somi . Istighfar .
K bye semua ! Hakak nak setok mamat encem ni ♥
_____
Haii ") kalau nak tau lagu tanah pusaka tu acane , gi lah search kat utube . Saya jamin , tak smpai seminit dah tutup dah lagu tu .