ー28

182 58 68
                                    

" saya lah sexykkamjong- "

disebabkan terlampau terkejut , aku tertelan cawan hot drink ni 👌

bodo . aku tengah minum en , saba ah kalau nak bagitau pun . tengok habis dah tertelan .

" omo omo , awak ok ? " muka dia nampak risau + panik .

" ha ok sangat " aku senyum paksa dan menjeling dia .

tiba² aku teringatkan sesuatu .

" kenapa awak selalu chat saya kat wattpad eh ? "

dua tersengih . " hehe saje . awak , nape ff awak best sangat ? saya hampir tercirit baca ff awak . srs talk , memang awak layak sangat sangat sangat dapat 10 votes tu . bila saya tengok ff saya sendiri , saya rasa sedih jugak sebab votes ff saya ada 27 je . awak memang daebaklah ! " dia menunjukkan thumbs up .

" heh aku tau ah cerita aku best , takyah puji " aku mengflip hair di depannya .

ada aku kisah kalau korang rasa nak termuntah or what ?

" btw , nama saya kai . nice to meet u " dia menghulurkan tangan .

aku hanya membiarkannya tanpa berbalas HAHAHA somi memang kejam . ikut kris 😚

" ok . dah ah , jangan chat aku dah . bye aku nak balik "

aku melangkah keluar dari subway ni . act aku takut ngan kkamjong jongjong tu . BAHAHAHA k tak lawak ;-;

" aish , garang betul em "

•••

aku menuruni tangga dengan mata yang separa buka . act aku baru bangun tido uhuks :' jam di dinding ruang tamu ku tenung sekilas .

12:39 tengah hari 🌚

ye aku tau aku pemalas .-. aku mimpi aku ngan kris kahwin then kami dapat anak , then anak kami kahwin , then kami dapat cucu---- k stop . mimpi indah so aku bangun lambat .

tapi , mimpi tu ... boleh jadi kenyataan ke ?

aku berjalan ke meja makan .

" omma , sarapan ! "

" sarapan pala bana kamu ! skang dah tengah hari ! omma tahu lah kamu broken , kris pergi canada , takyah lah sampai bangun lambat ! tadi pak atan datang dia nak jual nenas kat kamu , kamu tak bangun lagi . melepas dah nenas of the year yang dia jual tu . lepastu tadi trump nak masuk meminang , tapi tak jadi sebab dia tengok dah lewat dan kamu tak bangun lagi . lepastu depan umah tu , rosmah ngan trump gaduh sebab rosmah jeles ada orang restu hubungan najib dan trump "

" k " aku hanya membalas dengan satu huruf yang mampu membuatkan semua orang naik angin . alah sekali-sekala nak tiru atuk jiran aku , min yoonghey .

" eh luqman ! KAU BUAT APA KAT SINI ? TAK MALU EH MASUK UMAH ORANG ? "

aku terkejut melihat luqman duduk di meja makan sambil minum teh .

amboi , aku sendiri tak minum pape lagi pagi ni .-.

" hak alah , aku ni bakal suami kau , tahu ? "

aku membuat derp face tanda terkejut . " HOI TIADA SIAPA BOLEH GANTIKAN KRIS KESAYANGAN AKU AH ! "

dahi luqman berkerut hingga berkedut juga berkemut . " siapa kris ? "

" hak alah kris tu future husband jeon somi , act dia tu wu yifan , budak yang kau tasuka time tadika dulu . but now , dia dah hensem gila khinzir . lagi hensem dari kau fyi . kalau kau tak percaya , sila tengok ig dia @galaxy_fanfan . bye ! "

selera makan ku hilang . apa ah luqman , ada hati mengaku dia tu bakal suami aku . hak alah langkah mayat obama dulu keh kalau nak jadi husband aku 👌 tak hingin aku ngan luqman tu puih .

handphone ku buka . aku tekad , aku nak chat kris jugak ! aku nak tahu segalanya .

•••

kris's pov

ergh nervous gila tho . idk whai but im nervous now .

harini hari first day aku di sekolah baru . sekolah ni dekat je ngan umah aku act , so aku balik jalan kaki je lah . tapi harini ayah aku ambik sebab dia risau aku tak hafal lagi jalan dia and etc . takpe , untung gak , takyah guna tenaga untuk berjalan ('∀')

tbh , apa yang aku perhatikan kat sini sejak aku sampai sekolah ni , aku tak suka sangat cara pergaulan kat sekolah ni . macam ... terlampau bebas ¿

and sekolah ni macam takde rules . dan macam takde ... masa depan kalau aku sekolah sini ¿

sorry to say hiks ('∀')

aku melangkah masuk ke dalam kelas baru . semua murid pandang aku . dah jangan pandang lelama , nanti somi marah 👌 jangan lupa , aku ni masih berpunya keh .

aku perkenalkan diri pe semua . terpaksa aku speaking english ಥ_ಥ aku bukan apa , aku takut diorang terpegun dengan english aku yang reciks ni ('∀')

then aku berjalan ke tempat duduk yang cikgu suruh .

new life ,
new school ,
new class ,
new deskmate .

" WTH KAU ?! "

_____

idea ku tetiba lenyap semasa menaip yini part .-.

vomment ('∀')


[ C ] dab° wyf Where stories live. Discover now