ー23

226 56 86
                                    

" somi ! aku rasa en , aku dah ... ergh " hyeri yang baru sampai ke sekolah berjalan dan duduk di tempat disebelah aku .

" rasa apa ? " aku yang sedang menyiapkan kerja sekolah dua bulan lepas , memandang mukanya yang tengah fangirl tu .

k idk dia fangirl untuk apa ;-;

" aku rasa .. aku dah .. "

aku memandangnya tajam . " pernah makan uban trump ? "

hyeri mencebik . " ish kau ni . japlah . aku rasa aku dah .. jatuh cinta "

hyeri melanggarkan dua jari telunjuknya berkali-kali . ( macam dalam cheer up yang part tzuyu tu )

" jatuh cinta ?! for real ?! jatuh cinta kat sape ? " aku menghentak meja kerana terlalu terkejut + eksaited .

" iya . nama dia ... "

" ... wu yi fan ... kau rupanya , kris " aku merenung dalam anak mata kris .

" ye , nama aku memang wu yi fan . nama aku fab dan aku tahu itu . kenapa ? "

" hyeri ... " aku bangun dari duduk dan berjalan keluar dari pizza hut ni . air mata aku mengalir .

jeritan kris di belakang aku hiraukan .

hyeri , mianhae .

•••

" omma , somi dah balik " aku menutup pintu perlahan .

" ha omma baru je habis baca ff kamu . sungguh cliche , dah lah penuh typo . and omma tak vote pun ahaks . sebab tak best 😝 "

" ok " balasan yang amat pendek ku beri . aku melangkah masuk ke dalam bilik dan pintu bilik ku tutup dan ku kunci .

" aik kenapa anak betina aku ni ? "

badan ku dihempaskan ke atas katil . mata ku pejam rapat . sisa air mata aku lap dengan lengan baju .

hyeri , jeongmal mianhae . aku tak tahu ... aku boleh tinggalkan dia kalau kau tak suka .

•••

kris's pov

kenapa dengan somi tadi ? aku tak rasa aku ada buat salah . tetiba je tinggalkan aku .

dah lah lari balik . barang yang dia beli bukan nak bawak balik . tinggal kat aku pulak . udah le berat nak bawak ish .

handphone ku buka .

icon whatsapp ku tekan . dan nama somi ku buka .

somi ku sayang yang khinzir dan bodoh ✨

kau kenapa ?

ok tak ?

did i do something wrong just now ?

am i wrong ?

k kau boleh paham english tak ?

aku risau kau tak paham je .

apa masalah kau ?

[ C ] dab° wyf Where stories live. Discover now