ー1

448 89 179
                                    

Aku chat ngan Hyeri kat wassep . Jap korang tau tak wassep tu apa ? Mesti taktau en . Tu ah , pakai henset tekan² lagi 🐣

Wey asal kau tak datang tadi wei ?

Aku tengah nazak tadi .

Oi leklok ah aku sayang kau lah .

I love myself too ")

Eii kau ni . Kau tau tak tempat kau dah kena amik ngan sorang dak baru ni .

Gwenchana . Aku tak kisah .

Eh kau ni apehal ? Lain macam je aku tengok .

Seen .

Aku mengeluh . Hyeri tak pernah macam ni . Ke dia ada masalah ? Hm esok dia datang tak ?

Esok kau datang sekul tak ?

Wey , aku mintak maaf tau kalau aku ada buat salah pape kat kau . Gn ♡ sweet dreams ♥

Wei tak kelako wei .

Seen .

Lagi sekali .

Kenapa ngan dia ? Adakah dia tengah prank aku ? Ah maybe . Lupakan lah . Mari kita masuk tidur dan mimpi tentang habang exo .

•••

Aku menapak keluar rumah . Eh ? Hyeri tengah tercegat kat situ dengan eyesmile nya . Salah satu sebab aku suka kawan ngan dia , dia ada eyesmile and comel sangat ! Tapi takleh kalahkan aku lah ;-; aku ada eyesmile ke ?

" wei asal kau tak tekan loceng tu ? Tak penat ke diri ?"

" tak , dah lah jom gi sekolah nanti lambat " Hyeri menarik tanganku dan kami jalan beriringan .

Aku teringat pasal chat aku ngan dia semalam . Terus aku tanya dia pasal tu .

" woi apsal ngan kau semalam ha ? "

Hyeri buat muka blur . Ei lembap .

" alah yang kau kata nazak lah maafkan aku lah itulah inilah "

" oh yang tu ke , HAHAHAHA " eh eh apsal dia tetiba gelak ni aku tak buat lawak ok .

Aku mula syak sesuatu . " kau prank aku eh ? "

" aah " selamba badak dia jawab . Ei someone tolong pegang aku , rasa nak kasi pelempang ni membuak-buak pulak .

" bahangong lah kau ni " k aku tercarut .

" lek ah kau , aku tau lah kau sayangkan aku " Hyeri flip hair . Rambut dia menampar muka ku dan melekatlah semua kelemumur , kutu , uban dan seangkatan dengannya di muka peloles ku .

" agak² lah kau nak flip hair pun . Rambut dah lah tak cuci setahun , kelemumur , uban , kutu beranak pinak berjuta kat kepala kau pastu flip terkena kat aku ei kalau tumbuh jerawat aku cari kau "

Dia senyum tawar .

Sedar tak sedar , kami dah sampai kat kelas . Aku dan Hyeri pergi ke tempat duduk kami . Beberapa minit kemudian , seorang mamat cool masuk ke kelas . dak² pompuan dah mula nak fangirl . Mamat tu menuju ke tempat kami .

" Ni tempat aku " mamat tu bercakap dengan dinginnya . Baru aku ingat dia duduk situ HAHAHAmbar

Hyeri bangkit dan memandang mamat tu . Mereka nampak terkejut . Hyeri cepat² kemas beg dia and menunduk meminta maaf kepada mamat tu . Mamat yang aku sendiri tak tahu lagi namanya tu duduk di sebelah aku . Dia pandang aku sekilas dan jeling aku . Amboii kau .

" dah tau ni tempat aku , yang bagi orang lain duduk apehal ? " dia bercakap tanpa memandang ke arahku .

Ei panas pulak bontot ni . Takpe kita sejukkan balik eh . Dia baru masuk sekolah ni sehari kot yang nak bajet sangat ni pehal ?

" lantak aku lah . Dulu perempuan tu yang duduk sini sebelum kau datang sini so just shit your mouth "

" pembetulan , just shut your mouth , bukan just shit . Taktau speaking english takyah lah bajet sangat " selesai dia cakap camtu kat aku , dia terus meletakkan mukanya diatas meja dan melelapkan matanya .

Aku pandang dia kecik beso kecik beso kecik beso kecik beso kecik beso k bila nak habis ? Muka aku merah sebab malu dan marah and kaki aku rasa nak melayang je kat muka dia . Sabo somi sabo hilang ayu kau .

Nasib baik cikgu masuk , kalau tak , dah arwah dah mamat ni .

Kami memulakan pelajaran yang membosankan . Zzz zzz ~

•••

Loceng rehat berbunyi . Aku kemas buku dan masukkan kesemua buku ku ke dalam laci meja . Aku menuju ke tempat duduk Hyeri .

" wei kau takpe ke duk sini sengsorang ? " aku bertanya dengan nada yang risau mengalahkan mak .

" gwenchana , aku okay " Hyeri tersenyum . Terserlah eyesmilenya .

" eii kau ni comel sangat lah " aku mencubit pipinya geram .

" ye aku tau aku comel , dah jangan cubit pipi aku nanti tumbuh jerawat pulak " katanya . Eleh minah ni . Tangan aku ni suci lah .

" dah jom gi kantin tapi sebelum tu .. " aku mengambil nafas sebelum menjerit .

" LET'S DAB GAIS ! " lalu aku pun membuat dab di tengah kelas . Dak dak lain memandangku pelik dan depe mengabaikan aku . Eleh cam tak biasa pulak depe ni aku tampo kang .

Hyeri hanya menggeleng melihat gelagat ku yang macam dak kecik terlebih comel lel

•••

Sekarang waktu matematik . Seperti yang korang tahu , subjek maths memang bosan so faham-faham je lah mata aku camne skang ni .

Tetiba je , cikgu gi menjerit . Eh cikgu ni aku tampo kang ;-;

" Okay , attention class ! Bulan depan kan bulan kemerdekaan , so semua kelas dikehendaki untuk menyertai pertandingan koir lagu patriotik . Kamu semua dah besar so , cikgu nak ketua kelas uruskan semuanya . Tentang lagu , pakaian dan apa² je lah . Cikgu nak kamu berbincang and then practice . Faham ? "

" faham , cikgu " balasan yang diberi amat lemah . Semua mengeluh , malas .

" k , cikgu keluar dulu . Ingat ya "

_____

Ok dah penat nak type so kita stop kat sini dulu eh ")

ps : k saya taktau nak guna saya awak , aku kau , kita kamu , baby babi , chagi yeobo dan seangkatan dengannya . So , saya just campur je semua tu ikut mood

[ C ] dab° wyf Where stories live. Discover now