Aku pergi ke sekolah macam biasa . Lepas Hyeri meninggal seminggu yang lalu , aku rasa takde apa yang menarik pun . Aku tarik kerusi dan duduk . Aku melelapkan mata ku . Oh ya , crush aku kat sebelah ni pun aku dah tak pikir sangat dah . Tak penting pun .
" memandangkan pertandingan koir tu lagi dua minggu je , apa kata kita start practice sekarang ? " tetiba je si jin tu membebel . K ni yang bosan ni . Dak² lain semua dah mula mengeluh dan pergi ke belakang kelas untuk susun kedudukan .
Si jin tu sambung membebel lagi . " okay macam biasa , pendek di depan , tinggi di belakang , dan yang tak tinggi tak pendek tu sila diri di barisan tengah "
" kitorang tahu lah . Ingat kitorang ni bodo sangat ke ? " si taehyung membalas .
Jin hanya senyap . Sama ada speechless atau taknak cari gaduh .
Aku berdiri di barisan hadapan . Nasib jadi budak pendek . Tapi takpe , woozi diri sebelah aku so takde lah malu sangat . Eleh setakat woozi tu , cam semut je . Dia 164 cm , aku 166 cm .
" okay , bagus . Jap , Kris , kau tukar , diri kat tengah . Taehyung , diri kat tempat kris tadi . okay cun . Btw , cadangan yang Somi bagi tu , aku terima . Lepas habis je kita nyanyi , aku akan buat sign language , and then korang buat lah dab tu " kata-kata si Jin ni mampu buat aku tersenyum kembali .
" mesti kau search pakcik google en HAHAHA " d.o boroi ni tau nak cari pasal aje . Kang meletus jin tu , aku taktau . Nasib baik lah kau ni boleh tahan comel , d.o .
Jin hanya menjeling si d.o .
Aku pandang belakang untuk tengok reaksi si Kris tu , aku nampak mulut dia terkumat-kamit cakap something . Bukan berzikir ya anak² , tapi dia tengah cursing . Aku perhati je mulut dia gerak . Macam² betul perkataannya . ish ish cuba jadi baik cam aku jap .
Jin mengarahkan kami menyanyi lagu tu sambil tengok lirik sebab takde siapa yang hafal pun . Lepas sekali nyanyi , aku rasa macam , kelas aku ni takde harapan nak menang . Lagu pun punya lah slowmotion dengan iramanya lagi , sempat aku makan nasi kandaq ayah jimin sat .
Tetiba cikgu sejarah masuk . Hm .. apa yang tak kena eh ? Oh ya , hw sejarah dua minggu lepas aku tak siapkan lagi ! Aduh acane boleh lupa ni ? Dah lah susah .
Aku terus bawak keluar buku latihan dan buat kerja tu . Soalan kbat gila . Dulu , kalau aku taktau , Hyeri mesti akan ajar aku ")
" Somi , awak tak hantar hw lagi . That means awak tak siapkan lagi kan ? " ha sudah cikgu dah tanya .
" eheh sori cikgu " aku tersengih .
" dah , buat hw kat luar sambil berdiri . Jangan sesekali awak duduk " arah cikgu itu , tegas .
" ah ah arraseo " aku tergesa-gesa amik buku dan alat tulis ku lalu keluar . Aku ternampak Kris sedang tersenyum sinis dan dari gerak mulut nya , dia cakap padan muka kat aku . Ei muka je hensem , hati hitam .
Aku diri kat luar sambil buat hw . Lepas 15 minit , aku dah siap .
" em . Cikgu , saya dah siap " aku ketuk pintu .
Semua murid pandang aku . Aku tau lah aku ni hot janganlah pandang camtu .
" ok hanta buku tu and duduk balik . Lepas ni jangan buat dah " arah cikguku .
" inshaallah cikgu , saya tak janji " balas ku perlahan .
Aku pergi ke tempat dudukku . Setelah aku melabuhkan punggungku , aku dengar Kris cakap something .
" kau ni , buat malu betul . Kau yang sekolah sini dah lama dah still tak siapkan hw lagi . Tak malu ke ngan budak baru ? "
Aku mengeluh . Hidungku kembang kempis menahan marah . " kau nak puji diri sendiri ke acane ni ? Fyi , aku taknak cari gaduh so just shut ur mouth " aku menekan perkataan shut tu .
" oh , pandai dah kau eh . Nasib baik aku betulkan english kau aritu . Kalau tak , tak ke malu nanti . Heh " Kris senyum sinis .
Aku hanya mendiamkan diri . Kang kalau aku balas , sampai esok tak habis . Lagipun , aku ni budak baik . Tak main lah gaduh² ni •᎑•
_____
This a letter from me to you . SUARA LISA COMEL SANGAT ARGH