" somi kamu kena kahwin "
ayat yang keluar dari mulut appa membuatkan aku terkezut khinzir . mataku membulat . rambutku menggerbang--- k tipu .
" m-mwo ? kawin ngan kris eh , ha bagus² , nak kahwin kat mana , bila nak ka--- "
" ani . luqman . kamu kena kahwin ngan luqman " omma memotong ayatku . dia menjawab dengan tegas . tiada secalit senyuman pun pada muka omma , appa pun .
" WHAT THE PAK NENAS ?! LUQMAN ?! GILA KE NAK KAHWIN NGAN DIA ? "
" kamu kena jugak kahwin ngan dia "
" omma , somi tak sukakan luqman langsung . sebesar zarah pun takde , omma . jebal , somi takmo kahwin ngan dia HUWAAAAA "
" kamu kena . lagipun dulu time tadika kamu tergilakan dia kan ? kamu siap cakap lagi kamh nak kahwin ngan dia . now appa ngan omma kasi kebenaran kamu kahwin ngan dia . go on " jawab appa sambil memeluk tubuh .
e orang tua ni aku jolok bontot kau dengan pokok nenas kang
" tu dulu . dulu somi just budak kecil yang comel dan tak tahu apa² . sekarang lain , omma , appa . somi cintakan kris bukan si luqman tu "
" omma cakap luqman , it means luqman ! takde kris ! segala persiapan dah siap , lusa kahwin ! "
" FINE ! " aku berdiri dan tangga ku daki satu persatu . pintu bilik ku hempas dengan kuat . ada aku kisah nak roboh ke apa ?
apa hal tho omma ngan appa tetiba nak kahwinkan aku ngan luqman ? aku nengok budak tu cam tak betul je . dah ah aku tak sanggup nak khianat kris .
mesti kris akan bencikan aku lepas ni 💔
semua ni salah omma ngan appa 😒 apa yang luqman dah santau diorang sampai diorang suruh aku kahwin ngan podol tu hah ?!
aku rasa kris jauh lebih baik . ish someone helpeu meh T.T aku rasa cam nak ....
bunuh diri je skang 😃
•••
" weh tidur ngan aku tau malam ni " ajak luqman .
" ha sila ninggal . aku takkan tidur ngan kau , aku tidur bilik lain "
kini kami di dalam apartment yang appa aku belikan . beg aku tarik masuk ke satu bilik yang aku rasa paling besar .
" dah tu ? macam mana nak dapat anak ? " luqman menjerit dari ruang tamu sambil smirk .
" SILA NINGGAL LAH KAU AKU TAKNAK ADA ANAK NGAN KAU PUN ! " aku menghempas pintu bilik .
" ek eleh , nak kata nak "
" PAK U "
bagasi aku sandarkan je dinding .
aku baring di atas katil . ye , kami dah selamat kahwin . tapi , aku takkan anggap dia suami aku . TAKKAN !ish stres aku . dah lah kena paksa ngan omma duduk satu rumah dengan dia .
shitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshutshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshutshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshitshit
kesan typo^
handphone ku buka . aku nak release stres kejap .