ー17

230 62 122
                                    

" cikgu , saya nak tukar tempat duduk boleh ? " kataku sambil berdiri .

cikgu wook yang juga merupakan guru kelas ku mengerutkan dahinya . pelik mungkin .

takpe cikgu , even cikgu pelik ngan saya , tapi saya memang tengah serius ni .

" kenapa pulak ? "

aku menarik nafas sebelum menjawab . " kat sini panas cikgu . berpeluh saya . tak boleh fokus pulak tu "

" takyah nak nipu . kamu duduk betul-betul bawah kipas , apa yang panas nya ? oh lupa , kamu kan banyak dosa HAHAHA "

cikgu , tak lawak keh . im serious now , ni untuk hidup mati aku tau tak 🔥

^acah

" ye saya tau sini bawah kipas , tapi em tapi sini banyak bau yang busuk seperti bau ketiak orang , bau kentut , bau mulut pun ada . and kalau saya duk sini , susah saya nak gi tandas . udah le saya ni jenis yang suka berak tak tentu masa . lepastu bunyi bising dari sebelah sana tu . macam lah cikgu taktau , sebelah blok ni ada rumah pasangan suami isteri yang baru kahwin , setiap masa saya dengar bunyi nikmat diorang tu tau tak ? tak kira masa pulak tu , asyik bunyi je . dah lah kuat . cikgu tahu tak , saya sebagai hamba Allah yang budiman dan masih bawah umur ni , rasa berdosa sangat tahu tak cikgu ? saya tak sanggup nak dengar dah "

aku mengesat air mata yang mengalir .

^sekali lagi somi acah 👏

" cikgu faham perasaan kamu tu kekadang cikgu pun dengar jugak tapi cikgu tak kisah . biar lah diorang nak enjoy . mungkin nak hasil berlipat ganda . takpe , cikgu bagi kamu tukar tempat . kamu boleh duduk sebelah sengkuang ye " cikgu wook menunjuk ke arah boo seungkwan .

ha sudah . tak belajo lah aku gamaknya 😓

anak boo dari pledis ni udah ke kecoh kalau dato vida uhuks :'

ah takpelah , asalkan bukan disebelah kris .

lalu aku menggalas beg sekolah ku dan pergi ke sebelah sengkuang . act aku maleh nak sebut seungkwan , berbelit lidah aku nak nyebut nye .

" haii " sengkuang melambai .

eh comel jugak sengkuang yang boleh dibuat rojak ni ;-;

" em hai " aku balas sambil meletakkan beg di atas kerusi .

" ok mari kita teruskan pembelajaran "

•••

kris's pov ( for the first time HAHA )

" ok mari kita teruskan pembelajaran "

dengan itu , cikgu wook kembali mengajar tajuk mengapa trump menjadi presiden dalam matapelajaran sejarah .

em , nape ngan somi duh ?

semalam dia tak bercakap ngan aku langsung . sepatah harem pun tak .

harini dia nak tukar tempat . kenapa ?

aku ada buat salah eh ? i dont think so 😓

semalam aku nak dm dia kat ig , tapi takleh . dia block aku ?

em , pelik ni pelik .

aku kena siasat 🔍

" kris , tumpukan perhatian "

oh , shit .

kk aku pandang depan adu cikgu ni poyo ah habis semua pandang aku ish .

•••

somi's pov balik

aku baring di atas katil . kipas disiling yang sedang berpusing ku tenung tanpa perasaan .

aku masih lagi terfikir tentang kris .

betul ke apa yang jadi ni ?

heh , tak sangka betul . acah baik je kau 😒

nasib baik aku jumpa makcik trump , kalau tak , naya aku .

" somi , meh makan kamu dah lah tengah hari tadi tak makan "

muka omma terjengul di muka pintu . aku mengeluh .

takde mood nak makan em . memang mood melayang gila lepas dapat tau tentang tu .

" okay lah " aku turun dari katil dsn membontoti omma ke meja makan .

wah , appa aku pun ada lah malam ni . biasanya dia kerja .

ok mood nak makan menjelma ! makanan , siap sedia !

•••

aku berjalan sambil membawa beberapa buku latihan di tangan . act skang waktu rehat , tapi aku tengah diet sebab semalam aku tengok berat aku dah jadi 93 kg ( ̄∀ ̄)

eh joke , berat aku 49 kg time aku check semalam ಥ_ಥ naik 4 kg duh . so harini aku nak diet .

ya , mesti korang pelik en dengan somi yang ni .

ha meh nak story , harini dah masuk hari kelima aku jauhkan diri dari kris taguna tu 😒

and aku berazam untuk jadi murid berdisiplin HAHAHAH agak mustahil disitu en ?

tapi , ini memang apa yang aku nak . final exam lagi 3 bulan , baik aku fokus , en ?

lagipun kita haruslah membanggakan ibu bapa , serta najib dan rosmah 🎉

and now , destinasi aku ialah pusat sumber . aku nak cari buku rujukan maths , sains ngan bio act . sebab aku tak pahem apa hw yang cikgu bagi ni ;-;

biasanya , aku tanya hyeri je ;-; tapi , hyeri dah takde ;-;

hyeri dah takde , pasal maths aku kekadang tanya kris ;-; tapi aku takut ngan kris so , library penyelamat aku .

tetiba rindu pulak kat hyeri em 😞 korang tak rindu dia ke ?

sedang aku berjalan sambil mengelamun , tetiba ada tangan yang merentap pergelangan tangan ku kasar .

AUCH SAK----

_____

idk whai but aku suka update memalam ( ̄∀ ̄)

vomment 🎉 sori ada byun sikit hoho time nak type tu , idea tu yang keluar thts why

harini banyak betul benda yang membuatkan aku broken :'

antaranya , ...

exo nak datang malaysia tahun depan ( ̄∀ ̄)

tahniah atas keprihatinan anda kerana akan melawat negara ini pada tahun hadapan :'

kalau dapat pergi takpe gak :'

tapi , TAPI , idk ni betul ke tak . tapi dah kecoh dah skang ;-;

harap tak jadi lah . amin

[ C ] dab° wyf Where stories live. Discover now