" keh , nape kau nak jumpa ni ? " kris bertanya seraya selepas kami berdua duduk di hadapan sungai .
aku berdehem . " ok , sebenarnya , kau ni sedara hyeri kan ? "
" aah , tapi dia tu sedara jauh aku . mana kau tahu ? "
rambutku yang ke depan akibat ditolak angin , aku tolak ke belakang .
" sebenarnya , hyeri tu , dia suka kau "
" what ?! "
" yes , aku tak tipu "
" weh somi i cant ! dia hensem sangat duh " dah mula dah penyakit fangirl hyeri ni .
" yeye dia hensem , tapi takleh lawan kehenseman obama aku keh "
" whtever . weh aku harap aku dapat kapel ngan dia , kahwin ngan dia , then kitorang dapat anak , then ada cucu and cicit and cacat . argh jinjja aku suka dia gegila skang ni ! "
" dah weh dah , guru disiplin gendut botak tu tengah pandang kita weh , baik kau senyap skang "
muka kris ku pandang . and yeah , dia tengah terkejut .
" dia kata , dia jatuh cinta kat kau time first time jumpa kau kat rumah makcik dia . dia pun tak sangka yang dia ada sedara sehandsome kau ni , and sekarang ni aku rasa bersalah "
" apsal ? "
" kau ni bodo betul 😒 hyeri tu kawan baik aku , and dia suka kau . tapi aku pulak yang tetiba rampas kau dari dia . tau tak aku rasa bersalah ? dia siap berangan nak kahwin ngan kau pe semua "
kris menarik aku ke dalam pelukannya .
WHAAAAAAATT ?!
" act , aku pun tersuka dia sikit , just 40% time first time jumpa dia . but then , bila aku masuk sch baru tu , aku nampak kau and yeah , perangai kau yang cam beruk , khinzir and everything about u buat aku fall kat kau lak . em gwenchana . dah bukan rezeki dia . nak wat camne kan ? alah , kau anggap lah apa yang jadi skang ni , macam kau tengah tunaikan hajat hyeri untuk kapel and kahwin ngan aku "
" hm tengok lah . kahwin tu tolak tepi dulu . skang sila lepaskan pelukan kau sebab aku takleh nafas . aku tau kau sayang aku tapi tak perlu lah nak peluk kuat² " aku menolak badan dia .
" eleh kang aku peluk gukjoo kelas sebelah kang , kau jeles pulak . almaklumlah kau ni tak gebu angad cam dia "
" eh eh kau ni . ha gi lah ngan gukjoo tu , pergi ! lepas kau kahwin ngan dia nanti , jangan nyesal . time kau nak buat tu ngan dia , susah nanti . dia tu dah lah berat tah bape kg tah , bila dia ontop kau , ha padan muka takyah nafas kau kat situ menggelupur habis "
" dasar khinzir betina betul kau ni 🐽 kesitu pulak "
" as i said , khinzir ni lah yang kau sayang en "
kris flip hair . hok aloh .
k suasana krik krik jap .
" weh aku teringat dulu time tadika " aku memulakan perbualan .
" teringat apa ? "
" kau kan budak paling gemuk , hitam kat tadika en . bila hari sukan , ingat tak kalau waktu turn kau je , semua budak mesti akan nyanyi gemuk gedempol , tendang masuk gol kuat-kuat . lepastu kau lari-lari tergoyang lemak pergi tepi longkang then nangis kat situ . pastu pernah sekali tu , aku ngan luqman pergi kat kau then aku tolak kau masuk longkang tu KAHKAH . bila kau nak panjat keluar dari longkang tu , kau jatuh balik sebab terlebih muatan HAHAHAHAHA pastu kau nangis sebab takde sape tolong HAHAHAHA "
kris mencebik sambil menjeling aku . " eleh , esoknya tu , aku tahan kaki aku kat depan kau then kau tersadung jatuh betul-betul depan luqman en then luqman gelak kan kau sampai tergolek-golek HAHAHAHA padan muka bwek "
" eh eh , kau tu apa ? dah lah time tu kat dalam tandas , kau tengah berak then tetiba kau tergelincir and kaki kau masuk dalam lubang jamban HAHAHAHA pastu kau jerit-jerit cam pondan pastu semua budak datang kat situ . pastu kitorang tak tolong kau tapi gelakkan kau sambil nyanyi gemuk gedempol tendang masuk gol HAHAHA pastu kau nangis² . bila cikgu tolong tarik kau , kaki kau tak terkeluar langsung . bila bomba datang , baru boleh . tu ah kaki besar gedabak berlemak sangat sampai susah nak tarik HAHAHAHA gemuk gedempol tendang masuk gol , gemuk gedempol tendang masuk gol , gemuk gedempol tend---- "
sesuatu yang lembut menyapa bibirku selama tiga perpuluhan sembilan saat .
aku kaku , terkedu , terkesima dan tercirit .
" ha senyap pun . tu ah , ejek aku lagi "
kris memandang ke hadapan . pipiku merah .
" kau ni kris ! kau dah tambah dosa aku ! dosa aku yang lama² pun banyak lagi , kau gi tambah yang baru pulak . kita kan tak sah lagi , bukan muhrim . main kiss je . balik nanti aku nak samak balik , khinzir kiss aku . khinzir dah lah najis mughallazah "
dengan itu , aku bangkit dan berlari dari kris .
" oh kuaja eh kau ! " dan kris mula mengejar aku .
TUMPAH SEAIR ~
" ha dapat pun ! " kris memeluk aku dari belakang dan dia menarik kedua-dua belah telinga aku .
" WEH WEH LEPAS WEH KAU NAK AKU JADI CAPANG CAM PAKCIK CHANYEOL PENGUTIP SAMPAH SEKOLAH KITA TU KE ? JAUHKAN TANGAN ANDA , NANTI AKU KENA SAMAK PULAK "
tangan kris aku pukul-pukul berkali-kali . dan akhirnya , kris lepas jugak telinga precious aku ni ✨
" eleh somi poyo . dah ah jom balik , kang mak kau marah aku lak bawak keluar anak dara dia sampai lewat malam "
" ha jom jom aku dah bosan ngan kau ni " aku mula berjalan ke arah kereta .
" em tak sabar nak lupakan aku nampak "
" hoi hoi mana ada . gila kau nak lupa khinzir jantan belaan aku ni "
" ha tahu pun "
kris membukakan pintu kereta untukku . nampak tak sweet disitu ? k aku tau ah korang jeles 💁
•••
kris khinzir jantan teman sehidup semati somi ewah 🐽
lenkali kalau nak kiss aku , lapik lah ngan kain ke daun ke apa . bukan muhrim laki ngan pompuan bersentuhan , boleh membawa kepada maksiat .
seen at 12:39 a.m
HAHAHA sekali-kala aku kasi dia sentap pulak KAHKAH
phone ku charge di sudut bilik . selimut ku tarik hingga paras dada .
semoga mimpi obama , eh kris 🙊
_____
nampak tak kekeringan idea aku tu camne KAHKAH ?
macam aku cakap , tengok ah , chap ni penuh betul ngan soris . aku yang type ni pun rasa nyampah ;-;